Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hasankeyf'e gitmek isteyenlere...

Hasankeyf'e gitmek isteyenlere...
 

Hasankeyf'e Sadakat Treni İkinci Yolculuğuna Çıkıyor (29 Ağustos - 2 Eylül)
29 Ağustos 2007 tarihinde Doğa Turizm, Atlas Dergisi ve Doğa Derneği adına Hasankeyf'e sadakat trenini tekrar kaldırıyor. Tren, 29 Ağustos akşamı İstanbul Haydarpaşa Gar'ından ve 30 Ağustos sabahı Ankara Gar'ından destekçilerini alarak yola çıkacak.

Yolculuk bir seyahat olmaktan daha çok bir kültür ve doğa festivali havasında geçecek. Özel olarak kiralanacak olan trenin toplantı vagonunda sunuş ve söyleşiler yapılacak, "tren partisi" düzenlenecek ve müzik dinletileri olacak. Gezi, yüzyıllardır Dicle Vadisi'nde yükselen Hasankeyf'in sular altında kalmaması için Atlas Dergisi yayın yönetmeni Özcan Yüksek, Doğa Derneği Genel Müdürü Güven Eken ve çok sayıda uzmanın rehberliğinde yapılacak. Yol boyunca Anadolu coğrafyası, bozkırlar, Toros Dağları, iklim değişikliği ve Hasankeyf hakkında bilgiler verilecek. Yaklaşık otuz beş saat sürecek tren yolculuğunun ardından Hasankeyf'e varılacak. Hasankeyf'te geçirilecek bir gecenin ardından Hasankeyf'e veda edilerek geri dönüş yolculuğuna geçilecek.

Hasankeyf için son şans

On iki bin yıllık tarihin simgesi olan Hasankeyf, Ilısu Barajı nedeni ile yok olacak. Yılda en fazla 300 milyon dolarlık enerji üretecek olan baraj projesi için Avusturya, Almanya, İsviçre ve Türk şirketlerine en az 1, 2 milyar Euro ödenecek. Ancak bunun için bu üç ülkedeki ve Türkiye’deki bankaların kredi vermeleri şart. Bu nedenle projenin karşısında durabilmek için kamuoyunun bankalara karşı tepki oluşturması büyük önem taşıyor. Örneğin İsviçre bankası ZKB baskılar nedeni ile projeden çekildi.

Türkiye’de de barajın yapılmasına karşı çıkan 45 bin kişinin katıldığı Hasankeyf'e Sadakat Kampanyası büyüyerek devam ediyor. Öte yandan, Hasankeyf'in sadece bir kaya yığını olmadığını, bir insanlık abidesi olduğunu savunan dava Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nce değerlendiriliyor.

Binlerce yıldır Hasankeyf ve çevresine yaşam veren Dicle Nehri Ilısu Barajı yapıldığı takdirde akmamakla, on iki bin yıllık tarihiyle onlarca medeniyete ev sahipliği yapan Hasankeyf boğulmakla tehdit ediliyor. Hasankeyf'e sadakat yolcuları, demir kararlılığında ve sağlamlığında Hasankeyf'e umut taşımaya devam ediyor. Bu trenin yola çıkması Ilısu Projesi’nin ortağı olmayı düşünen tüm banka ve kurumların önüne kamuoyu vicdanından bir set çekecek.

29 Ağustos 2007
18.30 İstanbul'dan trenin kalkışı
20.00 Gezi hakkında kısa bilgilendirme

30 Ağustos 2007
04.30 Ankara'dan trenin kalkışı
09.30 Özcan Yüksek ve Güven Eken'in kısa hoş geldiniz konuşması
09.40 - 10.10 Orta Anadolu doğası ve küresel ısınma hakkında sohbet
12.00Toros Dağları anlatımı
Toros Dağları'nda mola ve yöre halkıyla sohbet (sıkma ve ayran) Varda Köprüsü
17.10Çukurova anlatımı
21.00 Şarap ve peynir partisi
22.00 Müzik dinletisi
31 Ağustos 2007
09.00 GAP anlatımı
09.30 Ilısu projesi
10.00 Hasankeyf'in arkeolojik önemi
10.30Dicle Vadisi'nin doğal açıdan önemi
11.30Batman'a varış
11.30Hasankeyf için otobüslere biniş
12.00Hasankeyf'e varış
12.30 Belediye Başkanı ile buluşma ve tarihi alanların gezilmesi için serbest zaman
23.30 Çadırlara veya çardaklara yerleşme

1 Eylül 2007
07.30 İsteyenlerle Dicle kıyısında yürüyüş ve kuş gözlemi
08.15 Otobüslere biniş ve Hasankeyf'e hareket(Batman'da iniyoruz)
10.30 Tren'in kalkışı ve yol boyunca söyleşi: Hasankeyf'i Kurtarmak için Eylem Planı Çalıştayı

2 Eylül 2007
13.00Ankara'ya varış
22.00İstanbul'a varış

Hasankeyf'e Sadakat Treni (29 Ağustos - 2 Eylül 2007)
İstanbul'dan 29 Ağustos 2007 akşamı saat 18.30'da Haydarpaşa Garı'ndan hareket ediyoruz. Ankara'ya ise 30 Ağustos sabahı 04.30'da varıyor ve Ankaralı destekçilerimizi alıyoruz. Ankara'dan sonra ise yaklaşık otuz saat sürecek olan yolculuğumuza başlıyoruz. Batman Gar'ına ise 31 Ağustos sabahı varıyoruz. Batman Gar'ında bizleri bekleyen araçlarımıza biniyor ve Hasankeyf'e kadar yaklaşık kırk beş dakika yolculuk ediyoruz. Hasankeyf'e varınca ise araçlarımızdan iniyor ve Hasankeyf ziyaretimizi bir gece boyunca gerçekleştiriyoruz. Ertesi gün yani 1 Eylül sabahı dönüşe geçiyoruz ve 2 Eylül akşamı ilk önce Ankara'da daha sonra ise İstanbul'da gezimiz son buluyor.

Destekçilerimiz için önemli notlar;
Hasankeyf'te konaklama çok sınırlı olduğundan destekçilerimiz çadırlarını ve/veya uyku tulumlarını yanında getirmeleri gerekmektedir.

Sadakat trenimizde bir yemek vagonu bulunmaktadır. Yiyecek ve içecek ihtiyaçlarınızı bu vagondan sağlayabilirsiniz.

Trende her vagonda lavabo ve tuvalet bulunmaktadır.
yazı ve foto kaynak:
http://www.dogaturkiye.com/hasankeyf.php

(Foto: ahmet Özyurt )

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..