Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hata yapmaktan korkarsan, yaşamaktan da korkarsın.

Hata yapmaktan korkarsan, yaşamaktan da korkarsın.
 

Hata yaptığında pişman olacağına, zamanını, hatalarını düzeltmek, onlardan ders almak için harca.


Başı belli, sonu muamma yaşam yolculuğumuzun, en evrensel kurallarından biridir bu... Hata yapmaktan korkarsan, yaşamaktan da korkarsın canım.

Ben hayatımda bugüne kadar bi' dolu hata yaptım. Çünkü o hataları yapmama neden olan birçok işi, birçok projeyi, birçok düşüncemi de korkusuzca uygulamaya geçirdim. Ve Bu yaptıklarımdan, çok başarılı olduğum işler de çıktı; yerlerde sürünecek kadar başarısız olduklarım da...

Ancak ben, bugüne kadar hata yapmaktan hiç korkmadım. Bundan sonra da korkmayacağım.

Ve dünyanın en büyük yaşam başarılarına ulaşmış insanların da, en ortak özelliğidir bence: Hata yapmaktan korkmamak...

Çünkü ben, hayatını her yönüyle, hamleleri, uygulamaya geçirdiği duygu ve düşünceleriyle yaşayan bir eylem adamıyım.

Evet ben, bugüne kadar, birçok hata yaptım ama... O hatalarım sayesinde, birçok yaşam doğrusuna, birçok hayat başarısına imza attım. Dişlerimle ve tırnaklarımla... Her damlası helal, alın terimle hem de...

" Keşke! " diye gelecekte ahlanıp, vahlanıp, mızmızlanacağıma, düşüncelerimi zamanında yaşama geçirerek, içimde hiçbir " acaba? " sorusu bırakmadım; bugüne kadar ben.

Evet ben bazen, ağır yenilgiler aldım, hatta bazen düpedüz hezimete uğradım; şu fani hayatta. Ancak " Ya hata yaparsam?, Ya başaramazsam? " sorularına hiçbir zaman muhattap etmedim ruhumu... Esir etmedim bedenimi...

Korkarak, bekleyerek, geri çekilerek kaybetmektense, saldırarak yenilmeyi tercih ederim.

Yaşam tercihlerim açısından, bekleyerek kaderimi başkalarının keyfine, insafına terkedeceğime, kendi yaşamım ve sorumluluğunu aldığım insanlar açısından da insiyatif almayı, karar verici olmayı tercih ederim. 

Bugüne kadar,iş hayatımda da, özel yaşamımda da birçok kararlar aldım. Ve aldığım her kararı, sonuna kadar, başarılı ya da başarısız; ama mutlak bir sonuç alıncaya kadar, sonuna kadar uyguladım.

Evet... Ben bugüne kadar çok hata yaptım. Ancak, hata yapmaktan korkarak, kendi potansiyelime hiç gem vurmadım." Hata yapar mıyım acaba? " korkusuyla, geri çekildiğimi hiç hatırlamıyorum.

Örneğin burada, Milliyet Blog'ta, yüzlerce yazı ve yorum yazdım. Elbette bu yazdıklarım içinde de hatalarım oldu.

Ancak ben, yaptığım hataları da, o hatalardan ders almasını da, yaptığım hatalar yüzünden üzdüklerimden en açık biçimde özür dilemesini de bilirim.

Herkese de aynı şeyi öneririm. Hata yapmaktan asla korkmayın. Hata yaptığınızda, pişman olmaktansa, zamanınızı, hatalarınızı telefi etmek, onlardan ders almak için harcayın.

Yaşadığımız sürece hata yapacağız. Çünkü hiçbirimiz, peygamberlerin bile hata yaptığı şu fani dünyada, hata yapmayacak kadar mükemmel, hata yapmayacak kadar tanrısal varlıklar değiliz.

Allah'ın yarattığı kullar olmak, hatalı canlılar olmamız için falasıyla yeter sebep...

Mesele hata yapman da değil... Mesele, hata yapmaktan korkman da... Şunu hiç unutma:

Hata yapmaktan korkarsan, yaşamaktan da korkarsın. Ve korkunun ecele hiçbir faydası yok.

Yaşam, tüm ödüllerini aklıyla cesaretini birleştirebilenlere verir; hata yapmaktan korkanlara değil... 

Not: Yazıda kullanılan görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..