Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '08

 
Kategori
Öykü
 

Hatırlıyorum...

Hatırlıyorum...
 

www.benimblog.com/uploads/chica_melek.jpg


Salih, o gün yine daha önceki günlerde olduğu gibi iş aramaktan yorulmuş, tüm iş görüşmeleri olumsuz sonuçlandığından üzgün, bitkince evine dönüyordu. Yine elleri bomboştu. Oğluna, kızına ve hanımının yüzlerine bakacak hali kalmamıştı. Ayakları yerde sürünüyor adeta eve gitmek istemiyordu. Ama, durdu bir an ve düşündü. ’’Hayır, eve gitmeliyim. Onlar daha önce de olduğu gibi yine bana sevgiyle ve umutla yaklaşacaklar, kesinlikle. Bu beceriksizliğimi, bu şanssızlığımı yüzüme vurmayacaklardır.’’ Birdenbire bu olumlu düşüncelerle kendisini rahatlattı. Hafif bir gülümsemeyle hızlı adımlarla bir an önce eve doğru yöneldi.

Tam evin önüne geldiğinde pencereye doğru baktı. Sanki, evde kimseler yoktu. ‘’Herhalde annemlere gitmişlerdir ‘’ diye geçirdi içinden.

Merdivenleri hızlıca çıkarak daire kapılarının önüne geldi. Cebinden çıkarttığı anahtarla kapıyı açmaya çalışırken, kapı kendiliğinden açıldı. Baktı ki kapıyı eşi Zeynep açmıştı. Sevgiyle ‘’Hoş geldin’’, diye konuştu. Sonra kısık ve üzgün bir sesli devam etti.’’

Faturayı ödeyemediğimizden evin elektrikleri kesildi.’’

Başka bir eş olsa kocasını suçlar, sitem dolu söylerle onu üzerdi. Ama o asla öyle bir eş değildi. Tam bir iyi ve kötü günde de yanında bulunan süper birisiydi. Mum ışığında yemek yediler. Daha sonra çocuklara televizyon seyredememenin eksikliğini yaşatmamak için çocuklarla birlikte gölge ve kelime oyunları oynattı. Salih, bir yandan oyun yonuyor diğer yandan da eşine içinden dua ediyordu. ‘’ En karanlık gecemizde bile verdiğin mutlulukla bizleri aydınlattın. ‘’ Salih bir yandan oyuna katılıyor diğer yandan geçmişi düşünüyordu.

‘’Hatırlıyorum, sevgilim tam 15 sene öncesiydi. Annem , ’’Oldu, sonunda kabul ettiler, yarın akşam oturmaya gideceğiz’’, dedi. Sen, amcamın kızının okul arkadaşıydın. Nedense hiç sevemediğim amca kızımın bana hayatım boyunca ki en değerli, hayatımı tamamen değiştirecek, en çok seveceğim birisiyle tanışmamı sağlayacağını hiçbir zaman düşünememiştim.

Seni gördüğümde çok etkilenmiştim. Ayşecik gibi gülümseyişin uzun dalgalı saçların, iri gözlerin ve hayallerimde hep olduğu gibi ince uzun vücudunla senden etkilenmemem olanaksızdı. Anneme , ’’Hep uzun boylu, ama zarif ve özellikle ince belli olmalı benim eşim ‘’, derdim.

Hatta, şakayla karışık arkadaşlarla konuşurken de , ’’Cam çay bardağının ve hanımının beli ince olacak ‘’, diye bir cümlem vardı, ezberlettiğim.

Annem , ’’Senin işin çok zor oğlum, ama; seninle evlenen kızın işi daha da zor’’ , derdi. Haklıydı, ben hem çok zor beğenen, hem de çok zor geçinilen bir insandım. Kişisel ilişkilerimde küsmelerim, kırgınlıklarım, özellikle de kolay affedemeyişim, çok meşhurdu.

Ama, sen evet, sen beni çok değiştirdin. Çünkü, büyük bir özveriyle beni yumuşattın, ben artık, daha sevecen, daha affedici, daha hoş görülü oldum. Zor günlerimde sürekli yanımda olan bu kadar iyi ve büyük bir sevgiye başka nasıl karşılık verebilirdim ki?.

Hatırlıyor musun? Biz evlilik yıldönümümüzü evlilik ay dönümü olarak kutlardık. Her ayın 17 ‘sin de önce şık bir şekilde giyinerek, dışarıda yemeğe giderdik. İşlerimin bozulması bunu sadece evlilik yıl dönümlerinde yapmamıza neden olduysa da! Evlilik yıl dönümlerimizde kesinlikle yemeğe gitmeden önce aile fotoğrafıyla da, bu gecelerimizi süslerdik.

Sen ve çocuklar hiçbir zaman beni üzmediniz. Açlık derecesinde parasızlık çektiğimiz günlerde bile tüm sevginizle hep yanımdaydınız.

Düşünüyorum da sen yoksa, insan değil misin ? Yoksa, gökten inen insan kılığına girmiş bir melek misin? Eğer melek isen senden rica ediyorum.Hep kal benimle, sonsuza kadar.

Ve ben de sürekli seninle birlikte seninle yaşadıklarım için mutlu olayım, sonsuza dek. Her an, senle olmanın ne kadar büyük bir lütuf olduğunu bilip, şükrederek’’

Salih, düşüncelerinin verdiği sevgiyle kalktı ve eşiyle çocuklarına sarıldı.

Sevgiden hepsi sıkıca bir yumak olmuşlardı. Bir yandan gözleri doluyor, ağlamamaya çalışıyor diğer yandan da eşinin kulağına fısıldıyordu. ‘’ Hepinizi çok seviyorum, meleğim’’.

 
Toplam blog
: 55
: 921
Kayıt tarihi
: 08.07.06
 
 

40 Yaşından Sonra Evet, ben yıllarca okudum, okudum. Ne bulursam, elime ne geçerse. Kırkından sonra..