Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '07

 
Kategori
Haber
 

Hay ağzına sağlık Beyaz HOCA !

Hay ağzına sağlık Beyaz HOCA !
 

Zekeriya Beyaz Hoca yine gündemin başköşesine oturdu. Her bayram,yılbaşı ya da Ramazan Ayı öncesi TV.ziyaretlerini artıran ve yaptığı yorumlarla gündemi değiştiren Beyaz Hoca yine yaptı yapacağını. Canlı yayında izlemedim,ama dün haberlerde gülerek izledim,dili filan sürçmemiş,açık açık söylemiş:

- Asıl kutsal olan türban değil dondur,demiş.

Dün akşam yine canlı telefon bağlantısında açıklama yaparken kibarlaştırıp "çamaşır,külot", dedi...fakat yine kastettiği aynı şey idi. Beyaz Hoca şimdiye kadar yaptığı açıklamaların en güzelini yaptı ve noktayı koydu bence. Ağzına sağlık bu sayede birçok kişinin sesi oldu.

Kim,neyi,nasıl ve nerede tartışıyor belli değil. İyice uzadı bu iş. Memlekette bir yığın sorun varken,yok yere gerilim yaratılıyor. Yine iki gün önce bir programda gazeteci-yazar Aytunç Altındal, türbanı okumuş-eğitim görmüş Arap erkeklerinin, orduya biz de varız, demek amacıyla taktığını, kadınlar için olmadığını ve Arap Ülkelerinin bize güldüğünü, söyledi.

-Madem öyle bizim Cumhurbaşkanı ve Başbakan da taksınlar,bakalım,dedi.

Eğer Türban siyasal bir simge ise, Zekeriya Beyaz Hoca'nın kastettiği Tuman (Bazı yörelerde halk dilindeki adı) da bir simge olarak söylenmiştir. Yoksa 20-25 cm.lik kumaştan yapılmış türlü türlü modelleri olan iç çamaşırı değildir, kastedilen. Şimdi belli bir kesim hocayı afaroz edecek ve yine sapıttı,diyecekler. Ama mantıklı ve akılcı düşünüldüğünde hoca ne kadar haklı konuşmuş, görecekler.

Orada kadın-erkek çamaşırı kastedilmiyor bir. Sembol olarak ifade ediliyor iki. Ben de katılıyorum sonuna dek üççç...Herkes önce Tumanına sahip çıksın,gerisi kendiliğinden gelir. Yoksa dışı seni yakar,içi beni modelleri aldı başını gidiyor.

Bir de öncelikle başörtüsü ve türbanın ayrımının iyi yapılması gerek. Çevremizde yıllarca başı kapalı ama türbanı olmayan kadınlar vardı,hiç de garipsemiyorduk onları. Ben türban takanları kınamıyorum,öyle birşeye hakkım da yok zaten. Üstelik benden 21 yaş küçük kız kardeşim, bulunduğu ortama uyum sağlayabilmek için tesettüre girdi. Hiç tepki vermedim, çünkü o ortamda açık gezmesi daha mutsuz edecek onu. Ama karşılaştığımızda benim yanımda içten içe ezikliğini hissettim, hor görmememe rağmen. Annem de sonradan takmaya başladı,birçok kadın gibi,bilinçsizce. Oysa ki biz doğduğumuzdan beri başında oyalı,pullu yazması,beyaz yaşmağı vardı,her ananın olduğu gibi. Orta Anadolu'da kadınlar bir erkek gördüklerinde yaşmağın ucuyla ağzını kapatır,ağzı açık olunca ayıp sayılır. Hala sürer o alışkanlık,ama gençlerde değil. Onlar ya çok açık,ya çok kapalı. Normali yok. Etkiye karşı tepki midir,nedir anlamıyorum. Bir kısım gittikçe açılıyor,bir kısım gittikçe kapanıyor. Her iki görüntü de çirkin. Ben beli,yakası ve göğsü fazla açık olanları da kınıyorum aynı zamanda. Daracık,kısacık body denilen bluzler ve düşük belli pantolonlar kadınları bir garip gösteriyor,hele bir de göbekli ve yaşı yerindeyse. Et yığını gibi. Genç kızların belleri yağ bağladı,düşük belli pantolonlar yüzünden. Bizim bedenimize ve yaşımıza uygun satılmıyor,mecburen giyiyoruz, diyor birçoğu. Giymezseniz zaten moda olmaz ve piyasaya sürülmez.

Aklıma bir anı geldi şimdi,anlatmadan geçmeyeyim;

4-5 yıl önce Açık Öğretim Sınavında görevliydim. En arkadan ikinci sırada güzelce bir kız oturuyor,beli açık,askılı bluzlü ve arkadan iç çamaşırı olduğu gibi gözüken. Arkasındaki sırada ise tesadüfen İmam Hatipli bir çocuk. Çocuk sınav boyunca nereye bakacağını bilemedi,soruları okuyamadı bile,kızardı, tısladı,utandı...

Sınavın sonunda genç kız sınav kağıdını teslim ederken, yavaşça kulağına fısıldadım:" Bak senin yüzünden arkandaki çocuk dersten kalacak,yapamadı. Bir dahaki sınava daha dikkatli giyin,dedim. Kız itiraz etmedi ve teşekkür ederek çıktı gitti sınıftan. Umarım uyarımı dikkate almıştır.

Sözün kısası, giyinmek her ne kadar kişiye özel bir konu ise de, genel toplum kurallarına uygun giyinmekte yarar var diyorum. Yerine, zamanına ve yaşına uygun giyinmek en güzeli.

Sağlıcakla kalın! Mutlu haftasonları...


Resim alıntıdır:
http://www.internethaber.com/
 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..