Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Hastalıklardan korunma (3)

Hastalıklardan korunma (3)
 

Hastalıklardan korunmada en önemli konulardan biri de şükretmektir. Bizler bazen şükretmeyi unuturuz, bu konuyu biraz açmak istiyorum.

Meleklere çok zor bir görev verilmiştir. Onlar Arş’ı yüklenmişlerdir. Yani bütün kainatı ayakta tutma görevleri vardır. Ama buna rağmen hamd ile şükrediyorlar, çok zor bir görevleri olduğu halde hamd ile tesbih ediyorlar. Bu olayı dünyasal boyuta indirgeyecek olursak; bir insan bu dünyada hastalıklı olabilir, maddi sıkıntılar çekebilir, problemleri olabilir ama sürekli Allahı hatırlaması gerekir. Yani meleklerin yaptığı iş budur zaten.

İnsanlar benim rahatım yerinde olsun ki Allahı anayım; ben gençliğimi yaşayayım yaşlanınca Allahı anayım diye düşünüyorlar. Yok böyle bir şey. Yani bir insan ne olursa olsun şükrederek Allahı anmak zorunda. Gören bir gözün şükrünü bile bizler bir ömür boyu veremeyiz.

Bu dünya yaşamında hiçbirimiz tam değilizdir. Hepimizin eksiklikleri ve hataları vardır. Ama hepimiz bir bütünüzdür. Bazı insanlar hatalarını farkederler, bazıları farkedemezler. Yalnız kendiniz için dua etmeyin. Ben bu hatayı farkettim onlar farkedemedilerse onları da affet deyin. Sadece kendinizin iyi olması yeterli değildir. Halkayı kopartmamak, bütünlüğü bozmamak lazım. Sizlerin içinde gerçekten hata yapanlar olabilir onların bağışlanması için de dua edin.

Bu dünyada herhangi bir şekilde hastalanmak bile bir cehennem azabıdır. Düşünün sevgilisinden ayrıldığında aynı azabı yaşar kişiler. Hem cennete hem cehenneme giden kapı insanın içindedir. Hastalanmakla cehenneme bir kapı açıyoruz.

Tekrar görüşünceye kadar sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 101
: 5279
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Ege Üniv. İşletme Fakultesi'ni, daha sonra da Harward Üniversitesi'nin Master programını Türkiye'de ..