Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '06

 
Kategori
Tiyatro
 

Hastayım ölüyorum

Hastayım ölüyorum
 

Bir süre önce aldığı bilgisayarı bozulan Erdil, tamir ettirmek için bilgisayarı arkadaşı Bilgiç’in "Bilgisayar Hastanesi"ne götürür.

Erdil: Vay Bilgiç, ne haber?
Bilgiç: Vay Erdil, hastamız mı var?
E: Öyle sayılır.
B: Ee, neyi var yavrucağın?
E: Valla nolsun, akşam biraz öksürdü. Sabaha karşı da ateşi çıktı. Hemen getireyim dedim?
B: Ne ateşi ya? Isınma mı yapıyor?
E: Ne bilim ben kardeşim bak diye getirdik işte. Ben bilsem evde yapardım zaten.
B: Anladım. O zaman hastayla başbaşa bırak beni.
E: Niye, utanıyor mu? Manyak mısın sen abi, bak şuna da götüreyim eve. İşim gücüm var.
B: Peki peki. Anlat bakalım, nasıl bozuldu?
E: Valla akşam eve alkollü geldim. Biraz tartıştık, kalbini kırdım heralde. Bozulmuş. B: Ne alkolü ya?
E: Lan oğlum ne bileyim ben. Sabah açtım baktım çalışmıyor.
B: Fişini falan kontrol ettin mi takılı mıydı?
E: Yok, benimki atom enerjisiyle çalıştığı için fiş takmam hiç.
B: Önce semptomları anlayıp sonra teşhis koyarız abicim. Öyle daldan dala olmaz bu işler. Hastayı bir tanıyalım değil mi?
E: Tanı tabi. İstersen akşam sekiz gibi gel bi yemeğe çıkar. Hani daha yakından tanırsınız birbirinizi. Hay Allah’ım ya!
B: Tamam tamam. Önce bir virüs taraması yapmam lazım.
E: Sen kazayla mı bilgisayarcı oldum oğlum? Çalışmayan bir bilgisayara nasıl virüs taraması yapacaksın?
B: Aklımı karıştırdın abicim. Sakin olalım, acele yok. Ciddi bir iş bu. Önce şu kasayı bir açalım bakalım içerde neler oluyor.
E(Gülerek): Aç bakalım. Belki damar tıkanıklığı falandır.

Bilgiç bilgisayarı açmaya çalışırken Erdil de dükkanı yani bilgisayar hastanesini gezer. Bu sırada köşede bir gitar görür ve eline alıp kurcalamaya başlar.

E: Bilgiç, bu ne?
B: Balta abicim. Arada odun kesmeye gidiyorum.
E: Vay espiri falan ha. Oğlum senin gitarla ne işin olur? Biri mi unuttu burada? (Gülerek)Yoksa hasta yakını falan mı?
B: Yok abicim, ben çalıyorum onu. Müzik kulağı varmış bende.
E: Ulan sen zurnayla davulun sesini ayırt edemezsin ne kulağı? Sendeki kulak eşekte de var.
B: Ayıp oluyor abicim ama.
E: Tamam tamam. Nerden çıktı bu gitar?
B: Müzisyen bir arkadaşım saati elli liradan ders veriyor abicim. Müzik kulağı var sende değerlendir dedi.
E: Var da bence kerizlik var hafif ama korkma tedavi edilir düzeyde. Oğlum saati elli liraden ders mi alınır? O fiyata ben İstanbul Senfoni’den hoca getiririm sana.
B: Öyle deme abicim çok yetenekli çocuk.
E: Belli yetenekli olduğu. Neyse, noldu bizim bilgisayar?
B: Abi sanırım hastayı kurtaramayacağız?
E: Niye? Kalp yetmezliği mi var? Allahım ya! Ne diyosun adam gibi konuş?
B: Vidası sıkışmış abi. Deminden beri uğraşıyorum kasa açılmıyor.
E: Bu mudur yani? Ver şu tornavidayı.

Erdil tornavidayı kaptığı gibi bütün vidaları söker.

E: Aha!
B: Abi ben ince işlerin adamıyım. Elektronik falan anlarsın ya.
E: Anlıyorum Bilgiç ve şu ince işleri biran önce yapmanı istiyorum. Bilgisayara ihtiyacım var.
B: Tamam tamam, bakalım şimdi.

Bilgiç bilgisayarı kurcaladıktan sonra birkaç parçayı çıkraıp takar.

B: Abicim çalışması lazım şimdi. Fişe takalım ve görelim.

Fişe takılan bilgisayar bir çalışma belirtisi göstermez.

E: Allah Allah. İç kanama mı acaba?
B: Yok böbrek yetmezliği. Allah’ım ya. Çekil şurdan.

Erdil tornavidayı eline alıp bilgisayarın içini kurcalar. On dakika sonra…

E: Tak bakalım fişi.
B: Abicim yanlış bir şey yaptıysan
E: Tak ulan şunu!
B: Bağırma canım takıyorum.
B: Ana çalıştı. Nasıl yaptın?
E: Aslında çok kolay bir çözümü vardı ama sırf için içini yesin diye söylememeyi düşünüyorum.
B: Ya ayıptır ama o kadar tamir ettik.
E: Ulan tamir ettim deme bari.
B: Peki nasıl yaptın anlat hadi?
E: Ulan ampül. O kadar çene yapana kadar fişin bağlantı kablosuna baksaydın yerinden çıkmış olduğunu anlardın.
B: Yok bilgisayar hastanesiymiş yok hastaymış. Ben de seni bir şey zannedip bilgisayar getirdim. Hadi ben kaçıyorum. Seni de müzik kulağınla baş başa bırakıyorum.

 
Toplam blog
: 128
: 1989
Kayıt tarihi
: 03.10.06
 
 

Gözlerini kapat ve düşün: bir cümle kaç kişide farklı etki yaratır? Birbirimizi anlamanın gittikçe z..