Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hariçten gazel!

Hariçten gazel!
 

Ekonomik kriz döneminde Türkiye genelinde inşaat sektörünün büyük sıkıntı yaşamasına rağmen ,

Mersin’de sektörün aynı oranda sıkıntı çekmediğine şaşırmıyor musunuz?

Vallahi ve billahi ben şaşırıyorum.

***

Geçen yıl inşaatlar yavaşlasa da tamamen durmadı.

İlginç di mi?

Sektör hareketli.

Neden ki?

?

***

Modern konutları kent geneline yayarak, böylece kentsel dönüşüm hedeflenmekte.

Doğru olanda bu.

Kentsel dönüşüme bu kadar önem verilmesindeki amaç; göçle gelen çarpık yapılaşmayı aşmak.

Dedik ya doğru olan diye.

***

Öncelik, Kuzey Mersin olarak adlandırılan Yenişehir Bölgesi’nde.

Modern mimari uygulamalarıyla çehresi değişti Yenişehir’in.

***

İhtiyaç var mı?

Her zaman ihtiyaç olacaktır diye düşünüyorum.

***

Tüm alt yapı hazır olmasına rağmen Toroslar yerine önceliğin eksik olan Akdeniz’ e verilmesi buda ayrı bir konu.

Aslında kentsel dönüşümde Mersin Akdeniz ilçesi öncelikli olmalı.

Olmalı abi.

Mersin'e girişve merkez aman aman... Yabancı biri düşünün Mersin'e giriş yapıyor.

Düşünmesem?

***

Merkezin hali içler acısı.

Ama ekonomik yetersizlik halkın bu dönüşüme sıcak bakmasını da önlüyor ister istemez.

Mersin merkezdeki mahalleler oldukça eski, tabiri caizse üflesen yıkılacak çoğu.

***

Ara nağmeden,

Bahçe, Mesudiye, Mahmudiye mahallelerinden birinde neden çok katlı otopark yapılmaz ki bu kadar çok otopark sorunu yaşarken?

***

-Ara nağmeden önce nerde kalmıştık?

Ha, hatırladım.

***

***

Çağdaş kent anlayışına yakışır evler.

Beton mezar görünümünde olmayan, yeşilliğin içinde evler.

Mersin’e yakışır evler istiyoruz.

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..