Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Hangi yemeği seviyor muşum?

Hangi yemeği seviyor muşum?
 

Yoğurdu, sütü hiç sevmem. Halbuki yıllardır köyde yaşayan biri olarak, bütün bunları sevmem gerek öyle değil mi? Sevemiyorum. Yoğurdu ya cacık, ya ayran olursa. Süt ise ancak ve ancak başka bir şeye dönüşürse; sütlaç, tavukgöğsü, muhallebi vs.

İnsanlar haftada bilmem kaç kilo yoğurt tüketirken, benim 2 litrelik yoğurt kabım yenirse yenir, yenmezse mutlaka ekşir ve dökülür. İçim de cız eder hani. Çünkü, fabrikasyon yoğurt , süt tüketmem. Henüz köy hayatı varken doğal alanda beslenen hayvanlarımız varken, “hadi”derim “hadi, ye” Yerim ben de, ama nasıl?

İki akşamdır üst üste yaptığım yemeği öyle bir iştahla tüketiyorum ki…

Hayatımda en sevdiğim yemeğin bu olduğuna karar verdim. Yukardaki açıklamalarımın ise bir sebebi var; yemek; yoğurtlu.

İnsan ne bileyim, yahni, makarna, pilav, köfte, tavuk, balık-bu hayatımda sevdiklerim arasındadır- tatlı, ne bileyim işte… Patates, domates vs. sever. Haklı olaraktan da hepsi sevilecek yemekler var. Mesela patlıcan; çiğ yense yerim o derece…

Ama esas yemeğimi tek geçiyorum.

Rahmetli babaannemle yazları yayla’da yaşarken en çok bunu yapardı ve yerdik. Sanırım bu yemeği sevmemdeki en büyük faktör, küçüklüğümdeki babaannemin yaptığı bu yemeği çokça yememdir belki. Belki de baharı anımsatmasıdır. Çünkü, yeşilliğin boy, boy fışkırdığı o zamanlarda yeşil sarımsak ve yeşil narin marulun ve taze yoğurdun buluşmasındaki lezzet, ancak bir bahar buluşmasıdır.

Ama iki akşamdır ağzıma her kaşık atışımda “hımmm, mımm, ölürüm ben sana” deyişimle aşağıda tarifini verdiğim yemeği okuduğumuzda; aslında abartıyorum da denebilir.

Olsun, benim en çok sevdiğim yemek bu! Son kararım ve aşağıda da tarifi.

Yoğurt, Sarımsak, marul, tereyağ… Bütün malzeme ne kadar da birbiriyle ilişkisiz değil mİ?

Azıcık tereyağ; bir tatlı kaşığı kadar tavaya konup eriyince küçücük doğranmış sarımsak, bahar aylarındaysak birkaç dal yeşil sarımsak tavada kavrulup, üzerine doğranmış marul eklenir, ateşin altı kısılıp hafif hafifi marulu öldürerek- gerçek bir katillik değil- üzerine sulandırılmış yoğurt dökülür ve tuzunu atarak biraz ılınmasını bekleriz. Burası önemli, hafif ısınacak, o yoğurdun ılınmış haliyle yenmesi kadar ağzı sulandıracak, başka bir lezzet tanımıyorum.

Hepsi bu ! hesaplayın lütfen, kalori var mı? İlla kalori var derseniz tereyağını kaldırın benim gibi, yerine zeytinyağı koyun…Hiç, hiç fark etmez demeyin azıcıkta olsa tereyağın oryantalliği hissediliyor.

Yanına da kepekli ekmek…

Tam bir diyet yemeği...

Abartıyorum, size göre…

Bense, bu akşam yine yapıp yiyeceğim.

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..