Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '19

 
Kategori
Aile
 

Hangisi Biz Olmalı

Ankara’dan görme engelli Süleyman ve Dilek Çördük çifti 2 çocuğunu kimsenin yardımına muhtaç olmadan büyütüyor. Evet, gerekli düzenlemeler yapılsın engellilerin hayatı kolaylaşsın. İzmir’de görme engelli çocuk körlükten kurtulmak istiyor. Haberde çocuğun ameliyat için maddi destek beklediği yazıyor. Satır arasında çocuk annesine ben ne zaman ameliyat olacağım ne zaman körlükten kurtulacağım diyor.

Şimdi elbette ki teşhisler tedaviler yapılmalıdır. Eğer çözümü yoksa da görmemeye alışmalıdır. Ekran okuyucularla telefonları bilgisayarları kullanmayı öğrenecek. Braille yazı okuyup yazacak ve beyaz baston kullanacak. Yani körlüğü bir yaşama biçimi haline getirecek. Sürekli olarak ümit içinde yaşarsa bu çocuk mutlu olamaz. Varsa İzmir’de bu Aileyi tanıyan iyi bir rehberlik ve danışmanlık hizmeti alması için destek olsun milli eğitim ve aile bakanlığımız devreye girsin anladığım kadarıyla anne de bilgilendirilmeli.

Görmemek sürekli acı içinde yaşayarak kahırlanmak değildir. Her durumun iyi ve kötü yanları vardır. Eğer ben görmeyen biri olmasaydım köyden çıkamaz ve buralara kadar gelemezdim. Ben bu günlerimi körlüğüme borçluyum. Geçen ikinci iftarımızda öğrencilerimizde vardı hatta onların içinde yeni yeni gözleri bozulan ve sürece alışmaya çalışan bir arkadaşımız vardı. Bizde e-kitap sesli kitap ve sesli betimlemeli filmler ve diğer hizmetlerden bahsettim. Benim çok sevdiğim şimdi küçük oğlunu büyüten küçük ablam da var. Ve gözleri gittikçe bozuluyor. Biz bu konularda her zaman destek vermeye çalışıyoruz. Özellikle şekeri olanlar işi ciddiye alsın gözlere vurabiliyor.

Lütfen gözleri sonradan bozulanları görme kaybı yaşayanları bize yönlendirin Türkcell’e numaramı taşıdığım için bir gün içinde hattımı açacak bana ulaşabilirsiniz ben böyle haberleri duyduğum zaman üzülüyorum. Demek ki mesajlarımızı daha geniş kitlelere ulaştırmamız gerekir. İşte burada görev sayın okuyucularımızda sizlere güveniyor ve inanıyorum değişimi birlikte gerçekleştirebiliriz.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..