Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Hastalıkların dili…

Hastalıkların dili…
 

Uzun uzun cümleler kurdum ama faydası büyük. Keyifle okumanızı dilerim.


Vücudumuza yaşattıklarımızı bir gözden geçirelim istedim. Bu yüzden organlarla sohbet ettik azıcık. Bana bir sürü soru sordular. Her sorunun cevabı da onlardaydı üstelik? Neden acı çekiyorsun bazen? Neden ağlıyorsun? Neden alerji oluyorsun bazen? Neden neden neden. Bir sürü doğru cevabını bilemediğim soruların sonunda ders başladı. Ciddi bir eğitime alındım. Otur bakalım şimdi buraya, sana hastalıkların sözcülerini çağırıyoruz. Endişelenme ve dinle dediler. Sustum sakin sakin dinledim. Hadi size de anlatayım biraz.

Uzun bir paylaşım oldu ama inanın faydalı bilgiler var. Tedavi konulu cümleler kendi içimizde olumlama yapmak için gerekli devadır.

Neden acı çekeriz? sorusuna cevap; ” Suçluluk duygusu” Tedavisi: Geçmişi sevgiyle bırakıyorum. Onlar da, ben de artık özgürüz. Huzur içindeyim.” cümlelerini acı çektiğimiz zaman tekrarlamak gerekir.

Böbreklerinin derdi ne? Addison hastalığı- Böbreküstü bezi rahatsızlıkları’nın anlattığına göre; Bozguna uğrama. Artık kendine bakmama, kendisiyle ilgilenmeme. Endişe ve korkuymuş. Tedavisi: “Kendimi seviyor, beğeniyor ve onaylıyorum. Kendime bakmam iyi ve güven verici bir şey.”

Lenf bezeleri neden arıza yapar? Lenflerin açıklamasına göre; Adenoidler –Lenf Bezlerinin Büyümesindenmiş. Aile içinde sürtüşme ve tartışmalar. Bu yüzden çocuğun istenmediğini hissetmesi, sanması lenf bezelerinin sinirlerini bozuyormuş. Eğer çocuğumuzda böyle bir durum olursa buyurun tedavisi bu. “Bu çocuk istendi, iyi karşılandı ve derin bir biçimde sevildi.”

Kızlar menstrüasyon ile ilgili rahatsızlıkların cevabı çok acı geldi. Kadınlığını reddetme. Suçluluk, korku. Üreme organlarının günahkar ya da kirli olduklarına inanma duygusu düzensizlik yapıyormuş. Tedavisi ; “Bir kadın olarak tüm gücümü kabul ediyorum, tüm bedensel süreçlerimi normal ve doğal olarak kabul ediyorum. Kendimi seviyor ve onaylıyorum.”

Neden menstrüasyon bazılarımızda yok? : Bir kadın olmayı istememe. Kendinden hoşlanmama duyguları ile tetikleniyormuş genital bölgelerimiz. Tedavisi; “Kendimden hoşnudum, kadınlık bana sevinç veriyor. Ben her zaman mükemmel biçimde akan hayatın güzel bir ifadesiyim.” cümlesidir.ask-iksirinin-tam-zamani-2013-10-07_m

Adet öncesi sendromu niye var ve neden ağrılı adet görme sorunumuz oluyor peki?  Karışıklığın hakim olmasına izin verme sonucu öncesi sendromu oluyor. Gücünü dış etkilere teslim etme. Kadınlık süreçlerini reddetme, kendine kızma, kendi bedeninden ya da kadınlığından nefret etme etkili sebeptir. Tedavisi; “Şimdi zihnimin ve hayatımın sorumluluğunu üstleniyorum.Ben güçlü,dinamik bir kadınım.Bedenimin her parçası kusursuz çalışıyor.Kendimi seviyorum. Bedenimi seviyorum. Kendimi seviyorum.Tüm uzuvlarımı seviyorum.Her şey yolunda.

Adrenal sorunlar neden oluşur acaba? Yenilgi duygusu. Kendine aldırış etmemek. Endişeden elbette. Tedavisi: “Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Kendime bakma isteğini duyuyorum.”

Ağız iltihapları, kokusu ve rahatsızlıkları? Ağız, yeni fikirleri ve besini içine almayı temsil eder, Yeni fikirleri ve besini içine almayı temsil eder, Öfke ve intikam düşünceleri, Sabit görüşlülük. Dar kafalılık. Yeni fikirleri kabullenememe. Tedavi: ” Kendimi sevgiyle besliyorum. Sevgi dolu dünyamda yalnızca sevinç verici deneyimler yaratıyorum, Her şey yolunda. Geçmişi sevgiyle bırakıyorum. Yalnızca sevgiyi ifade etmeyi seçiyorum, Yeni fikirlere ve kavramlara açığım ve onları sindirmeye ve özümsemeye hazırım.”

10991274_1534019086877787_978226736558999232_nNeden ağlıyoruz? Benim cevabım “canım öyle istedi” oldu ama duyduklarım daha da hoşuma gitti. Gözyaşları hayatın ırmaklarıdır. Üzüntü ve korkudaki kadar sevinçte de gözyaşı dökülür. Tedavisi: Tüm duygularımda huzur içindeyim. Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. “

Neden ağlaya mayız peki? Öfkeli gözler. Sevgiyle görmeyi reddetme. Bağışlamak-tansa ölmeyi yeğleme. Kinci olma. Tedavisi: “Seve seve bağışlıyorum. Görme gücümü canlandırıyor ve şefkatle, anlayışla görüyorum.

