Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '14

 
Kategori
Deneme
 

Hapishanedekilere neden kader mahkûmu deniliyor?

Hapishanedekilere neden kader mahkûmu deniliyor?
 

Hapishanedekilere kader mahkûmu denilmesi sanki onlara haksızlık yapıldığı gibi bir durum ortaya çıkarıyor. Böyle bir şey varsa, yani onlara haksızlık yapılıyorsa niye içeride tutuyoruz ki, bırakalım gitsinler...

Yani sen adamı planlayarak gittin öldürdün, sana bunu kader mi yaptırdı? Kader değil ama içinde yaşadıkları toplum böyle bir durumu yaratıyor. Örneğin bu toplumda namus için adam öldürülür. Bu bilindiği halde birileri namusuna göz diker ya da eşin karın namussuzluk yapar. Ben belki adam öldürecek biri değilimdir ama toplumun bu konuda kanunu vardır. Namusumu temizlemeden insan içine çıkamam. Bana böyle öğretilmiş.

Ya da ben iyi insan gibi yaşamak istiyorum ama kötüler var, rahat bırakmıyorlar. Seni zorla belaya sokuyorlar. Paranı vermiyorlar, malını alıyorlar. Seni dövüyorlar. Ailene kızına laf atıyorlar. Hakkını vermiyorlar. Lanet olsun kanun cezasını versin diyorsun şikâyet ediyorsun ama kanun cezasını vermiyor. Hazmedemiyorsun, kabullenemiyorsun, o anki sinir de var. Ülkedeki adaletsiz düzen nedeniyle istemeden elini kana buluyorsun.

Bunlar tamam da yani öldürenin hiç mi suçu yok. Kendisine yapılan namussuzlukları sineye çekenler, elin adamını öldürmeyip karısını boşayanlar insan değil mi, onlar onursuz mu? Yani sadece bir senin mi onurun var. Biz bilmiyor muyuz alnının ortasından vurmayı? Hadi git lan! Kader mahkûmuymuş!

Ülkede adaletsiz düzen varsa katil olacağına bu düzenin başında kim varsa onun yakasına sarıl. Adam alacağını vermedi mi devlete  "paramı al bana ver" diyeceksin. Yapmadı mı sokakları savaş alanına çevir o zaman, ben de tanındayım. Hakkını vermemiş, tak tak. Kader mahkûmuymuş!

Devlet insanları önce katil yapıyor sonra da onlara kader mahkûmları diyor. B...tan bir sebep için üç kişiyi doğra sonra kalk ben kader mahkûmuyum de. Bak haksızlığa uğruyorsan ve bu nedenle içerideysen, içeride olması gerekenler dışarıdaysa  yanındayım bu adaletsiz düzeni birlikte yıkalım. 

 

 
 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..