Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
447
 

Hasta değil, susuzsunuz!

Hasta değil, susuzsunuz!
 

Merhabalar,

Dün sağlık ile ilgili çok faydalı bir eğitime katıldım ve hayatımda farkındalık yaratmaya başladım bile. Çok yararlı bilgiler paylaşacağım fakat öncelikle su içmemiz için bir çok neden sıralayacağım. Nitekim eğitime su içerek başladık ve 3 saat boyunca sürekli su içtik :) Su içmenin faydalarını zaten biliyordum ama artık daha bilinçli hale geldim. Bu bilgileri sizinle de paylaşmak ve sizlerin hayatına da farkındalık katmak istiyorum.

İşte neden su içmeliyizin cevabı:

1- Hiçbir şey susuz yaşayamaz.

2- Göreceli su yetersizliği vücudun bazı fonksiyonlarını önce bastırır, sonra öldürür.

3- Su vücudumuzun en temel ihtiyacı, vücudumuzun nakit akışıdır.

4- Su vücudun her hücresinde elektriksel ve manyetiksel enerji üretir ve bize yaşam gücü verir.

5- Hücre yapısındaki maddeleri birbirine bağlayan bir yapıştırıcıdır.

6- DNA hasarını önler ve onarım mekanizmalarının daha iyi çalışmasına yardımcı olur, böylece üretilen DNA sayısı azalır.

7- Bağışıklık sisteminin ( bütün mekanizmalarının )merkezi olan kemik iliğinde, bu sistemi kanser de dahil olmak üzere çeşitli hastalıklara karşı güçlendirir.

8- Bütün besinlerin, vitamin ve minerallerin temel çözücüsüdür. Vücutta besinleri küçük parçalara ayırır, sindirimlerinde ve son metabolik aşamalarında görev yapar.

9- Besinlere enerji verir ve parçalanan besinler sindirim sırasında bu enerjiyi vücuda aktarır. Susuz yenen yemeğin vücut için hiçbir enerji değeri yoktur.

10- Su, besinlerdeki gerekli öğelerin emilimini arttırır.

11- Bütün besin öğelerinin tüm vücuda - hücrelere- taşınmasına yardımcı olur.

12- Akciğerlerde oksijen toplayan kırmızı kan hücrelerinin çalışma verimini arttırır.

13- Hücreye ulaşan su, hücreye oksijen verir ve atık gazları vücuttan atılmaları için akciğerlere taşır.

14- Vücudun çeşitli bölgelerinden zehirli atıkları toplar ve atılmaları için karaciğer ya da böbreklere taşır.

15- Eklem boşluklarındaki temel yağlayıcı maddedir, artrit ve sırt ağrılarının oluşumunun önlenmesine yardımcı olur.

16- Omurgadaki diskleri  ''şok emici su yastıklarına'' dönüştürür.

17- Bağırsakları en iyi çalıştıran yağlayıcı maddedir, kabızlığı önler.

18- Kalp krizi ve felce karşı koruyucudur.

19- Kalp ve beyin damarlarında pıhtılaşmayı önler.

20- Vücudun soğutma (terleme) ve ısıtma (elektrik) sistemleri için vazgeçilmezdir.

21- Düşünme başta olmak üzere, bütün beyin fonksiyonları için bize güç ve elektriksel enerji verir.

22- Seratonin ve diğer sinir ileticileri üretimi için vazgeçilmezdir.

23- Melatonin de dahil olmak üzere, beyinde üretilen bütün hormonların yapımı için gereklidir.

24- Çocuklarda ve yetişkinlerde dikkat yetersizliği sorununa çözüm getirir.

25- Çalışma verimini arttırır ve dikkat aralığını büyütür.

26- Su dünyadaki diğer bütün içeceklerden daha kolay bulunabilir ve hiçbir yan etkisi yoktur. 

27- Stres, gerginlik ve depresyonun hafiflemesine yardımcı olur.

28- Uykuyu düzenler.

29- Yorgunluğun giderilmesine yardımcı olur ve bize gençliğin enerjisini verir. 

30- Cildi yumuşatır ve yaşlılık belirtilerinin azalmasına yardımcı olur.

31- Gözlere canlılık ve parlaklık verir.

32- Glokomdan korunmamıza yardım eder.

33- Kemik iliğinde kan üretim sistemlerini düzenler, lösemi ve lenfoma oluşumunun önlenmesine yardımcı olur.

34- Vücutta enfeksiyon ve kanser hücrelerinin geliştiği bölgelerde bağışıklık sistemini güçlendirmek için çok gereklidir.  

35- Kanı sulandırır ve dolaşım sırasında pıhtılaşmasını önler.

36- Kadınlarda adet öncesi ağrıyı ve ateşlenmeyi önler.

37- Kalp atışıyla birlikte kanı sulandırıp dalgalandırarak dolaşımdaki katı maddelerin dibe çökmesini engeller.

38. İnsan vücudunda dehidrasyon sırasında kullanılabilecek bir su deposu yoktur. Bu nedenle gün boyunca düzenli olarak su içmemiz gerekir.  

39- Dehidrasyon cinsellik hormonunun üretimine engel olur, bu iktidarsızlık ve libido kaybının başlıca nedenlerinden biridir.

40- Su içtiğiniz zaman susuzluk ve açlık duygularını ayırt edebilirsiniz.

41- Kilo vermenin en iyi yolu su içmektir. Düzenli aralıklarla su için ve sıkı bir rejim yapmadan zayıflayın. Acıktığınız zaman aşırı yememeli, ama susadığınızda suyunuzu içmelisiniz. 

42- Dehidrasyon doku boşlukları, eklemler, böbrekler, karaciğer, beyin ve deride zehirli çökeltilerin birikmesine yol açar. Su bunları temizler. 

43- Su, gebelikte sabah bulantılarını azaltır. 

44- Zihin ve vücut fonksiyonlarını bütünleştirir. Karar verme ve hedefleri belirleme yeteneğini artırır.  

45- Yaşlılıkta bellek kaybının önlenmesine yardımcı olur. Alzheimer, MS (multipl skleroz), Parkinson ve Lou Gehring hastalıklarının riskini azaltır.  

46- Kafein, alkol ve bazı ilaçlara duyulan bağımlılığın giderilmesine yardımcı olur.

Kaynak:

"SU – Hasta Değil Susuzsunuz!"
Dr. F. Batmanghelidj

SU İÇMEK İÇİN SUSAMAYI BEKLEMEYELİM, FİYATI UCUZ, RENGİ SAYDAM, TATSIZ AMA ETKİSİ BİR O KADAR BÜYÜK OLAN ''SU'' YU İÇELİM.

Sevgiler

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Evet içelim! ve tavsiye edelim. Böbrek için öyle büyük bir faydası var ki... ve saydığın maddelerde olduğu gibi. Tabii kilo verdirici etkisini de göz ardı etmemek lazım:) su tüketimimize özen göstermemiz şart. (desemde çok az su içerim ben:( emeğine sağlık, faydalı paylaşımdı.sevgiler

merve ballı 
 27.04.2012 14:05
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 16
Toplam yorum
: 15
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 393
Kayıt tarihi
: 29.12.11
 
 

Küçükken gözleri renkli olduğu için sadece renkli gözlü insanların Dünya'yı renkli gördüğüne inan..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster