Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '17

 
Kategori
Şiir
 

Hasat

Hasat
 

Kaldır benlik perdesini aradan 
Görmek istersen Hakk’ın Kapısını
İlimdir bu, bu ilme erin erenler 
Ali yolu insanlığın yoludur erenler 
Ali yoluna sırat el müstakime erin erenler 
 
İnsan sırrını anlamak istersen erenler 
Anlatan  Ali'dir  anlayan Ali'dir bunu bilin erenler
Hakk’a varıldı mı diye sorarsan
Anlatan  Hakk kalemidir, Yazan Ali'dir
Kendini bilen, Hakk’a varır dersen erenler 
Hakk olur Hakkın yolu olursun erenler 
Bilişi buluşu hak edersen  ilim olursun erenler 
Bilişi hak etmezsen yarında nasıl kalıcı olursun
 
Kendini, sır diye bilen Hakkın birliğine varan
Muhammedin doldurduğu demi içen Ali'dir
Beni Halik diye bilen benliği yıkıp gelen
Hasat'ını doğru bahçeden deren Ali'dir
 
Ben, Yaradan ve yaratılan değilim.
Mayayım ben… ilk yaratılana inen maya
Giyindim çamur balçıktan elbiseyi
Bana, teni değil nefesi gerektir diyen 
Benim , ziya olan her anım… bu ışıga vardım
 
O anda, din yoktu ki indim bir ulu bahçeden 
İlim vardır  insanlığın yolunda erenler 
Ilim Muhammed Mustafa Kapısı Ali'dir
Ilmi bilen  insanı  bildi karanlığı aldı yere serdi
Bu ilmi, hak edip de anlayan ziyalandı erenler 
 
Nefes  oldu Kul olup tohum ekdin erenler 
Bedenlendi bu dünyaya geldin erenler 
Öksüz değil di köksüz değildin doğdun bir anadan erenler 
Göksüz kalmadın ğög ekini ektin erenler 
İnsanlık için yer yüzüne serdin erenler 
 
Biliş oldun...Buluş oldun... İlim oldun… erenler 
İşte dünyayı hak etmek için insan oldun erenler 
Hakk’ın Kapısı’nı bulup açmak için erenler  
 Her insan  Kul olup yol olacak erenler 
Tohum olacak… “Kendini Bil!” diyeceksin ki 
Bil ki hasat olasın erenler
 
Önümüz,  ardımız, insanlığın yoludur erenler 
Her birimiz yarının tohumudur erenler 
Biz, Zamanın  Yolculuğunda  ilimi yaşarız erenler 
Hepimiz, yaşamın tınısını duyarak yaşarız erenler 
 Yaşamın tınısı, hasattır erenler 
Seni, hasata ulaştıran  ilimdir erenler 
O tınıyı duymadan, bu yolu bulamazsın erenler 
O tınıyı duymadan yarına varamazsın erenler 
 
Ölüm geldiğinde erenler
Ta ki nefesin yok olduğunda erenler 
İsrafil, ilme  Surun vurdugunda erenler 
Sen “geç!…” der  Sen 'dur' dediğinde   
Hak edeni sen susunca şeş cihet dilleyince
İlim için çabalayana  denilince “geç!...” 
Hizmet et ki himmet bulasın erenler 
Hakkın birligine varasın vahdet kapısını bulasın erenler
Sen, İlmin Kapısı’nı açasın ki hasat edesin erenler 
 
Yaradan, yarattığında yaşar. Unutma!... Yaradan, yaşama iner sen  olur. Unutma!... Yaşam, nefesle olur. Unutma!... 
Ama sen, beşer şaşmadan  çalışacaksan 
Sırat el müstakim üzre olacaksın 
Seni seni hak edecek ummanlara karışasın
Hiç  durmadan Kuran okusan  anlamadan 
Anla elif be yi ilmi kapısından oku erenler 
Sen umman ol ve o ummanda Kuran ol ki 
Seni halk etsin seni hak etsin yaradan 
 Cennete, cevhere ve yaşama seni yar etsin Hak 
 
Unutma cennetler kuruldu herkesin 
kendi yaşamından erenler 
 Sen kendi aynanda seni bilirsen erenler 
Kalem olup kelam olup sırr-ı hakikatı yaşarsan Kendi yarınını kendin kurarsan  erenler 
Hak ettim; gül koncasını kokladım dersin
 
Yolu açtım  Sığ bir dünyada kul oldun erenler 
Üçyüz altmış menzil tamamladın erenler 
 Kuran oldum… Yazan da kalemde sen erenler
 Yarın oldun… Bugün oldun...Dün oldun
 Yine ve yine ben menzil oldum yol oldum dersen 
Sessizliği seslendirerek Hakkı daim zikret erenler
Gerçekliği Gerçekleştiren … Işte ben oldum!… de erenler 
 
Bu işi bilip yapan,işte  has insan olur erenler 
 Kuran olur… “OL!” der; oldurur… İşte bu!… erenler
Ben sen miyim sen ben misin lahut olur alem Kokusu, kokusu olur… Teni teni olur...Tini kini olur erenler
Kul, olur tohum olur… Her tohum, mutlak olur… 
O tohumlar, İlmin Kalemleri olurlar ve yol açılır…Sen Hak Hak sen olur.. Enel Hak olur Erenler
Yesari der işit bu sözümü canlı diye düşme ölünün peşine 
'Arifler hem arıdır hem arıtıcı' öldü deme 'ölen hayvan olur aşıklar ölmez' erenler 
Hakiki bir mürşitte bel bağla Serçeşme suyunda iç sen kendi yoluna bak erenler 
 
Mehmet Özgür Ersan 06-08 Agustos 2017 Edremit Bursa Üsküdar
 
Toplam blog
: 447
: 1524
Kayıt tarihi
: 20.09.13
 
 

06 Mayıs 1974 Çorum Sungurlu'da doğdu. Yaşamının büyükçe bir bölümünü Mamak'ın gecekondu mahalleler..