Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '08

 
Kategori
İstanbul
 

Hani gitmesen diyorum

Hani gitmesen diyorum
 

Günlerden Cumartesi, evimiz yol üstünde. Dörtyol ağzı demek daha uygun

Balkon yine toz içinde. Şıpıdık terliklerimi giydim, ayaklarım ıslana ıslana balkonu yıkadım

Balkonun dar bir alanından deniz görünüyor. Çektim sandalyemi deniz manzarasına doğru, oturdum ve denizi seyretmeye başladım.

Eskiden severdim denizi seyretmeyi, şimdilerde de seviyorum. Ama bir farkla...

Deniz artık beni korkutuyor. Sanki beni içine çekip başka bir aleme, hiç bilmediğim bir dünyaya götürecekmiş gibi.

Denizi seyrederken bir sigara yakıyorum, en uzunundan. Çabuk bitmesin diye

Duman duman, nefes nefes içime çekiyorum İstanbul'u

Sigara içmem aslında, hani içsem diyorum.

Sonra içki içiyorum, rakı beyazında. Yudum yudum İstanbul’u içiyorum.

Rakı içmem aslında, hani içsem diyorum

Arka sokaklarda hiç kimsenin beni tanımadığı, kimsenin görmediği yerlerde İstanbul'la sevişiyorum pervasızca. Hiç korkmuyorum elalem görür laf eder diye

Sen İstanbul sen var ya

Sen vefasız sevgili gibisin

Kimbilir ne aşklar besledin koynunda

Ne aşklar tükettin

Kimbilir ne aşıklar ağlattın

Yine de seni sevmekten vazgeçmedi hiçbiri

Kavuşulmayan aşıklar gibisin

Romeo-Juliet, Aslı ile Kerem misali

Her halin başka güzel

Öyle ihtişamlısın, öyle kalıcısın ki içimde

Nereye gidersem gideyim, benimle geliyorsun

Düşündüm de,

Ya beni çok seviyorsun

Ya da...

Sen zaten kimseyi sevmedin kendinden başka

Nasıl bir İstanbul'sun böyle

Hiçbir şair, hiçbir yazar, hiçbir aşık seni anlatıp bitiremedi

‘İzmir özledim seni‘, ‘Ankara' da aşk‘ diye şarkılar yazılıp söylendi

Hiçbiri senin kadar sevilmedi

Olur da birgün ben gidersem,

Olur da birgün sen gidersen...

Senin yanında, seninle ekmek yemeği, su içmeyi değil

Seni yaşamayı özledim

Kokunu özledim, havanı özledim, toprağını, kalabalığını, gürültünü özledim

Adım adım her yerini yürümeyi özledim

Kızlara atılan laf gibisin,

Üçüncü Cihan Harbi misin?

Canm İstanbul...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..