Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '09

 
Kategori
Siyaset
 

Hay ağzını öpeyim Kamer Genç

Hay ağzını öpeyim Kamer Genç
 

Şu Kamer Genç’e söz söyleyenleri anlayamıyorum.

Adam tek başına bütün mecliste muhalefet yapıyor. CHP’den, MHP’den ve DTP’den daha iyi muhalefet yapıyor. Söyleyeceklerini hiçbir şeyin ardında dolandırmadan açık yüreklilikle söylüyor.

Mecliste kendisi gibi çekinmeyen, korkmayan ve açık, net konuşan birkaç milletvekili daha olsa eminim hükümet atacağı adımlarında biraz daha dikkatli olurdu.

***

Mersin’de düzenlenen ‘Krize Çözüm Kurultayı’nda konuşan Kamer Genç, yaşanan krizin Türkiye'deki hemen her kesimi derinden etkilediğini söylerken, oldukça çarpıcı açıklamalarla hükümete ve cumhurbaşkanına yüklendi.

Bazı kesimlerin krizin olmadığını iddia ettiğini dile getiren Genç, “Türkiye'de bir kriz var. Bunun tek nedeni de AKP. AKP iktidarı birçok konudaki çalışmalarında hatalar yapıyor. Ben bunları söylediğimde bana ’iftiracı’ diyorlar. Biz gayet açık ve net konuşuyoruz. Mademki iftira, açıkla o zaman. Eğer zimmetinize para geçirmediyseniz, teşekkür edip, özür dileriz. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan veya bakanları sürekli seyahat halindeler. Ben merak ediyorum, acaba Allah rızası için bunlar bir gün evlerinde yemek yapıp yemişler midir? Yememişlerdir, sizin bizim verdiğimiz vergilerle besleniyorlar. Bunu TBMM'de de söylüyorum” dedi.

Salonda bulunanların ‘Haram olsun’ diye konuşmasını kestiği Kamer Genç, “Zaten haram olacak. Tayyip beyin sonu da zaten hapishane olacak. Merak etmeyin” diye yanıt verip, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Eskiden insanlarda ar, hayâ, utanma ve sorumluluk duygusu vardı. Ama şimdi ne diyorsan yok. İnsanlarda ar, utanma ve sorumluluk duygusu yok olunca, bir tek onların anlayacağı kurşun sıkmak kalıyor. Ama o da bizde yok. Şu an Türkiye'de krizin olduğu apaçık ortada. İnsanlar iş bulamıyor, evlerine bir ekmek götüremiyor. Yine söylüyorum, krizin tek nedeni AKP. Siz bunları tanımıyorsunuz. Ben bunları 1991'den beri parlamentodan tanıyorum. Bunlar Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş felsefesiyle barışık değil. Abdullah Gül de böyle, Tayyip Erdoğan da. Şimdi ABD Başkanı Obama'ya sarıldılar. Obama demiş ki, ‘türbana özgürlük tanınsın’. Türban hakikaten dini inanç gereği takılıyorsa, Obama da karısına türban taksın bakalım. O neden takmıyor? Yani bunların amacı, kadını ikinci sınıf vatandaş kabul etmek. Yani millet işsiz olsun, okumasın, düşünmesin, fakir olsun. Eğitim öyle bir hal aldı ki, akıl almıyor. Mesela eski Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik makamını bırakırken, 700 tane müdür atamış. Bunların hiç birisi de müdürlük hakkına sahip değil.”

***

Milletvekillerinin Erdoğan'ın sözünden çıkmadığını öne Genç, “Milletvekillerinin çoğu, Tayyip Erdoğan'ın yat borusuyla kalkıyor, kalk borusuyla kalkıyor. Türkiye'deki en büyük sıkıntı milletvekilliğinin kölelikte bulunmasıdır. Eğer milletvekilliği bundan kurtulmazsa, Türkiye'de hiçbir şey olmaz. İki dudağın arasından çıkan sözlerle, Cumhurbaşkanlığı, bakanlar, hükümet atanır mı? O zaman bu en berbat diktatörlük yönetimidir” dedi.
Kamer Genç, Mersin ‘Yerel Gündem 21’in Başkanı Nuri Özdemir'in “Sayın Genç, TBMM'de tek başına bir savaş veriyor. Tek başına savaşlar yetersiz kalır. Sizi Atatürk'ün kurduğu partiye bekliyoruz” diye seslenince, “Bu konuyu söylemesi gereken arkadaşlar söylerse, düşünürüz” diye sonlandırdı.

***

Kamer Genç’in her cümlesinin ardından “Hay ağzını öpeyim” demek geliyor içimden. Vatandaşın içinde biriktirdiklerini bu kadar yalın sözlerle açıklayan bir başka milletvekili var mı?

Sanmıyorum!

Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..