Ağrılar, sızılar?  Sevgiye hasret çekmek. Dokunulmayı özlemek. Tedavisi: “Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Sevecen ve sevilen bir insanım.”

Peki ya AIDS?  Kendini reddetmek ve yetersizlik duygusu. Kendini savunmasız ve umutsuz hissetme. Kimsenin kendini umursamadığını düşünme. Yeterince iyi olmadığı konusunda güçlü kanı. Kendinden vazgeçme. Cinsel suçluluk duygusu.  Tedavisi olmasa da güçlendirecek cümlelerimiz; “Ben evrensel kompozisyonun bir parçasıyım. Ben önemliyim ve Hayat’ın kendisi tarafından seviliyorum. Güçlü ve muktedirim. Kendimi tümüyle seviyor ve onaylıyorum. Hayatın kutsal ve görkemli bir ifadesiyim. Cinselliğimden haz duyuyorum.”

Akciğer sorunları? Hayatı kabul etmemek. Depresyon. Üzüntü. Dolu dolu bir yaşama kendini layık görmeme. Tedavisi: “Hayatım mükemmel bir denge içinde. Hayatı dolu dolu yaşamaya hakkım ve kapasitem var.”

Akıntı? Eşe duyulan kızgınlık. Cinsel suçluluk duygusu. Kendini cezalandırma. Tedavi: “Başkaları, kendime duyduğum sevgi ve saygının aynalığını yapıyor. Cinselliğimin coşkusunu yaşıyorum.”

Akne –Ergenlik sivilceleri : Kendini kabullenememe. Kendinden hoşlanmama. Tedavisi: “Ben hayatın Tanrısal bir ifadesiyim. Kendimi olduğum gibi seviyor ve kabulleniyorum.”

Alerjiler? Kime alerji duyuyorsunuz? Kendi gücünü reddetmek. Tedavi :”Dünya güvenli ve dostça. Güvencedeyim. Hayatla barış içindeyim.”

Alkolizm? Ne yararı var? Yararsızlık, suçluluk, yetersizlik duygusu. Kendini reddetmek. Tedavi: “Şu anda yaşıyorum. Her an yeni bir an. Özdeğerimi görmeyi seçiyorum. Kendimi seviyorum ve onaylıyorum.”

Alzheimer hastalığı? Yaşamı terk etme arzusu. Hayatı olduğu gibi kabul edememek. Tedavi: “Her şey doğru zaman ve mekan sıralaması içinde gelişiyor. Her şey olması gerektiği gibi oluyor.”

Amnezi – hafıza kaybı ? Korku, hayattan kaçış. Kendi ayakları üzerinde duramama.Tedavi: “Zeka, cesaret ve öz değere daima sahibim. Hayatta olmayı seviyorum.”

Anemi – kansızlık “Evet, ama” yaklaşımı. Haz yoksunluğu. Yaşam korkusu. Yeterli olmama duygusu. Tedavisi: “Hayatın her alanında zevk alacağım çok şey var. Hayatı seviyorum.”

Anjin –Boğaz ağrısı. Bademcik iltihabı ? Kendi adına çekinmeden konuşamayacağı ve ihtiyaçlarını talep edemeyeceği konusunda güçlü bir inanç. Tedavi: ” İhtiyaçlarımın karşılanması benim doğuştan sahip olduğum bir haktır. İsteklerimi sevgiyle ve rahatça talep ediyorum.”

Anksiyete kaygı Hayatın akışına ve gidişatına güven duymama. Tedavi: “Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Hayatın akışına güveniyorum. Güvencedeyim.”

Anoreksi  –aşırı iştahsızlık : Hayatı reddetmek. Aşırı korku, kendinden nefret ve reddedilme. Tedavi: “Olduğum gibiyim. Olduğum gibi olmaktan mutluyum. Yaşamayı seçiyorum. Hazzı ve kendimi kabul etmeyi seçiyorum.”uc_mini

Anüste, apse, acı, fistula, kaşıntı, kanama? Atma noktası, boşaltma noktası. Bırakmak istediğiniz şeyi bırakamamaktan duyduğunuz kızgınlık. Suçluluk duyma. Cezalandırılma arzusu. Yetersizlik. Gereksiz şeyleri kısmen tutarak atmak. Geçmişin olumsuzluklarına takılı kalmak. Geçmiş hakkında suçluluk duymak. Pişmanlık. Tedavi cümlelerimiz: ” İhtiyaç duymadığım şeyleri kolaylıkla ve rahatlıkla atıyorum.Bıraktığımda güvendeyim. Sadece ihtiyacım olmayan şeyleri atıyorum. Geçmiş geçmişte kaldı. Şimdi kendimi sevmeyi ve onaylamayı seçiyorum. Sevgiyle geçmişi tümüyle özgür bırakıyorum. Özgürüm. Sevgiyim. Kendimi sevgiyle affediyorum. Özgürüm. Hayatın akışına güveniyorum. Doğru ve yararlı adımlar atıyorum.

Apati – kayıtsız kalma? Duygulara izin vermemek. Kendini ölü gibi hissetme. Korku. Tedavi cümlelerimiz: “Duygularıma izin veriyorum. Kendimi hayata açıyorum. Yaşam deneyimlerine hazırım.”

Apandisit? Korku, yaşam korkusu. İyi şeylerin akışını engellemek. Tedavi:”Güvendeyim. Kendimi gevşetiyor ve hayatın zevkle akmasına izin veriyorum.”

