Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '17

 
Kategori
Kitap
 

Harika 2 Kitap

Harika 2 Kitap
 

Kitap okumayı çok sevmeme rağmen baya uzun bir süre kitaplardan uzak kalmıştım fakat tesadüf eseri youtube vloglarında gezinti yaparken ya da bazı sosyal mecralarda gezinirken karşılaşmış olduğum ve elime aldığım anda bir solukta okumuş olduğum iki kitaptan bahsetmek istiyorum.

Bahsedeceğim ilk kitap youtube vlogger ı olan Cansu Dengey'in vlogunda karşımda çıkan ve minimalist yaşamdan bahseden Kon Mari methoduyla ilgili bir kitap. Kitabın adı "Hayatı Sadeleştirmek İçin Derle Topla Rahatla - Marie Kondo" Burdan bana bu kitabı bulmama ve okumama vesile olduğu için Cansu Dengey'e çok teşekkür ediyorum. Hayatımda sürekli bir ev toplama ve bir türlü toparlanamama gibi bir sorun yaşıyordum. Sanki evde ben fazlalıkmışım gibi hissediyordum.Kitap size minimal yaşama geçebilmeniz için rehberlik ediyor. İlk başta kitabı okurken yazar acaba deli mi neden bu kadar toplamakla kafayı bozmuş diye düşünüyorsunuz ki aslında sizde bu kitabı okumaya başladıysanız sizde aynı dönemeçtesinizdir diyebilirim. Kitabı sipariş ettikten iki gün sonra kitap elime geçti ve iki günde kitabı okudum. Kitabı bitirince bir an önce minimal hayata geçebilmek için işe koyuldum. Tam zamanlı bir işte çalıştığım için evimi toplamaya sadece akşamları vakit ayırabiliyordum ve bu minimal yaşam için bir haftamı verdim. Sonunda evimde fazla olan artık kullanmadığım yada kullanmak istemediğim kıyafetlerim,takılarım,ev eşyalarım,mutfak eşyalarım hepsinden kurtuldum. Kurtuldum derken bunların hiç birini israf etmedim, ihtiyacı olan insanlara verdim. Bu bir haftanın sonunda minimal bir yaşama ufaktan bir giriş yaptım ve iki aydırda gerçekten ev toplamak temizlemek için artık çok fazla vakit harcamadığımı gördüm. Bu sayede artık daha çok arkadaşlarıma aileme kitaplarıma vakit ayırmaya başladım. Eğer ki sizde hayatınızda artık minimal bir yaşam hayal ediyorsanız ki bence mutluluğun keşfi diyebilirim, bu kitabı ve bu vlogu izlemenizi tavsiye ederim.

Diğer bir kitapsa yine tesadüf eseri sosyal medya hesaplarında dolaşırken keşfetmiş olduğum bir kitap ama tam olarak nerede keşfettim hatırlamıyorum. Kitabın adı "Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu - Stefan Zweıg" Kitap İş Bankası Kültür yayınlarına ait bir klasik roman. Bu kitabı ve yazarı nasıl bu kadar geç farkedebildiğime inanmamakla beraber klasik bir eser olmasına rağmen nasıl bu kadar akıcı ve sürükleyici bir kitap okumamıştım. Kitap ismini vermeye bilinmeyen bir kadının aşık olduğu bir adama yazmış olduğu mektubu kaleme alıyor. Kitabı okurken sanki birine ait özel bir şeyi okuyormuş hissine kapılıyorsunuz fakat bu size heyecan veriyor. Eğer ki aşka farklı bir açıyla bakmak isterseniz bu kitabı size tavsiye edebilirim.

Hayatınızdan kitapların eksik olmaması dileğiyle...

 
Toplam blog
: 10
: 209
Kayıt tarihi
: 16.02.13
 
 

Hergün yeni birşeyler öğrenmeye bayılırım hatta öğretmezlerse öğrenemezsem kudururum, öğrendikler..