Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hangisi...

Hangisi...
 

İbo aradı… “Siyaset yazmıyorsun Nihat” dedi . “Doğru” dedim. İbo “Neden?” diye sordu. Bir an için durdum... Nedenini bilmiyordum. İçimden gelmiyordu herhalde. Bende kendime sordum “Neden siyaset yazmıyorum ki?” Valla bilemedim.

Telefonun öte yanında İbo,

“Ankara’ya gidiyorum, yıllık izne”.

Ben,

“İyi git” diyorum.

İbo,

“Gardaş, Erdoğan’ın çelişkilerini yazsana.”

Ben,

“Hangisini?” diye karşılık veriyorum.

“Hangisi” doğru bir tabir… Kendi kendime bir an için gülüyorum. O denli çok çelişki var ki, valla hangisini yazayım. Yazmaya kalksam vaktim olmaz ki.

İbo,

“Gardaş, adam Kılıçdaroğlu’na “PKK”yla görüşen şerefsizdir” demedi mi?”

Ben,

“Dedi” diyorum.

İbo,

“Gardaş, sonra kaset döküldü ortaya, bu seferde “Biz değil devlet görüştü” demedi mi?”.

Ben,

“Dedi” diye ikinci kez karşılık veriyorum.

İbo,

“Gardaş, ondan sonra da “Biz emir veririz, devlet görüşür” demedi mi?”

Ben,

“Dedi” diyorum

İbo,

“E daha ne arıyorsun ki, al yaz bunu” dedi.

Kendi kendime tebessümle güldüm.

İbo,

“İzinden döndüğüm de  görüşürüz gardaş” dedi ve telefonu kapattı.

Valla ben bir şey yazmadım, İbo ne dediyse onu yazdım.

İbo doğru söylüyor.

 

Daha geçen Beşar Esad’a demedi mi, “Kendi halkını öldüren adamla dost olmam” diye.

Aklıma geldi de bir an için… Kendi kendime güldüm. “Kendi halkını öldürmek”. İlginç bir tabir… Her ne hâl ise…

Kendi kendime sordum “Şu anda kaç tane tutuklu gazeteci var bizde?” Bir ara 53 kişiydi ama son günlerde bu sayının yükseldiği malumunuzdur. Bir muhalefet partisi üyelerini topyekün terörist ilan edip içeri atanda yine bu günkü düzenin muktedirleri. O muktedirlerin başı Erdoğan kendi burnunun ucundaki sırığı görmüyor, başkalarına nasihat yağdırıyor.

Geçen gün dinledim Çağdaş Hukukçular Derneğinin Başkanı olan avukatı. İlginç şeyler söyledi. KCK tutuklamalarında izlenen yöntemin ciddi bir hukuk skandalı olduğunu anlatıyordu. Tutuklananlar için ileri sürülen tutuklama gerekçesinin “Örgütle aynı ideolojiyi gütmek” olduğu yönünde.

“Yani” demiştim kendi kendime avukatı dinlerken.

Sanki avukat benim “Yani” deme mi duymuş gibi “Savcı herhangi birisini örgütle aynı görüştesin diye tutuklayabilir. Delil yaratmasına gerek yok. Bir yerlerde bir düşünce açıklamasına girişmişsen terörist ilan edilebilirsin”.

Hadi gel de kafandan geçenleri yaz.

 

 

 

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..