Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Havuç Toplar

Havuç Toplar
 

Fıstık ezmeli toplar


Merhaba,

Çay saatinde yapılabilecek yine lezzetli, besleyici, sağlıklı şık görünümlü bir sunum.

Malzemeler: Havuç, bisküvi, fıstık ezmesi, ceviz, pudra şekeri

Tarifi: Orta boy 2 adet havuç haşlıyorum. Rondada çekip, 10 -12 adet bebe bisküvisi, 2 dolu kaşık fıstık ezmesi, 1 yemek kaşığı pudra şekeri (artırılıp, azaltılabilir) Bazen çok az tarçın da ekliyorum. Hepsini tekrar rondada çekip buzdolabında biraz soğuması için bekletiyorum. Dolaptan çıkarınca 1 su bardağı kadar ufak kırılmış fındık veya cevizi ekleyip  tahta kaşıkla karıştırıyorum. Sonra da ceviz büyüklüğünde toplar yapıp (yuvarlama kıvamına gelmediyse biraz daha bisküvi ekleyebilirsiniz.) düz bir tabağa dökülmüş hindistan cevizine buluyorum. Yine sunum size kalmış. Afiyet olsun.