Apse? Bu çok çarpıcı geldi bana. İncinme, küçümsenme, intikam duyguları içinde dönüp durma. Tedavi: “Düşüncelerimin özgürleşmesine izin veriyorum. Geçmiş bitti. Huzurluyum.”

Arter, damar sertliği: Yaşam sevincini taşıyan damarlar.Direnme, gerginlik. Katışlaşmış dar düşünceler. İyiyi görmeyi reddetmek. Tedavi: “Yaşam sevinciyle doluyum. Kalbimin her atışında tüm bedenime yayılıyor.Hayata ve hazza tamamen açığım. Sevgiyle bakmayı seçiyorum.”

Eklemler’in nesi var?  Parmaklarıma ne oldu?Sevilmediğini hissetme. Kendini ve başkalarını sürekli eleştirme, içerleme. Her şeyin kusursuz olmasını aşırı derecede isteme. Cezalandırma, suçlama arzusu. Kurban olduğunu hissetmek. Tedavi: “Sevgiyim. Kendimi sevmeyi ve onaylamayı seçiyorum. Başkalarına sevgiyle bakıyorum. Sevgi ve anlayışla bakıyorum. Tüm yaşadıklarıma sevginin ışığıyla yaklaşıyorum.”

Arpacık –Göz  Rahatsızlıkları : Yaşama öfkeli gözlerle bakma. Birisine kızgınlık duyma Tedavi cümlesi: ” Herkesi ve her şeyi neşe ve sevgiyle görmeyi seçiyorum.”

Araba tutması? Korku. Tutsaklık. Tuzağa düşmüş hissetmek. Tedavi: “Zaman ve mekan içinde kolaylıkla ilerliyorum. Sevgi çepeçevre beni kuşatıyor.”

Astım: Boğucu sevgi. Kendi bireyliğini, bağımsızlığını hissedememe. Kendini bastırılmış, boğulmuş hissetme. Bastırılmış ağlama. Korku. Hayata güvenmemek. Çocuklukta takılıp kalmak. Tedavi: “Hayatımın sorumluluğunu üstlenme güvenini duyuyorum. Özgür olmayı seçiyorum.”1020256_a3cf18c1e04cbd894db4fc7fab8429b5_600x600

Ayak mantarı ? Kabul edilmemekten kaynaklanan düş kırıklığı ve sinirlilik. Bunları rahatlıkla geride bırakıp ilerleyememe. Tedavi: ”Kendimi seviyor, beğeniyor ve onaylıyorum. İlerlemek için kendime söz veriyorum. İlerlemek iyi, güvenli, tehlikesiz bir şeydir.”

Bacak sorunları Üst kısım? Çocukluk travmalarının etkisinden kurtulamamak. Bacak sorunları Alt kısım? Gelecek korkusu. Kıpırdamak istememek. Tedavi: “Benim için bildiklerinin en iyisini yapıyorlardı. Onları affediyorum.Ailemi seviyorum. Geleceğimde her şeyin iyi olduğunu bilerek güven ve neşeyle ilerliyorum.”

Bademcik intihabı? Korku.Bastırılmış duygular.Tıkanmış yaratıcılık. Tedavi: “Benim hayrıma olan şey artık rahatça akıyor.Tanrısal fikirler benim vasıtamla ifade buluyorlar. Huzur içindeyim.”

Bağımlıklar Kendinden kaçmak. Korku. Kendini sevmeyi bilmemek. Tedavi: “Artık ne kadar harikulade bir varlık olduğumun farkına vardım. Kendimi sevmeyi ve haz almayı seçiyorum.”

Bağırsak Sorunları : (Dışkının atılmasını sağlıyor. Eski ve ihtiyaç duyulmayan şeyi atmaktan korkmak.)  Kolaylıkla eskiyi bırakıyor, coşkuyla yeniyi kabul ediyorum.

Basurlar – Makat : (Son teslim tarihleri –yetiştirememe- korkusu. Geçmişe duyulan öfke. Bırakmaktan, koyvermekten korkma. Kendini yük altında hissetme.) Sevgiye benzemeyen, ona ters düşen her şeyi bırakıyorum.Yapmak istediğim her şey için yeterli zaman var.

Baş ağrısı – migren : Değersizlik duygusu. Korku. Kendini eleştirme. Baş dönmesi: Kaçış. Dağınık düşünce. Görmeyi reddetmek. Tedavi: “Kendimi seviyor ve onaylıyorum. Kendimi ve yaptıklarımı, sevgi gözleriyle görüyorum. Emin ellerdeyim. Hayatla uyum ve barış içindeyim. Canlı ve mutlu olmakla güven içindeyim.”

Bayılmak: Korku. Başa çıkamayıp bırakma. Geçici olarak bilincini yitirme. Tedavi: “Hayatımdaki her şeyle başa çıkabilecek güce ve bilgiye sahibim.”

Bedenin sağ tarafı : (Dışarı vermeyi, bırakmayı, erkek enerjiyi, erkekleri,babayı temsil eder.) Bedenin sol tarafı: Alıp kabul ediciliği, içeri almayı, dişi enerjiyi, kadınları, anayı temsil eder. Tedavi cümleleri: “Erkek enerjimi hiç çabasız, kolayca dengeliyorum. Dişi enerjim kusursuz bir dengeye sahip.

Beyaz akıntı, Kadın hastalıkları, döl yolu iltihabı :Kadınların erkekler karşısında güçsüz olduklarına inanma. Bir sevgiliye, eşe karşı öfke duyma. Tedavi: “Tüm deneyimlerimi ben yaratırım. Ben gücün ta kendisiyim. Kadın olduğum için seviniyorum. Özgürüm.”

