Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

18 Ocak '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hanife'nin Arkadaşı

O, hiç şüphesiz şimdiye kadar tanımış olduğum insanların en sevimlisi ve en cana yakınıdır. Öyle ki bu sevimlilik hoşa gitmek istediği anlarda baş vurduğu bir fantezi olmaktan ziyade mizacının temelli bir özelliğidir.

İlk görüşte çevresinde bir sempati havası yaratmasının nedeni belki de budur. İnsanı saran, teselli eden, inanç uyandıran, dost, sevgi dolu bir havası vardır. Onun için ona hemen bağlanıverir insan. Konuşurken öyle tatmin edicidir ki sözleriyle bir şeyler yarattığına inanırsınız. Bu, kadife gibi yumuşak ses insanı inandırmaya zorlar. Neşelidir, eğlenmesini sever, şartların elverişli olduğu bir ortamda karakterinin bütün canlılığını ortaya koyar. Etrafınızda dönüp dolaşan bu dimdik ve kıvrak vücut bir kuş hafifliğine sahip olur.

Asabi anlarında, güldüğü zamanlar güzel olduğuna inandığım yüzünde sanki bir daha yumuşamayacakmış gibi izlenim bırakan bir sertlik hakim olur. Genellikle kimseyi kırmak istemez ama kırıldığı zaman hırçınlaşır, isyan eder. Haksızlıklara tahammülü yoktur. Yardım severdir, çevresinde aciz olanların yardımına koşamasa bile her türlü yoksunluk manzarası içinde derin bir sızı uyandırır; kendi imkanları dahilinde bir şeyler yapmaya, sevinmek istemeyen bir kalbi sevindirmeye, gülmek istemeyen bir yüzü güldürmeye çalışır.

Tüm olarak güzelliklere hayrandır, güzel bir manzara, güzel bir şiir, güzel bir müzik onu duygulandırmaya kafi gelir. O zaman karşınızda ya kabına sığmayan bir coşkunluk timsali ya da gözlerinde bir kaç damla yaş birikmiş, ifade edemeyeceği hislerin tesiriyle gerilmiş hüzünlü bir çehre görürsünüz. Bazen olayların etkisiyle inatçılık damarı tutabilir; böyle anlarda onu ikna etmeye çalışmamak gerekir. Ancak inat konusu unsur ortadan kalktığı zaman normal haline döner.

Mücadelecidir, sonuçlardan pişman olmamaya çalışır, olmasını çok arzu ettiği şeyler olmadığı zaman içini bir mutsuzluk ve karamsarlık duygusu kaplar; hareketlerindeki ahenk kaybolur. Bakışları donuklaşır, onun bu hallerine gerçekten çok üzülürüm. Kararlarını iyi düşünerek vermeye çalışmakla beraber bazen ani hareketler yapabilir.

Kısaca, Kevser tanıyabildiğim yönleriyle çok iyi, sevimli ve çok sevdiğim bir arkadaşımdır.

 Hanife KARATAŞ

 

Bu sayfayı bulmak yerine altın bulsam tabi ki  daha çok sevinirdim ama bu sayfada yazanlar bir süredir yaşadığım kış karasını bahar dallarının pembesine çevirdi. Evet hepimizden biraz daha akıllıydı ama daha o yaşta arkadaşını bu kadar iyi gözlemleyerek tanıyabilecek kaç tane insan tanırsınız. Bu sayfa elime geçince kendimi bir şey zannettim. Harika Biricik kimliğime büründüm birden.

Lise bir mi yoksa iki de miydik? Bu Edebiyat dersinde kompozisyon konusuydu diye hatırlıyorum. Öğretmenimiz Şahide (Çelebi) hanımı hiç unutmuyorum çünkü çok değerli bir öğretmendi. Bende hafıza eskiden de zayıftı, arkadaşım akşama bana gelecek ona sorar en doğrusunu yazarım. Noktası virgülüne anlatır hemen. Netleştirdikten sonra da paylaşırım artık, böylesine güzel bir  kompozisyonu sadece bana saklamak olmaz diye düşünüyorum:)))

Hanife bu, biraz durdu "Lise bir deydik, 80 eğitim yılı, yakın arkadaşınızı anlatan bir kompozisyon yazın demişti yoksa sana aşık falan değildim." diyor ve gülüyor. Okuldan bahsetmeler ve gülmeler.

 

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..