Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '08

 
Kategori
Haber
Okunma Sayısı
223
 

Havaalanında SKANDAL!

Havaalanında SKANDAL!
 

Havaalanında ölüme götüren ambulans skandalı

DİYARBAKIR’daki Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nde (DHMİ) yaşanan ambulans skandalı, uçakta kalp krizi geçiren 53 yaşındaki Mehmet Sıddık Kanat'ın ölümü ile sonuçlandı. Ankara’dan Diyarbakır’da gelen Anadolu Jet uçağındaki yolculardan Mehmet Sıddık Kanat kalp krizi geçirince, Kaptan Pilot kule ile temas kurarak, uçak indiğinde ambulansın apronda hazır olmasını istedi. İddiaya göre kulenin anons ve telefonlarına DHMİ sağlık ekibinden kimse yanıt vermedi. Yere inen uçağın mürettebatı, kriz geçiren yolcu için bu kez yer görevlilerine durumu bildirerek, ambulans istedi. Ancak, DHMİ ambulansı, şoför ve doktor olmadığı için gönderilemedi. Ankara'ya gidecek yolcular arasında bulunan bir doktorun müdahalesi ve 112 Acil servisten gelen ambulansla Devlet Hastanesi'ne kaldırılan Mehmet Sıddık Kanat, tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. DHMİ yetkilileri, olayla ilgili olarak ambulanslarının sadece kaza-kırım amaçlı bulunduğu ancak içinde sağlık personeli olmadığını söyledi.

Dün saat 17.30'da Ankara'dan havalanan THY’ye ait Anadolu Jet’in TK 946 sefer sayılı yolcu uçağı, Diyarbakır’a iniş için alçalmaya başladığı sırada yolculardan Mehmet Sıddık Kanat fenalaştı. Yolcunun kalp krizi geçirdiğini öğrenen kaptan pilot, kule aracılığı ile DHMİ ambulansının apronda bekletilmesini istedi. Ancak, kulenin telsiz ve telefonuna hiç kimsenin cevap vermediği iddia edildi. Uçak indikten sonra mürettebat bu kez yer görevlilerine durumu ileterek acilen ambulans temin edilmesini istedi.

AMBULANS VAR, DOKTOR VE ŞOFÖR YOK

DHMİ'den acilen ambulans istenmesine rağmen şoför ve doktor olmadığı iddiasıyla ambulans gönderilmedi. Uçaktan indirilen Kanat’a ilk müdahaleyi, Ankara’ya gitmek için bekleyen yolcular arasında bulunan bir doktor yaptı. Daha sonra 112 Acil Servisten Ambulans istendi ve Kanat, gelen bu ambulansla Diyarbakır Devlet Hastanesi'ne gönderildi. Ancak Mehmet Sıddık Kanat, tüm müdahalelere rağmen yaşamını yitirdi.
DHMİ yetkilileri, kulenin telefonuna yanıt verilmemesinin söz konusu olmadığını öne sürerek, “Bizim ambulanslarımız var ama, kaza kırım ambulanslarıdır. Üzerinde sağlık personeli yoktur. Bu nedenle 112 Acil servisten ambulans isteyerek kriz geçiren yolcuyu hastaneye gönderdik” diye savunma yaptı.

‘İTFAİYE VE AMBULANS HER AN HAZIR OLMALI’

Uzmanlar, her havalimanında acil durumlara müdahale etmek üzere itfaiye ve ambulansın uzman personeli ile birlikte sürekli hazır bekletildiğine dikkat çekerek, “İtfaiye, ambulans ve kurtarma ekipleri, uzman personel ve sağlık ekipleri ile birlikte acil durumlarda kulenin vereceği talimatlara göre saniyeler içerisinde harekete geçer ve duruma müdahale eder. Bu hizmetler, meydanın işletmecisi olan Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından sağlanmak zorundadır” dedi.
Kaptan Pilotun raporunda, kule aracılığı ile ambulans istediğini, fakat görevlilerin telefona cevap vermediğini belirttiği kaydedildi. (Kaynak:Milliyet)

Sağlıkta gelinen son nokta yaşanan bu acı olayla bir kez daha gözler önüne serilmiş oldu. Haberi okuduğumda hiç şaşırmadım çünkü güzel ülkemde insana yatırım yapılmıyor. Eğitim ve sağlıktaki aksaklıklar hergün yüzümüze tokat gibi çarpıyor ama akıllanmıyoruz.

Bu canın hesabını kim verecek dersiniz? Her zaman olduğu gibi bir günah keçisi bulunacak ve suç onun üstüne yıkılacak... Kısa bir süre sonra da zaten unutulup gidecek... Ölen öldüğüyle kalacak...

Biz bu filmleri çok seyrettik ve çok alıştık... En tehlikelisi de bu çarpıklıklara alışmak sanırım...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

güllük gülistanlık siz ona rağmen tatmin olmuyor eleştriyorsunuz.Batı'da böyle mi yapılıyor?Bakın Batı'ya hiç bizim kadar eleştrilen bir hükümet var mı?diyecek bazıları yine.Bakıyoruz o zaman batı'ya insan için herşey yapılıyor.Rey zamanı herşey iyi,tencere tava dağıtılırken insansınız ama ondan sonra koltuklar paylaşıldı mı koyver gitsin kimin umrunda.İnsanlarımızda da hata yok mu var.Bana dokunmayan yılan bin yaşasın derse birgün gelir kendiside o acıyı hisseder.Bencil olmamamız genel düşünmemiz gerektiğine inanıyorum.Elinize sağlık,o insanın acısı bizim de acımız,Saygılarımla.

Bekir Fatih DEMİRAĞ 
 14.10.2008 10:09
Cevap :
Sayın Yazarım, paragrafın ilk cümlesini okuduğumda sana acayip sinirlendim. Zannettim ki bu konuda haklı bişeyler çıkarmaya çalışacaksın... Yanılmışım ve yanıldığıma sevindim... Katılıyorum olanların bencil olmakla çok yakından ilgisi var. :( Acı hepimizin acısı... Allah rahmet etsin.. :( Çok üzücü...  15.10.2008 13:59
 

İnsana değer verilmeyen bir ülkede yaşadığımız için hiç şaşırmadım desem!!! Daha çok şeye ihtiyacımız var.Allah rahmet eylesin.Saygılarımla.

Murat GÜLCEK - Yakamoz35 
 14.10.2008 8:39
Cevap :
Sayın Yazarım çok çok üzülmekle birlikte bende hiç şaşırmadım:( Sevgiler.  15.10.2008 13:55
 

Sayın yazarım,güzel ülkemin güzel insanları maalesef balık hafızalı...Dediğin gibi olan ölene oluyor...Tasadüfen yaşıyoruz...

Tunay 
 13.10.2008 18:53
Cevap :
Sayın Yazarım gerçekten de tesadüfen taşıyoruz... Sevgiler.  13.10.2008 21:07
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1930
Toplam yorum
: 7351
Toplam mesaj
: 429
Ort. okunma sayısı
: 643
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster