Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '17

 
Kategori
Çocuk Kitapları
 

Harry Potter Serisi

Harry Potter Serisi
 

Harry Potter


Harry Potter serisini defalarca okumama rağmen bir türlü sevemedim gitti. Kurgusu çok karmaşık ve gereksiz ayrıntılarla dolu. Peki çocuklar nasıl böyle seviyor, demeyin. Çocukların neden sevdiği belli. Çocuklar filmi olan her kitabı seviveriyor her nedense. Neden? Okuması kolay. Yani okumaması. Filmini izlediği bir kitabı okumasa da okudum diye etrafına anlatabiliyor çocuklar. Bunu bizzat yaşadım. Kızımın yakın arkadaşı ile yaptığımız ufak kitap sohbeti sayesinde bunu kolaylıkla anladım. O yüzden annelere tavsiyem eğer ki çocuğunuz filmi olan bir kitabı okuyacaksa filmini izlememiş olsun. Hem öteki türlü kitabın sihri de kaçıyor. Okuyacağınız kitabın konusunu zaten biliyorsanız niye okumak isteyesiniz ki?

Önce kitap okunmalı ardından da filmi izlenmeli. Ya da izlenmemeli. Çünkü eser yönetmenin elinde bambaşka bir şeye dönüşüyor. Resmen başkalaşıyor. 

İşin özü, filmini izlediği kitabı okuyan çocuk, kitabı okumuyor aslında. Sadece okur gibi yapıyor ya da üstten göz gezdiriyor. Biz anneler de çocuğum kapkalın kitapları okuyor diye övündüğümüzle kalıyoruz.

Bir sonraki yazımda görüşürüz. Beni özleyin :)  

 

Kitapkurdu Anne

 
Toplam blog
: 2
: 116
Kayıt tarihi
: 18.12.17
 
 

Uzun yıllar yayıncılık sektöründe çalıştım ve işim gereği haddinden de fazla çocuk kitabı okudum...