Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '09

 
Kategori
Siyaset
 

Hangisi???

Hangisi???
 

Demokrasi ile yönetiliyoruz, öyle değil mi? Bu sonuca nerden varıyoruz, oy kullandığımız için mi? Yoksa anayasamız demokratik bir anayasa olduğu için mi? Eğer kullandığımız oylarla başa gelenler yetenekli değilse, halkın çıkarlarından çok kendi çıkarlarını düşünüyorlarsa ve işin kötüsü oy verilecek dürüst adam bulunmuyorsa bulunsa bile bırakın iktidara gelmeyi meclise bile giremiyorsa, kimi komple teorisyenlerine göre dış güçlerin desteğini almadan ülkede iktidara gelmek imkansız ise yani bizim kullandığımız oylar ülkenin çıkarlarına hizmet etmiyorsa ben bu demokrasiden bir şey anlamadım... Evet hiç tartışmasız demokrasi iyidir, hoştur. Fakat güçlü demokrasi iyidir. Zayıf demokrasilerden güçlü demokrasilere geçişte bir güç odağı söz konusu olabilir. Tarihe baktığımızda -ki bu Türk tarihi içinde geçerlidir- şartların daha da iyiye gitmesi için kısa vadede diktatörlükvari uygulamalar meşruluk kazanmışlardır. Buradan demokrasiyi savunmuyorum düşüncesi çıkarılmamalıdır. Ben kendimce yöneyim şekillerini dörde ayırdım. En sevimsiz olandan başlamak gerekirse

I) Yönetimin diktatörlük olduğu aynı zamanda yönetenin hem gaddar olduğu hem de ülke çıkarlarını gözetmediği yönetim şekli. (Saddam Irak’ı)

II) Yönetimin demokrasi olduğu fakat yönetenin güçlü olmadığı, kandırmanın çok olduğu, şahsi çıkarların milli menfaatlerden önde olduğu yönetim şekli. (Türkiye)

III) Yönetimin diktatörlük olduğu fakat yönetenin güçlü olup bunun yanında halkına hizmet için başa gelmiş, tüm benliğiyle kendini halkına ve ülkesine adamış bir yönetenin kontrolünde olan yönetim şekli. (Castro Küba’sı)

IV) Yönetimin tam ve güçlü demokrasi olduğu aynı zamanda yöneteninde sırf halk için koltukta oturduğu yönetim şekli. (Örneğini bulmak zor…)

Son madde optimum noktadır ve arzulanması gereken, uygulanabilmesi için çalışılması gereken bir yönetim şeklidir. Bunda hemfikiriz.

Lakin,

Şimdi bu yazıyı okuyup bana demokrasi düşmanı gözüyle bakan okuyuculara sormak isterim ikinci madde mi daha iyidir üçüncü madde mi?

 
Toplam blog
: 6
: 561
Kayıt tarihi
: 27.12.08
 
 

19 yaşındayım, Marmara Üniversitesi Sigortacılık bölümü 2. sınıf öğrencisiyim. Okuduğum bölüm ile il..