Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '21

 
Kategori
Deneme
 

Hassasiyet Bir Çeşit Hastalık

Bir yandan duyarlılık bekliyoruz öbür yandan hassas insanların rahatsız edici tavırlarından mustaribiz.

Duyarlı olunması gereken bazı konular elbette var ancak insanlar etkilenmiş oldukları her konuda duyarlılar.

Ve bilinç arttıkça duyarlılık azalır çünkü hassasiyet gösterilen şeylerin bazıları anlamsızdır.

Bir de hassasiyetin kaynağı hassaslık gösterilen konu olmayabiliyor. Kişinin başka sorunları vardır, o sorunları çağrıştıracak konularda da hassaslaşır.

Ezberler/öğretiler de hassasiyet yaratır; hatta en büyük hassasiyet konuları bunlardır.

Hassas insanlar sizi dövseler bile haklıdırlar değil mi ki onun yarasına dokundunuz.

Bana ne senin yarandan beni ilgilendirmiyor diyemezsin; ilgilendirmesi gerekir.

Ne yapacağız bunları?

Dünya bunların dediği gibi olmalıdır. Sadece bunların sorunları önemlidir. Kimseyi dinlemezler.

Hassas insanların iyi oldukları iddia edilir, ben katılmıyorum, hassas oldukları konunun tutsağıdırlar.

Mevlana hassasiyeti olan birinin yanında Mevlana’yı eleştiremezsin, ben böyle bir hata yaptım başım belaya giriyordu.

Bir sürü hassasiyet konusu ve bir sürü konuda hassasiyeti olan insan var, attığın taş mutlaka birisine rastlar.

O yüzden konuşurken, davranırken, bir şey yaparken rahat değiliz; bir nevi esaret. Hani diyorum ki bir şey olsa da bu “hassasiyet” çukurundan kurtulsak.

Ben herhalde insan değilim çünkü hiçbir konuda hassasiyetim yok.

Bilmiyorum sizi ama bana cehalet gibi geliyor. Örneğin O da vatanını seviyor ben de ama O “ölümüne seviyor”

Ne zararı var demeyin; ölümüne sevdiği için gerektiğinde öldürüyor!

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..