Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '15

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
174
 

Havaya giden değerler/Boş arabalar, boşa akan sular, koklanmadan solan çiçekler…

Havaya giden değerler/Boş arabalar, boşa akan sular, koklanmadan solan çiçekler…
 

İsrafı biliyoruz da kontrolümüz dışında ya da mecburiyetten yaşamın birçok değeri bir işe yaramadan/kullanılmadan heba olup gidiyor.

Dağ başlarında boş boş esen rüzgârlar ne işe yarıyor? Aşağılarda çok işe yarıyor tabii ki. Polenleri uzaklara taşıyor, sıcak havalarda serinlik yayıyor, rüzgâr panelleri, yelkenliler, yel değirmenleri… Yine de yarısı boşa gidiyor bence. Yine de yarısı zarar hatta. Rüzgârdan daha fazla yararlanmalıyız. Bir esimlik bile boşa gitmemeli.

Hava için bir şey yapamayız. Torbaya dolduracak halimiz yok. Dünyadaki bütün canlılar nefes aldıklarına göre hava görevini yapıyor.

Boş giden arabalar çok canımı sıkıyor… Hani boş gideceklerine o yöndeki insanları/yolcuları alsınlar diyeceğim ama bu sefer de yolculardan para kazananlar mağdur oluyor… Beş kişilik araba şoför koltuğunda bir kişi ile gidiyor. Aynı ölçüde yıpranıp, aynı ölçüde tekerleği eskiyor, aynı benzini yakıyor, beş kişi yerine bir kişiyle gidiyor… Türkiye’de dünyada milyonlarca araç böyle. Çok büyük ekonomik kayıp. Yolcu taşıyanlar haklı ama buna bir çözüm bulunmalı, yazık yani…

Dünyamızın güzellikleri anlamında bir değeri olsa da dağlardaki çiçeklerin koklanmadan solması da içimizi burkuyor. Kokuları ta uzaklardan bize gelir mi bilmem ama solmadan önce bir kez olsun görmeyi dilerdim. Keza dağlarda yetişen otlar, bitkiler. İneğimiz öküzümüz kuru saman kemirsin dağlarda diz boyu yemyeşil otlar kendiliğinden büyüsün hiçbir işe yaramadan sararıp solsun, kurusun…

Ve dağların vadilerin arasından boş boş akan nehirler… O kadar yazık ki… Su hayat demektir zira… Bir damlasını bile boşa harcamadan dünyayı sulamak isterdim. Ne yapılabilir ki bunlar için? Yine de yapılabilecek bir şeyler olabilir mi acaba? Çok büyük değerler ve hepisine de ihtiyacımız var.

 

NAHİDE ÇELEBİ, Mesut Selek bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kıymetli Kerim Korkut: İşe böyle kısa ve öz yazılarınızı özlemişim.Başlık ve yazının tümü güzelin ötesinde.Bunları Fizikten okumadınız her halde Dini kitaplardan okuduğunuzu anlıyorum.Havaya giden değerler günahtır.Boş arabalar, boşa akan sular israftır.Zaten israf haramdır. Dileğim sizin iktidarınızda bir damla su boşa akmayacaktır.Değerler rüzgardan geri alınacak ve paha biçilmez yapılacaktır. Korkut hastalığınız geçtiyse yorumlarımı cevaplayınız.Sayın Korkut lütfen bu alışkanlığınızı terk edin.Geçen hafta yağmur,kar yağdı dediniz tamam dedik.Bu hafta ne kar yağdı ne yağmur.İçiniz, dışınız bir olsun.Sağlık ve mutluluğunuz daim olsun.Selamlarımız size mahsus olsun.

Mehmet Burakgazi 
 25.02.2015 22:06
Cevap :
Haklısın, özür dilerim. Ben eskiden böyle değildim, yaşlandıkça üçkağıtçı oluyorum.  28.02.2015 15:56
 

Evet sevgili kardeşim değerlerimiz boşa gitti, her taraf yakıldı, yıkıldı, ormanlar otlar kesildi.Selam ve sevgiler, sağlık ve mutluluklar.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 25.02.2015 18:56
Cevap :
Sağlık ve mutluluklar diliyorum.  28.02.2015 16:11
 

Merhaba Kerim Bey...BOŞA GİDEN HAVA : Pek boşa gitmiyor; önce soluyoruz ve onun oksijeni ile ciğerlerimizi temizliyoruz... Bazı, yörelerimizin güzel havası, bir zamanlar basınçla torbalara ya da şişelere konup satılırdı. Şimdi, temiz suları şişelediğimiz gibi...BOŞ GİDEN ARABALAR : Bir hocamız vardı okulda, bir özel araba tasarruf için en az teker başına bir kişinin arabaya binmesi gerektiğini söylerdi. Toplu taşıma aralarının artırılması ve kullanılması özendirilmelidir...AKAR SULARIN KULLANILMAS: Baraj yapının giderek fazlalaşması ırmaklarımızın boşa akmasını önlüyor. GÜNEŞİN KULLANILMASI : Antalya bölgesi gibi sıcak yörelerimizde evlerde dahi güneş ile ısıtılan su kullanılmaktadır. Türkiye havası değişken olmasa daha fazla da yararlanabiliriz...Falan filan...Selamlar.

cdenizkent 
 25.02.2015 16:33
Cevap :
Yani siz havaya giden değerler pek de havaya gitmiyor diyorsunuz...  28.02.2015 16:50
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5114
Toplam yorum
: 13392
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 669
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster