Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hastanelerde otopark sorunu!

Birkaç hafta önce Ankara Esenboğa Havaalanı'na gitmiştim. Gelen yolcu bölümündeki çok geniş caddede sıralanmış otomobiller çekiciler tarafından birer birer götürülmekteydiler. Orası bir eğlence mekanı değildi. Yani saatlerce işgal söz konusu olamazdı.

Havanın soğuk olmasından olsa gerek trafik polisi çekici kamyonunun sağ tarafına oturmuş plakalara ceza yazıyor sonrasında araçların götürülmesi aşamasına geçiliyordu.

Görevli memurdan otomobil içinde oturmak kaydıyla on dakika bekleme izni istedim. Bir dakika bile olmaz diye cevaplarken otoparkı işaret etti. (0-1 saati 7.50 ytl ve uzakta)

Soğuk havada valizleri sürüklemek istemediğimden bir süre havaalanı etrafında tur atmayı tercih ettim. Döndüğümde birçok otomobilin çekilmiş olduğunu ve yolcuları ile birlikte dışarıya çıkan araç sahiplerinin şaşkınlık içinde koşuşturmalarını üzüntüyle izledim! Oysa Ankara'nın en işlek caddesi Tunalı Hilmi de bile on beş dakika bekleme toleransı uygulanmaktaydı. Gidenler bilir, havaalanı yolcu karşılama bölümündeki cadde çok geniş ve kesinlikle trafik akışını tıkayacak konumda değil.

Bu olay bana geçmişte yaşadığım acı bir olayı hatırlattı. Bir hastanenin acil servisine götürdüğüm yakınım için hemen müdahale gerektiren durum ortaya çıkmıştı. Tahlillerin yapılması neticesinde mide kanaması teşhisi konmuş ve çok acil iki ünite taze kan tedarik etmem istenmişti; elimde reçeteyle dışarıya fırladım ancak trafiğe engel teşkil etmeyecek bir yere parkettiğim otomobilim yerinde yoktu.

Caddeden bir taksi durdurarak aracımın götürüldüğü otoparka ulaştığımda çekilen aracımı en dip köşeye sıkıştırılmış vaziyette görmüştüm.

Görevli memura içinde bulunduğum durumun önemini açıklayarak yardımcı olmalarını istediğimde yapacak bir şey yok sabah sekizde geleceksiniz cevabını verdiler!

Aynı taksiyle şehri bir saat kadar dolaştıktan sonra nihayet istenen kanları hastaneye yetiştirdim. Ertesi sabah araç çekme, park cezası ve otopark ücreti ödememin tek nedeni zorunluluk karşısında işlediğim bir suçtan ibaretti.

O anda taksi için gerekli param olmasaydı ya da istenen tıbbi malzemeyi zamanında ulaştıramasaydım karşılaşabileceğim muhtemel sonuçları nasıl izah edebileceklerdi?

Çimlerle süsledikleri boş alanları hasta taşıyan otomobillere otopark olarak tahsis etseler daha isabetli olmazmıydı?

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..