Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hastayım hasta, canım ister çorba

Hastayım hasta, canım ister çorba
 

udon


Yazımın başlığının buradan bir yemeğin tanıtımı diye yazacaktım ama soğuk algınlıgı ıle cebelleşirken eşimin hazırladığı çorba ( aslında çorba değil, buraya özgü yemek ) bana ilaç gibi geldi.

Hafta başından beri sanırım kızımdan bulaştı soğuk algınlığı ile günlük yaşamı sürdüreyim dedim, derslere devam. Hava bir gün güneşli "Aa yaz geldi dedirtecek kadar kısa kollu gimeye zorluyan bır ısı ", ertesi gün özellikle akşam üzeri bir rüzgarla değişen hava hadi uzun kollulara. Hatta elektrikli ısıtıcıları kullanmaya zorlayan serin bir hava .

İşim gereği hep konuşmak zorunda olduğum için konuşurken gelen öksürük ve boğaz ağrısı. İşim sağlığımdan önce geliyor ya ..işe devam :( Öyle hale geldim ki iş nedeni kongreye giden kardeşim ve eşini bile aradım, dün gece. Sonra buradaki doktorum aradı. " DİNLENİN yoksa kendinize gelemezsiniz. "dedi. Pazar günleri bile dersim vardır. İptal ettim bugünkü derslerimi. Tüm veliler kendime iyi bakmamı söyleyip, iyilik dileklerinde bulunurken bir işgüzar bugunkü deri salı günü yapmamı istedi ( Buranın resmi tatili ) Gerçekte kendim dersi yapamadığımda o günkü ders ücretini aylık aldığım miktardan düşerim. Densizler her yerde var. Neyse ...

Sabah ilaç içmek için bir iki lokma ekmek yedim. Sonra tekrar uyumuşum. Öğlen bire kadar.

Buraya özgü bir yemek var UDON... Bizim eriştenin uzunu. Pakette kesılmiş haşlanmış ve soya soslu çorba suyu ve ince doğranmış taze soğanı ile pakette günlük satışa sunulur. Yapılacak tek sey tüm malzemeyi tencereye koyup bir taşım kaynatmak. Evde yer malzemeyı kendimiz hazırlayıp yapınca daha lezzetli ama nerede o zaman bolluğu ...

Eşim uyandırdı ve hazırladığı UDON 'u masaya yerleştirdi. Uzun makarnaları bir keresinde ağza almak olanaksız. Bir HÜÜÜP çekmek lazım. Görgüsüzlük değil burada ses çikarmak bu yemeği yerken ...

Resimde ben. Ses çıkarmaya bile gücüm yok. Yazımı ekledikten sonra yine dinlenmeye ...

Soğuk almamanız dıleğiyle...Iyi bir pazar günü dilerim .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..