Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '10

 
Kategori
Söyleşi
 

Hasanpaşa'da bir kahvede Sümer Ezgü'nün kulaklarını çınlattık

Kasaba meydanında gözümü ilk çeken ışığın bir kahve olduğu hissiyle yaklaştım. Hakikaten kahveydi. İçeride büyükçe bir soba yanıyordu. Tahmin ederim varilden sobaya çevrilmişti. İçeride- belki henüz- kimse yoktu kahveciden başka ve o da Denizlispor- Galatasaray maçını izliyordu. İçerisi çok güzel ısınmıştı. Kahveci kahvenin önünü kapattığımı belirterek arabamı biraz ileriye ya da geriye almamı istedi. Arabamı biraz geri alınca bir kahvenin daha olduğunu gördüm. Ben kendi kahveme geri döndüm. Kahveci soran bakışlarla yüzüme baktı. Adaçayın var mı dedim. Var dedi. Sorusunuın bu olmadığını anladım. Çayımı getirdi. "Ne alıp ne satıyorsun?" dedi. " Alıp satıcı değilim" dedim. Bakışlarıyla başka bir soru sordu. Ben de cevap verdim hemen. "Tefenni'ye gezmeye geldim. Salda Gölü'ne gideceğim yarın" dedim. "Bu yörenin gelenek ve kültürüyle ilgili bir araştırma yapacağım" dedim. Rahatladı. Akşamın bu saatinde kahvesinde tanımadığı bu adam kimdi. Haklı olarak en azından çok merak edilecek bir durum. Sümer Ezgü ile de tanışıp bu araştırmamla ilgili ondan yardım isteyeceğimi söyledim. Birden bir yakınından sözetmiş gibi yüzüne geniş bir gülümseme yayıldı. Kendisi Burdur doğumlu, heryerde övünerek Burdur'lu olduğunu belirtiyor dedi. Çok has bir adam güzel türkü yapıyor ve yorumluyor düşüncesiydeydi o da. Bir köy kahvesinde Sümer Beyin kulaklarını çınlattık. Hasanpaşa kasabasında bir lokanta ve konaklama imkanı olmadığını üzülerek söyledi. Yarın Belediye başkanı ile görüşeceğimi söyledim. Emekli bir öğretmen size yardım eder dedi. Kalktım ısrarıma rağmen çayın ücretini almadı. Bir sefer için bu ikramı kabul ettiğimi söyleyip yola koyuldum. Öyle ya yarın yine görüşecektik

Şu an 5000 civarında bir nüfusa sahip Tefenni 'deyim . Belediye Otelinin restoranından yazıyorum. Kablosuz internet erişimi var, çok hoş ve temiz bir yer. Çalışanları çok ilgili. Tefenni Belediye Başkanını çok takdir ettim bu hizmeti için. Yarın şahsen görüp kutlamak istiyorum. Eğer göremezsem selam ve saygılarımı buradan yolluyorum. Yolda olanlar aklıma geldi şu an. Mola vermek istiyorsunuz ve beklemediğiniz bir yerde sizi misafir edecek güzel bir mekan.

Günlük gibi bir yazı oldu. Sonuna kadar okuma inceliğiniz için teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 4
: 1264
Kayıt tarihi
: 20.01.10
 
 

İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü Sosyal Bilgiler bölümü 1978 mezunuyum. 2004 yılında Marmara Üniver..