Boğaz sorunları: Kendi adına konuşamamak. Yutulmuş kızgınlık. Tıkanmış yaratıcılık. Değişme ve korkusu. Tedavi: ” Kendimi özgürce, kolaylıkla, sevgiyle ifade ediyorum. Yaratıcılığımı kullanıyorum. Değişmeye hazırım.”

Boyun ağrıları: Soruna bir başka açıdan bakmayı reddetmek. İnatçılık. Esnek olmamak.Boyun tutulması : Kararından dönmez, boyun eğmez bir inatçılık.Tedavi: “Kolaylıkla ve esneklikle bir konuyu her açıdan görebiliyorum. Bir şeyi yapmanın ve görmenin bir çok yolu var. Başka bakış açılarını da görmek yararlı ve güvenli –tehlikesiz- bir şey.”

Böbrek sorunları: Yargılama, düş kırıklığı, başarısızlık.Utanç. Çocuk gibi tepki gösterme. Halledilmemiş, çözülmemiş öfke yumruları.Tedavi: “Daima doğru adım atıyorum. Her deneyim yararlı. Hayatımda daima Tanrısal doğru eylem gerçekleşiyor. Her deneyimden yalnızca hayırlı ve yararlı şeyler elde ediyorum. Büyümek güvenli, tehlikesiz bir şey. Tüm geçmiş sorunları kolaylıkla çözüyor ve ortadan kaldırıyorum.”

Bronşit: Bağırılıp çağrılan aile ortamı, Huzursuz bir aile ortamı. Tartışmalar ve bağrışma. Bazen sessiz bir sürtüşme. Tedavi: “İçimde ve çevremde barış ve uyum ilan ediyorum. Her şey yolunda.”526720-bahar

Burun kanaması:Kabul görme isteği. Önem verilmeme duygusu. Sevgi istiyorum. Tedavi: “Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Gerçek değerimi biliyorum.”

Cilt rahatsızlıkları – Kurdeşen, Sedef hastalığı,İsilikKaygı, korku. Eski, derine gömülmüş bir tehlike. Dokunulma yoksunluğu. Bireyselliğimizin tehdit edildiğini hissetmemiz. Başkalarının üzerimizde güce sahip olduklarını hissetmemiz. Eski, gömülmüş karışıklık. Tedavi : “Barış ve sevgi düşünceleriyle kendimi koruyorum. Geçmişi unuttum ve affettim, özgürüm.”

Cinsel hastalıklar: Cinsel organların günah ve pislik yuvası olduğu inancı. Suçluluk. Cinsellikte insanları kullanmak, sömürmek, tecavüz etmek. Tedavi: ” Cinselliğimi sevgiyle ifade ediyorum. Bana iyi duygular hissettiren cinselliği yaşamayı seçiyorum. Kendi bedenimden zevk almam iyi ve güvenli tehlikesiz bir şey. Bir kadın olduğum için seviniyorum.”

Dalak: Sabit fikirler, saplantılar. Bir şeyler hakkında sürekli tedirginliklere ve endişelere sahip olma. Tedavi: “Kendimi seviyor ve onaylıyorum. Yaşam süreci benim için var.emin ellerdeyim. Her şey yolunda.”

Depresyon Sahip olma hakkına sahip olmadığını hissetmekten kaynaklanan kızgınlık. Umutsuzluk. Tedavi: ” Artık diğer insanların korkularının ve sınırlamalarının ötesine geçiyorum. Kendi hayatımı yaratıyorum.”

Diş sorunları: Uzun süreli kararsızlık. Karar vermek için düşünceleri analiz edememe.) Diş eti kanamaları: Hayatta aldığımız kararlardan haz duymama.Tedavi: “Doğruluk ilkesinden şaşmadan kararlarımı veriyorum. Doğru kararlar verdiğimin güvencesi içindeyim. Aldığım kararların doğruluğuna güveniyorum. Huzurluyum.

Diyabet –Şeker hastalığı : Geçmişteki seçimlerinden pişmanlık duymak. Hayatı kontrol altına alma ihtiyacı. Derin üzüntü. Hayattan tat almama. Tedavi: “Bu an güzelliklerle dolu. Günün tatlı yönlerini görmeyi, yaşamayı seçiyorum.”

Diz sorunları: İnatçı ego ve gurur. Taviz verememe. Uzlaşamama. Esnek olmama. Tedavi: “Affediyorum. Anlıyorum. Şefkat duyuyorum. Kolayca uzlaşıyorum.”

Dudak uçuğu:Hayatı küçümseme alışkanlığı. Kendini ve başkalarını aşırı eleştirme. Her şey ne kadar kötü, değil mi deme alışkanlığı. Tedavi: “Hayatla birim. Kendimi ve başkalarını seviyorum. Yaşamaktan mutluluk duyuyorum.”

Egzama: Aşırı muhalefet, düşmanlık. Soluk kesici kin. Zihinsel feveran. Tedavi: “İçimde ve etrafımda uyum, barış, sevgi ve hazla çevriliyim. Güvencedeyim.”

Enfeksiyon – Viral enfeksiyon:Sinirlenme, öfke, sıkıntı. Tedavi:  Rahat, uyumlu olmayı seçiyorum.

Felç : Korku. Direnç. Bir durumdan yada kişiden kaçış. Direnme. Tedavi: “Tüm hayatla birim. Her durum için tam anlamıyla yeterliyim.”

