Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '08

 
Kategori
Güncel
 

Hastayı gözünden tanırım!

Hastayı gözünden tanırım!
 

Doktor dediğin, hastayı görünce, hastalığını gözünden anlamalı. Tetkik, muayene filan hepsi hikaye. Maharet ustalıkta. Türk doktoru zaten bu özelliklere haiz.

Son günlerde Ankara'da yaşanan bebek ölümleri ile birlikte sağlık sistemimiz sıkça tartışılmaya başlandı. Ama tartışanlar konuşur, bebekler ölmeye devam ederken, baştakilerden çıt çıkmıyor. Başhekim hastane virüsü yok diyor, bakanlık ölümlerin 4'te birinde var diyor. Bir küvezde 3 bebek yatıyor. Küvezin maliyetinin ne olduğunu bilmiyorum ama sanırım ülkemizin gücünün yeteceği düzeydedir.

Neyse sağlık deyince bir anımı paylaşmak istedim. Bu anım ilk paragraftaki yazım ile alakalı;

Yaklaşık 5 sene önce Azerbaycan'dan Mahmut isimli bir arkadaş misafir olarak geldi. Gezdirdik, ülkemizi çok beğendi. Fazla gezmiş olmalıyız ki, Mahmut rahatsızlandı. Çok ciddi değil ama öksürük, ateş filan. Neyse uzatmayayım, arkadaşı hastaneye götürdük. Kuyruk bitince içeri girdik. Doktor sordu;

Doktor; "Neyi var arkadaşın"

Ben; "Ateşi çıkıyor. Öksürük var."

Doktor; "Sen niye cevap veriyorsun? Arkadaş dilsiz mi?"

Ben; "Hocam arkadaş Azeri. Konuşması biraz farklı."

Doktor; "Hımmm. Tamam. Öksür bakalım... Aç ağzını...Şu yazdığım ilaçları alın. Bir hafta kullansın bir şeyi kalmaz. Devam ederse tekrar gelirsiniz."

Ve muayene bitti. Biz dışarı çıktık. Bu arada Mahmut şaşkın şaşkın suratıma bakıyor.

Mahmut; "Nereye gidiyoruz?"

Ben; "E bitti muayene. İlaçlarını alacağız."

Mahmut; "Nasıl olur? Hani tahlil filan yapılmadı. Bizim orda kan tahlili, idrar tahlili filan yapılmadan ilaç yazılmaz ki."

Ben; "Mahmutcuğum, sizin orda doktorlar daha acemi. Bizim burda tahlile filan gerek yok. Bizdeki doktorlar artık uzmanlaşmış, hastalığı adamın gözünden anlarlar. Bak adam senin gözüne baktı, hemen hastalığını söyledi."

Mahmut şaşkın şaşkın bana bakıyordu. Sanırım inanmıştı. Nitekim 1 hafta sonrada iyileşti. Mahmut yuttu mu, yutmadı mı bilmem ama ülkemizin gerçeği bu. Geri kalmış dediğimiz Azerbaycan bile sağlık yönünden bizden iyi durumda.

Burada kesinlikle doktorlarımızı eleştirmiyorum. Sonuçta bir doktor akşama kadar yüzden fazla hastaya bakmak zorunda kalıyor. Bu durumda bir hastayı muayene süresi 5 dakikayı geçemiyor. Geçse diğer hastalar mağdur olacak.

Yani sorun doktorlarımızda değil, ilgisiz ve alakasız sağlık sistemimizde...

Sağlıklı günler dilerim...

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..