Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '07

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Harvard Business School - Harvard MBA

Harvard Business School - Harvard MBA
 

“MBA Programına karar verirken” isimli yazımda yurtdışında MBA ve MBA okulları ile sormak istedikleriniz varsa bana mesaj atabileceğinizi yazmıştım. Yurtdışında MBA ile ilgili bir günde bu kadar çok kişinin bana ulaşması beni oldukça sevindirdi. Hatta beni şaşırtan diğer nokta yazımı okuyarak benden diğer arkadaşlarına da bahsetmeleri ve onların da bana ulaşmalarıydı. Bugün bana gelen email sırasına göre tüm sorularınızı cevaplandıracağım.

İlk sorumuz sevgili Ebru Yılmaz’dan gelmiş. Ebru daha önce MBA okulu araştırması yaparken önce en iyi MBA okulları (MBA rankings) sıralamasına bakmış. En çok Harvard Business School ilgisini çekmiş. Benden bu okul ve MBA giriş koşulları hakkında bilgi istemiş.

Kabul etmeliyim ki ben de dahil olmak üzere herkesin en beğendiği ve merak ettiği MBA okullarından biri Harvard Business School.

Dünyada değişiklik yapacak liderler yetiştiriyoruz diyen Harvard Business School pek de haksız sayılmaz doğrusu. Harvard Business School olarak Harvard MBA programının en büyük özelliği case study adı verilen örnek olay incelemeleri. Harvard MBA programında gerçek örnekler öğrencilere sunulur. Bu örnek olayları inceleyen Harvard MBA öğrencileri sonraki aşamada küçük çalışma grupları şeklinde bu olaylar üzerinde çalışmalarını sürdürürler. Case study sistemi işe yarıyor mu diye merak ederseniz mezunlarının üstlendikleri üst düzey görevleri düşündükçe cevap evet olacaktır.

Harvard Business School kabul edeceği MBA adaylarında şu 3 ana noktayı arar:

Liderlik Potansiyeli: Üniversitede okurken ya da okul dışı faaliyetlerde liderlik tecrübeniz olup olmamasına bakarlar.
Güçlü Akademik yetenek: GMAT ve TOEFL oldukça önemli bir akademik göstergedir.
Güçlü kişisel özellikler: Okula ve diğer MBA öğrencilerine fayda sağlayabileceğiniz özellikleriniz bu noktada öne çıkar. Liderlik, takım ruhu, uyum, saygı, araştırmacılık, teknolojiden faydalanabilen vs. tüm özellikler.

Burada kafanızı karıştıran bir soruya da cevap vereyim. Genelde bir çok MBA okulu MBA programına kabul verirken MBA adayı öğrencinin en az 24 ay iş tecrübesine sahip olmasını ister. Harvard Business School MBA programının minimum iş tecrübesi gibi bir şartı yoktur.

Okulun fiyatını yazmadan önce şunu söylemeliyim: Harvard Business School’a kabul aldıktan sonra burs için başvuru yapabilirsiniz. Başvurunuz sonuçlanana kadar okul burs isteğiniz olup olmadığına bakmaksızın kabul vermektedir. Üstelik burs (loanlar yani eğitim kredileri dahil) alma şansınız da oldukça fazladır. Şimdi okulun okul ücreti, konaklama, harçlar, genel giderler dahil yaklaşık toplam ücretini söyleyebilirim:

Yıllık 68.840 USD (sadece okul ücreti 39.600 USD)

(Kaynak: Harvard Business School http://www.hbs.edu/mba/admissions/costsummary.html)

Alabileceğiniz tüm burslarla ilgili detaylı bilgi için http://www.okulariyoruz.biz/default.asp?L=TR&mid=198 adresine bakabilirsiniz.

Loan (eğitim kredisi) bilgisi için

http://www.okulariyoruz.biz/default.asp?L=TR&mid=207

Harvard Business School web sitesi: www.hbs.edu

Dünyanın en iyi ve prestijli üniversitesinde daha fazla sayıda Türk öğrencimizi görmek dileğiyle son sözü Harvard Business School’un sözüyle tamamlıyorum:

We educate leaders who make a difference in the world.

Sevgiler,

Işıl Tabağ

Director

Resim ve içerik kaynak: www.hbs.edu

 
Toplam blog
: 189
: 6400
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Endüstri Mühendisi olan Işıl Tabağ, Avrupa Okullar Birliği görevinden sonra 1998 yılından bu yana..