Fıtık: Zedelenmiş ilişkiler. Gerginlik. Yanlış yaratıcı ifade. Kopmuş, uyumu bozulmuş ilişkiler. Gerilme, zora gelme, sorumluluklar, yanlış yaratıcı ifade. Tedavi: “Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Kendim olmakta özgürüm.”

Fibroid –Tümör ve kistler :Eşe derinden kırılma ve bu kırgınlığı besleme. Kadınlık benliğine darbe yemek. Tedavi: “Bu deneyimi bana çeken düşünce kalıbından kendimi kurtarıyorum.”fft5_mf163353

Gastrit – Mide rahatsızlıkları : Uzun süren kararsızlık. Süregelen belirsizlik. Kötü beklentiler. Kaygılanma. Tedavi: ” Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Emin ellerdeyim.”

Göz- AstigmatKendini olduğu gibi görme korkusu. ‘’Ben’’ sorunu.kendini gerçekten görmekten, kendi benliğiyle karşılaşmaktan korkma. Tedavi:”Kendi güzelliğimi ve görkemimi görmeyi seçiyorum.”

Katarakt: Geleceği karanlık görmek. İleriye neşe ve umutla bakamama. Karanlık gelecek beklentisi. Tedavi:” Hayat sonsuz ve haz doludur. Her yeni anı yaşamak istiyorum.”

Göz – Çocuklar: Ailede olan biteni görmek istememe. Tedavi: ” Bu çocuğu mutluluk ve güzellik kucaklıyor. Uyum, neşe, güzellik ve güvenlik şimdi bu çocuğu kuşatıyor.”

 Şaşılık: Aynı anda zıt amaçların olması. Hipermetrop: .Anda yaşanılanların değerini bilmemek ve korkmak. Miyop: Gelecek korkusu. Tedavi: ” Gördüğüm bana güven veriyor. Şimdi ve buradayım. Güvende olduğumu görüyorum.”

Guatr – tiroit Üzerinde baskılara duyulan nefret. Kurban. Doyumsuzluk. Acı çektirildiği, cezalandırıldığı için nefret duyma. Kendini kurban olarak görme. Kendisini hayatta engellenmiş hissetme. Tedavi:  “Hayatımın tek otoritesi ve gücü benim. Kendim olmakta özgürüm..”

Hazımsızlık: İçgüdüsel korku, kaygı, başa çıkamama. dehşet hissetme.Sızlanma ve homurdanma. Tedavi:” Tüm yeni deneyimleri sükunetle ve neşeyle sindiriyor ve özümsüyorum.”

Hipoglisemi – kandaki normal şeker oranının azalması : Hayatın yükü altında ezilmek. Hayatın sorumlulukları, yükleri yüzünden bunalma. ‘’Hayatın ne anlamı var?’’ tipi duygu ve düşüncelerin egemen oluşu.Tedavi: “Hayatımı hafif, kolay, zevkli hale getirmeyi seçiyorum.”

Lenf bezi kanseri :  Yeterince iyi olamama konusundaki çok büyük bir korku ve kendini suçlama. İnsanın kanın kendini besleyecek özü kalmayıncaya dek-çılgınca sürdürdüğü kendini kanıtlama yarışı içinde yaşam sevincini unutması. Tedavi: “Kendim gibi olmaktan son derece memnunum. Olduğum gibi değerliyim ve yeterliyim. Kendimi seviyorum ve onaylıyorum.”

Horlama: Kalıplaşmış düşüncelerden kurtulmayı inatçı bir reddediş. Tedavi: “İçinde sevgi ve haz olmayan düşüncelerimi bırakıyorum. Yeniyi, tazeliği, canlılığı seçiyorum.”

İdrar yolu enfeksiyonu: Genellikle karşı cinse veya sevgiliye duyulan öfke. Başkalarını suçlamak. Tedavi: ” Bu koşulları yaratan bilincimdeki kalıpları değiştiriyorum. Değişmeye hazırım. Kendimi seviyorum.”

İktidarsızlık: Cinsel baskı, gerginlik, suçluluk. Toplum baskısı. Önceki eşe duyulan öfke. Anne korkusu. Tedavi :” Cinsel gücümü kolaylıkla ve zevkle ifade ediyorum.”

Kabızlık : Eski fikirlerden vazgeçmeyi reddetme. Geçmişe saplanıp kalma. Bazen de cimrilik. Tedavi: ” Geçmişi bırakıyor, yeni ve gerekli olanı kabul ediyorum. Hayatın içimden akmasına izin veriyorum.”

Kalp-sorunları: Çoktan beri süren duygusal sorunlar. Sevinçten yoksunluk. Kalbin katılaşması. Fazla çabalama. Aşırı duygusal yada zihinsel gerilim altında olduğuna inanma.Haz duygusunu para, pozisyon ve benzeri nedenlerden dolayı  feda etmek. Tedavi: “Coşku, haz, mutluluk. Bunların düşüncelerimi, deneyimlerimi, bedenimi doldurmasına izin veriyorum. Sevinç. Sevinç. Sevinç. Sevincin zihnimden, bedenimden ve deneyimimden akmasına sevgiyle izin veriyorum.”asik-oldugunuzu-ele-veren-hareketler-resmen-asik-oldugunuzu-acik-eden-davranislar-h8579

Lösemi Sevinç yoksunluğu ve düşüncelerin özgürce dolaşamaması. Tedavi: “Sevinç verici yeni düşünceler içimde özgürce dolaşıyor.”

