Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '14

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Hanımeller açtı, kartoplar dökülmeye başladı.

Hanımeller açtı, kartoplar dökülmeye başladı.
 

10 gündür Sapanca'dayım. İlk geldiğimiz gün açık ve güneşli olan hava ertesi gün bozdu ve yağmurlar başladı. Bulunduğumuz yer Kartepe'nin hemen eteğinde ve bol yeşillik olduğu için devamlı yağmur alıyor.

Ben yağan yağmura çok seviniyorum. Zira yakında bulunan Sapanca Gölü kuraklık sebebiyle tehlike sınırına inmış durumda. Çevrenin tüm su ihtiyacını karşılayan bu gölün bu seviyeye inmesi ilerki günler için büyük tehlike arzediyormuş. Bu kadar gündür yağan yağmura ragmen Sapanca gölünün seviyesinde bir artış olmadı. Dün göl kenarına gittik. Su gene eski seviyesinde duruyordu.

Burada sessiz, sakin ağaçlar ve çiçekler arasında yaşıyorum. İlk geldiğimiz günlerde hanımeller, yaseminler açmamıştı. Mor salkımlar, kartoplar en çoşkulu dönemini yaşıyordu.

Bu bir kaç gün içinde mor salkımlar hızını aldı,yavaş yavaş dökülmeye başladı. Bu sabah bir kalktım. Bahçeye çıkınca şaşırdım. Kartopu kümesinin altı sanki kar yağmış gibi idi. Kartopları dökülüyordu çimenlere. Çimenlere yayılmış bembeyaz kartoplarının görüntüsü harikaydı.

Bu arada hanımeller, yaseminler açmaya başladı. Bugün ilk defa açmış bir kaç dal hanımelini kesip masama koydum. Yazarken kokusuna bayılıyorum. Bana çocukluğumu, babaannemin Kuzguncuk'taki bahçesini anımsatıyor.

Bugün biraz yağmur dindi.Haftasonu da geldi. Dinen yağmur ve yaklaşan hafta sonu, sitede insan seslerinin var olmasını sağladı. İnsanlar gelince müzik sesleri, tavla sesleri uzaktan duyulmaya başladı. Tabii insan sesleri başlayınca kuşlar susuyor.

Burada çiçekler, kuş sesleri arasında yaşamak çok güzel. Günün tarihini farketmeden,ülkemde neler oluyormuş, neler olacakmış diye düşünmeden yaşamak çok keyifli.

Arada televizyon kanallarında dizileri ararken rastladığım haberler, internette karşıma çıkan olaylar olmasa daha iyi olacak.

Anlayacağınız dünyadan uzak yaşamak çok güzel. Günlerini sadece açan hanımellerin, yaseminlerin, dökülen kartoplarının , solan mor salkımların doldurduğu bir yaşam....

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..