Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Hatırla Sevgili’de zor yıllar

Hatırla Sevgili’de zor yıllar
 

Hatırla Sevgili’de son haftalarda, yetmişlerin sonundaki zor yıllar anlatılıyor. 70 sonları üniversitede öğrenci olduğum zamanlardı. O yıllar hareketliliğin dışında olmaya çalıştığım ancak yaşananlara duyarsız kalamadığım yıllardı. Yürüyüşler, cenaze törenleri, anma toplantıları. Akşamları kötü haberler duyma korkusuyla dinlediğimiz haber bültenleri... Hatırla Sevgili’yi izlerken o yılları yaşıyorum.

Dizide, 16 Mart 1978’de İstanbul Üniversitesi önünde bombayla öldürülen gençleri gördüğümde 30 yıl sonra acıları yeniden canlandırdı. Olayın ertesi günü Ankara’da Hukuk ve Siyasal’ın önündeki caddede nerede başlayıp nerede bitttiğini bilemediğim büyük bir kalabalıkla saatlerce oturup protesto ettiğimiz günü anımsadım.

78 yazında öldürülen Bedrettin Cömert’in cenaze töreni gördüğüm en büyük kalabalıktı. Saatlerce yürümüştük Ankara caddelerinde.

9 Ekim 1978’deki Bahçelievler’de 15. Sokak’ta yalnızca solcu oldukları için öldürülen gençleri gazete kupüründe gördük dizide. Yıllardır hergün, o sokaktan geçerken onları anıyorum.

78’in sonundaki Kahramanmaraş olayları anlatılıyordu. O günlerde ülkemizin geleceği için ne kadar endişelendiğimi anımsıyorum. Sonraki yıllarda yaşadıklarımız korkumun boşuna olmadığını göstermişti.

Abdi İpekçi’nin öldürüldüğü 1 Şubat 1979 akşamı haberi duyduğumda ertesi günkü sınavıma hazırlanıyordum. O anda kitabı defteri kapatıp öylece bekledim saatlerce. Ertesi sabah sınav için değil, İpekçi’yi anmak için okuluma gitmiştim.

Hatırla Sevgili’nin bugünkü bölümünde, işkence merkezlerinde yaşamı karartılan bir genç kızın dışarıda işkencecisiyle karşılaştığı anda yaşadıkları çok anlamlıydı. İşkence odalarında aslan kesilen işkencecinin bir köşede sıkıştırıldığında ne kadar korkak olduğu anlatılıyordu.

Son bölümlerde Hatırla Sevgili’de olaylar büyük hızla ilerliyor. Bir bitirme telaşı var sanki... Görünen o ki birkaç bölüm sonra hem sezon finali hem de dizi finali olacak.

Ankara, 10 Mayıs 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..