KANSER: Derin acı. Uzun süre taşınan kırgınlık, sır, hüzün bedeni kemiriyor. Nefreti içine gömmek. Tedavi: ” Geçmişle ilgili her şeyi sevgiyle affediyorum. Yaşamımı mutlulukla doldurmayı seçiyorum. Kendimi seviyorum.”

Karaciğer Sorunları – hepatit, sarılık : Sürekli şikayet etmek. Kendini kandırmak. Haklı çıkmak için sürekli başkalarında hata bulmak. Kötü hissetmek. Tedavi: “Kalbim açık olarak yaşamayı seçiyorum. Baktığım her yerde sevgiyi görüyorum.”

Karın ağrıları – kramplar neden olur? Korku, başlamış bir olayı, süreci durdurmak. Tedavi: “Hayatın akışına güveniyorum. Güvencedeyim.”

Kekemelik: Güvensizlik. Kendini ifade yoksunluğu. Ağlamaya izin verilmemesi. Tedavi: “Düşündüklerimi ifade etmekte özgürüm. Kendimi güven ve sevgiyle ifade ediyorum.”

Kellik: Korku. Gerginlik. Her şeyi kontrol altında tutmaya çalışma. Tedavi: “Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Hayata güveniyorum.”

Kistler: Acı veren eski bir filmi tekrar tekrar seyretmek. Acıları beslemek. Sahte büyüme. Tedavi: “Zihnimin sinemaları güzel filmler gösteriyor. Çünkü ben seçiyorum. Kendimi seviyorum.”

Kolit – Bağırsaklar Kolit Spazmlı Aşırı derecede katı ana babalar. Eziyet çekme ve yenilgi duygusu. Şefkate duyulan büyük ihtiyaç. Bırakmaktan korkma. Güvensizlik. Tedavi cümleleri: ” Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Mutluluğumu kendim yaratıyorum. Hayatta “kazanan” olmayı seçiyorum. Hayatın mükemmel ritminin ve akışının bir parçasıyım. Her şey Tanrısal doğru düzen içinde. Güvenlik içinde yaşıyorum. Hayat ihtiyaçlarımı bana daima sağlayacaktır. Her şey yolunda.”

Kramplar neden olur peki? Gerginlik. Korku. Sıkı sıkıya yapışmak. Tedavi: “Zihnimi gevşetiyorum ve huzur dolu olmasına izin veriyorum.”

Kulak ağrısı – kulak iltihabı: dış-orta kulak kanalı- iç kulakKızgınlık. İşitmek istememek. Fazla kargaşa. Kavga eden ana baba. Tedavi:” Çevremde uyum var. İyi ve hoş şeyler işitiyorum. Sevginin merkeziyim.”

Kulak çınlaması: Dinlemeyi reddetmek. İçimizdeki minik sese kulak vermemek. İnatçılık. Tedavi: “Yüksek benime güveniyorum. İçimdeki sese sevgiyle kulak veriyorum. İçinde sevgi olmayan her şeyi bırakıyorum.”

Meme kistleri, şişleri, ağrıları : Aşırı annelik etme. Aşırı koruma. Zorbaca bir tutuma varan aşırı müdahale. Tedavi: “Ben  önemliyim. Değerliyim. Artık kendime sevgiyle ve keyifle özen ve bakım gösteriyorum. Başkalarına kendileri olma özgürlüğünü tanıyorum. Hepimiz emin ellerdeyiz.”fb_ımg_1439373400230.jpg.jpg

Menopoz sorunları: Artık istenmemekten korkmak. Yaşlanma korkusu. Kendini kabullenmeme. Tedavi: “Hayatın tüm dönemlerinde dengeli ve huzurluyum. Bedenimi sevgiyle kutsuyorum.”

Mide  : Korku. Korku. Korku. Sıkıştırıcı korku. Bir fikri ya da deneyimi kabul edememe. Tedavi:” Rahatça ve bütünüyle soluk alıyorum. Emin ellerdeyim. yaşam sürecine güveniyorum. Güvendeyim. Hayatın bana daima iyilikler getireceğine güveniyorum. Kendimi seviyor, beğeniyor ve onaylıyorum. Kendimle barış içindeyim. Ben harikayım. Hayat benimle anlaşma ve uyum içinde. Her gün, her an yeniyi özümsüyorum. Her şey yolunda.

MİGREN – baş ağrıları Köşede sıkışıp kalma duygusu. Cinsel korkular. Kusursuz olma isteğiyle kendi üzerinde aşırı baskı yaratma. Epey bastırılmış öfke. Hayatın akışına direnme. Tedavi: ” Kendimi hayatın akışına bırakıyorum ve hayatın tüm ihtiyaçlarımı kolayca ve rahatça sağlamasına izin veriyorum. Hayat benim için var. Hayat benim hayatım.

Nasırlar: Katılaşmış kavram ve düşünceler. Somut korkular. Tedavi: “Yeni düşünce ve yolları görmek ve denemek güvenli. İyiye açığım. Yeni fikirleri ve yeni yolları görmek deneyimlemek güvenli (tehlikesiz) bir şeydir. Hayırlı olana açığım ve onu kabul ediyorum.”

Nefes Kokması: Kızgınlık ve intikam dolu düşünceler. Tedavi: “Geçmişime sevgiyle sünger çekiyorum. Sadece sevgiyi dile getiriyorum.”

Nezle : Aynı anda çok fazla şeyin olup bitmesi.zihinsel karmaşa, düzensizlik. Küçük incinmeler. ‘’her kış üç kez nezle olurum’’ türü inançlar. Tedavi: ” Zihnimin gevşeyip rahatlamasına izin veriyorum. İçimde ve çevremde berraklık ve uyum var. Her şey yolunda.”

