Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '07

 
Kategori
Hızlı Tüketim
 

Hangi ürünü hangi markadan almak lazım?

Hangi ürünü hangi markadan almak lazım?
 

Yazımın başlığını genişletecek olursam örneğin; Elektronik bir ürün almaya karar verdiniz ya da bir beyaz eşya; Aklınıza ilk gelen markalar hangileri? Evet benimde ilk aklıma gelen markalar onlar çünkü işlerinde başarılılar,farkı ve de farklı olmayı yakalamışlar, gelişen ve globelleşen dünya trendlerine çok çabuk adepte olmuşlar v.s. bu örnekleri uzatmaya kalksam sabaha kadar yazarım;Ama burada altını çizmek istediğim konu şu;Artık her güçlü firma her büyük marka her ürünü üretmeyi her ürünün kendi markasıyla da pazarda yer almasını istemeleri ne kadar doğru?Burada sorulması gereken soru bu beni böyle bir yazı yazmaya sevk eden olay kısaca şöyle gelişti;Eşim cep telefonunu değiştirmek istedi ve daha önce bir yerde gördüğü ARÇELİK marka cep telefonu almış bana gösterdiğinde şekil, ergonomi ve içerik olarak sınıfında iyi sayılabilir diye düşündüm ama tabiki kendime göre farklı düşüncelerim başladı ARÇELİK ağırlıklı bir beyazeşya markası büyük bir marka olması çok güçlü bir aile şirketi olması cep telefonu sektörünün büyük bir pazarı olmasının cezbediciliği ile bu pazarda yerini alması kendisinin uzmanlık alanı olan beyaz eşya sektörüne azda olsa zarar verebilir mi?Diye düşündüm ve kendime şöyle bir soru sordum NOKİA ya da ERİCSON marka çamaşır makinesi olsaydı benimde çamaşır makinesine ihtiyacım olsaydı ARÇELİK marka çamaşır makinesi varken onları alırmıydım?Elbette hayır çünkü herkesin bir işi var ve herkes kendi işini yapmalı diye düşünürken cep telefonumuzun garanti süresi daha dolmadan telefon arızalandı.

Bizde telefonu satın aldığımız bayii'ye götürdük ve servise vereceğini söyledi ama telefonun şarj aletini de getirmemizi aksi taktirde servisin şarj aleti olmadan tamire alamayacaklarını söylediler bizde telefonu bırakıp şarj aletini getireceğimizi söyledik ve bayii'den ayrıldık yolum düşmediği için şarj aletini birkaç gün geciktirdik ve nihayet şarj aletini götürüp teslim ettim ve böylece telefonumuzun servise girmesine hak kazanmış olduk ama yaklaşık 1 ay geçmesine rağmen hala telefonumuzu geri alamadık.

Şimdi benim aklıma şu geldi;Bozulan ARÇELİK marka telefon değilde çamaşır makinesi yada herhangi bir beyaz eşya olsaydı büyük markalarına yakışır şekilde aynı gün servise alınır ve aynı gün tamir adilir tarafımıza teslim edilirdi bu karşılaştığım durum, Benim bu markaya olan inancımı yitirmeme sebebiyet vermedi ama şunu aklıma iyice soktu;Her markanın bir uzmanlık alanı var ve herkes işini yapmalı.Siz ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 25
: 6435
Kayıt tarihi
: 12.12.06
 
 

İstanbul'da yaşıyorum, iktisat mezunuyum. Evliyim, 1 kızım,1 oğlum  var.... Siyaset, ekonomi ve s..