Omurga: Hayatın esnek desteği. Hayata güvenmemek. Onursuzluk. Cesaretsizlik. Desteksizliğin korkusu. Hayatın desteğiyle akma yeteneğinden yoksunluk. Korku ve eski fikirlere tutunmaya çalışma. Hayata güvenmeme. Bütünlükten yoksunluk. Kesin kanılar edinme cesareti gösterememe. Aşırı aile uyumsuzluğu. Kızgınlık ve öfke dolu bir ortamda yaşamak. Aşırı içsel karmaşa. Destek yoksunluğu. Tedavi: “Hayat tarafından destekleniyorum. Tüm korkularımdan kurtuluyorum.artık yaşam sürecine güveniyorum. Hayatın benim için var olduğunu biliyorum. Sevgiyle, kendinden emin ve dik duruyorum. Korkularımı yeniyorum. Bu, benim hayatım.

Osteoporoz – kemik erimesi : Hayatta artık hiçbir desteği kalmadığına inanma. Tedavi: “Kendi kendimin desteğiyim ve hayat beni beklenilmedik, sevgi dolu yollardan destekliyor.”

Ödem – şişkinlik, su toplaması Kimi yada neyi bırakamıyorsun? Tedavi: “Geçmişi seve seve geride bırakıyorum. Bırakmak iyi ve güvenli tehlikesiz bir şeydir. Artık özgürüm.”

Öksürükler : Dünyaya bağırma arzusu.’’Beni görün! Beni dinleyin!’’ Tedavi: “Ben en olumlu biçimde önemseniyor ve takdir ediliyorum. Seviliyorum.”

Pankreas: Hayatın tadını simgeliyor.Reddetme. Hayat tatlılığını yitirmiş göründüğü için öfke ve düş kırıklığı hissetme. Tedavi: “Hayattan tat alıyorum. Kendimi seviyor ve onaylıyorum ve tek başıma hayatımda tatlılık ve neşe yaratıyorum.”

Parmaklar: Hayatın detaylarını simgeliyor. Tedavi: ” Hayatın ayrıntılarıyla barış içindeyim.Zihnim dingin. Güvendeyim. Cinselliğimle barış içindeyim. Sevecen ve huzurluyum.Hayat ailesinde olduğum gibi görünüyorum.”fb_ımg_1456570585523.jpg.jpg

– Baş parmak: Akıl ve endişeyi simgeliyor. .

– İşaret parmağı: Ego ve korkuyu simgeliyor.

– Orta parmak: Kızgınlık ve cinselliği simgeliyor.

– Yüzük parmağı: Birlikte olma ve üzüntüyü simgeliyor.

– Küçük parmak: Aile ve sahte bir görünüm verme çabasını simgeliyor.

Prostat sorunları: Zihinsel korkuların erkekliği zayıflatması. Vazgeçmek. Cinsel baskı ve suçluluk. Yaşlanma korkusu. Tedavi: “Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Gücümü kabul ediyorum. Ruhum daima genç.”

Rahim: Yaratıcılığın evini simgeliyor.  Tedavi:” Bedenimle barışığım.”

Romatizma: Kurban. Hep haksızlığa uğradığını hissetmek. Hep benim başıma geliyor. Sevgi yoksunluğu. Kendini aldatılmış, mağdur edilmiş, kurban hissetme. Sevgi eksikliği ya da yokluğu. Kronik acılık. İçerleme. Tedavi: ” Deneyimlerimi ben yaratıyorum. Kendimi ve başkalarını sevip onayladıkça, gittikçe daha olumlu deneyimleri hayatımda yaratıyorum.””

Safra taşı: Katı düşünceler. Lanetleme. Gurur. Tedavi: ” Geçmişi arkamda bırakmayı seçiyorum.

Sara : Zulüm duygusu. Hayatı reddetme. Büyük bir mücadele verme duygusu. Kendine karşı zorbalık. Tedavi: “Hayatı sonsuz ve sevinçli olarak görmeyi seçiyorum. Ben sonsuzum, sevinçliyim ve barış halindeyim.”

Sarılık: İçsel ve dışsal ön yargı. Dengesiz mantık. Tedavi: “Kendim ve herkes için sevgi, anlayış ve şefkat duyuyorum.”

Sedef hastalığı : İncitilmekten korkma. Kendi duygularını uyuşturma. Duygularının sorumluluğunu kabullenmeyi reddetme.) Tedavi: “Hayatın sevinçlerine karşı istekliyim. Hayatta benim için en iyi olanı hak ve kabul ediyorum. Kendimi seviyor ve onaylıyorum.”

Selülit in neden olduğunu duymak şaşırtıcı oldu. Çocukluk anılarına takılı kalmak. Geçmişteki kötülükleri unutamamak. İlerlemekte zorlanmak. Kendi yolunu çizme korkusu. Biriktirilmiş öfke ve kendini cezalandırma. Tedavi: ” Herkesi affediyorum. Kendimi affediyorum. Tüm geçmiş acılarımı affediyorum. Özgürüm.” 

Sırt sorunları – üst: Duygusal destek yoksunluğu. Sevilmediğini hissetmek. Sevgiyi göstermemek. orta: Suçluluk. Sırta binen yükün altında ezilmek. . alt: Parasızlık korkusu. Ekonomik destekten yoksunluk. Tedavi: ” Sırtımdan in. Kendimi seviyorum ve onaylıyorum. Yaşam beni destekliyor ve seviyor. Geçmişimi bırakıyorum. Yüreğimdeki sevgiyle hayatta ileriye doğru yol almayı seçiyorum.

Sinir krizi: Ben merkezcilik. İletişim yollarını tıkamak. Tedavi: “Yüreğimi açarak, açık ve sevecen iletişim kuruyorum.”

Sinüzit – yüzdeki kemik boşluklarının iç yüzünü kaplayan mukoza iltihabı : Yakın bir kişiye sinirlenme. Sinirlendirici bir yakının varlığı. Tedavi: ” Huzur ve uyumun her zaman içimi kapladığını ve beni kuşattığını ilan ediyorum. Her şey yolunda.”

Siyatik – Üst bacağın arka kısmı, arka bacağın dış tarafı ve siyatik siniri boyunca yayılan ağrı : İkiyüzlü olma. Para ve gelecek için endişelenme. Tedavi: “Benim için daha hayırlı olana doğru ilerliyorum.her yerde benim için hayırlı şeyler var. Güvenlik içindeyim.korunuyorum.”

Şeker hastalığı – diyabet : ‘’Keşke öyle olsaydı’’ düşüncesinden kaynaklanan özlem. Yönetmek için büyük bir ihtiyaç duyma. Derin keder. ‘’geriye hiçbir hoşluk, tatlılık kalmadı’’ duygusu. Tedavi: ” Bu an sevinçle dolu. Şimdi bu günün hoşluğunu, tatlılığını hissetmeyi seçiyorum.”

Şişmanlık: Korunma isteği. Aşırı duyarlılık. Çoğunlukla korkuyu temsil eder ve kişinin korunma ihtiyacı duyduğunu gösterir. Korku gizli bir öfkeyi ve bağışlamaya gösterilen direnci saklayan bir örtü de olabilir. Tedavi: “Ben Tanrısal Sevgi tarafından korunuyorum. Daima emin ellerdeyim. Büyümeye ve hayatımın sorumluluğunu üstlenmeye hazırım. Diğerlerini bağışlıyorum ve artık hayatımı istediğim biçimde yaratıyorum. Güvenlik içindeyim. Kutsal sevgiyle korunuyorum ve güven duyuyorum.”1012989_620x410

Şişman –kalçalar : Ana babaya duyulan inatçı öfke birikimleri.  karın : Yeterince bakılıp beslenmediği için öfke duyma. Tedavi: “Geçmişi bağışlamaya hazırım. Ana babamın sınırlamalarının ötesine geçmem iyi ve güvenli  bir şey.  Kendimi ruhsal gıdayla besliyorum; doyum içinde ve özgürüm.”

Tansiyon –yüksek : Çoktan beri süren, çözülmemiş duygusal sorun. düşük : Çocukken yeterince sevgi görmemiş olma. Bozguna uğramışlık ‘’Ne anlamı var ki? Nasıl olsa işe yaramayacak’’ yaklaşımı. Tedavi: “Geçmişi neşeyle geride bırakıyorum. Huzur içindeyim. Artık daima-sevinçli olan şimdi de yaşamayı seçiyorum. Hayatım bir sevinç kaynağıdır.”

Tırnak yemek: Çaresizlik ve düş kırıklığı. Kendini yemek. Anne babaya öfke duymak. Tedavi: “Büyümeyi seçiyorum. Artık kendi hayatımı kolaylıkla ve zevkle idare ediyorum.”

Tikler, seğirmeler : Korku. Başkaları tarafından gözlendiği duygusu. Tedavi: “Tüm hayat beni beğeniyor ve onaylıyor. Her şey yolunda. Güvenlik içindeyim.”

Uykusuzluk : Korku. Yaşam sürecine güvenmeme. Suçluluk duygusu. Tedavi: “Günü sevgiyle geride bırakıyorum ve yarının kendi başının çaresine bakacağını bilerek huzur dolu bir uykuya dalıyorum.”

Üşüyüp titreme : Zihinsel olarak içe çekilme, büzülme. Geri çekilme, bir kenara çekilme arzusu.’’ beni yalnız bırakın’’ duygusu. Tedavi: “Her an emin ellerde ve güvenlik içindeyim. Sevgi beni kuşatıyor ve koruyor. Her şey yolunda.”

Varis: Bulunduğun durumdan nefret etmek. Cesareti yitirmek. Aşırı yük taşıdığını hissetme. Nefret ettiğiniz bir işte yada bir yerde bulunmanız. Hevesinizin kırılması. Gücünden fazla çalıştığını ve taşıyabileceğinden fazla yük yüklendiğini hissetme. Tedavi: ”Hayatı seviyorum ve özgürce hareket ediyorum. Gerçekten ayakta duruyor ve neşeyle yaşayıp hareket ediyorum. Hayatı seviyorum ve özgürce dolaşıyorum.”

Yumurtalıklar: Yaratıcılık noktası. Olumlama cümlesi: ” Yaratıcılığımı dengeliyorum.

Zatürree: Umutsuz. Hayattan bıkkınlık. Duygusal yaraların iyileşmesine izin verilmemesi. Tedavi: “Yeni düşünceleri kabul ediyorum. Bu an, yeni bir an.”

Zona: Korku ve gerginlik. Aşırı duyarlılık. Tedavi: “Dinginim ve huzurluyum. Çünkü hayatın akışına güveniyorum.”

 

 
Toplam blog
: 158
: 253
Kayıt tarihi
: 22.08.15
 
 

Karşı kıyıdan kendi topraklarına geri dönmüş bir ailenin İstanbul'daki bolca edebiyat kokan evinde ..