Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '15

 
Kategori
Psikoloji
 

Hayal olan hayaller

Hayal olan hayaller
 

Hayaller gerçekler gibi yığınlaşmıştı bir köşede ve gerçekler kendilerini koyacak yer bulamamıştı artık orada. Birileri gelip, birileri giderken aslında kimse hiç gitmemiş hep oturuyordu orada. Neresi burası demeye başladılar sonra birbirlerine fısıltıyla işte o zaman başladı hayallerde olanlarla gerçekte olanlar birbirleri ile kaynaşmaya.

Şimdi bir gerçeğin tam ortasında hayal kurmak ne kadar da zorsa bir hayalin tam ortasında gerçeklerle karşılaşmak o kadar zor oluyor aslında. Neyin ne kadar gerçek ve/veya hayal olarak yaşandığının belirsiz olduğu anlarda insan balkabağına dönüşmeyi mi bekler yoksa bir perinin kendisini baloya hazırlaması mıdır gerçek olan?

Hayallerin peşinden koşulduğunda gerçek oluyorsa, gerçeklerin peşinden koştuğumuzda da hayal olması bir tesadüf değildir dimi? Hayal ve gerçek birbirine iç içe geçmiş olduğunda bizi gerçeklik olgusuna ulaştıran tek şey ortaya çıkan sonuçtur aslında. Çünkü hayal ettiğimiz şeyler gerçekte olmasını istediğimiz şeylerdir çoğunlukla. İşte tam olayın burasında dalacağız hayallerimize kaç hayalimiz gerçek oldu yada gerçekleşmeyen kaç hayalimiz? Hayal hayal olarak nasıl kalır yada biz hayal denilen şeyi ne kadar hayallerimizde bırakıyoruz? Sorular sorular ve sanırım cevapların hepsi hayallerimizde gizli.

Bir hayalim vardı benim Dünya Kupası'nı Brezilya'da izlemek. Şimdi hepinizin eeee dediğini duyar gibiyim. Biliyorum geçen Dünya Kupası Brezilya'da oynandı. Ben orada mıydım tabi ki hayır. Bir daha ki olayın aynı ülkede gerçekleşmesi yani hayalin gerçeğe dönme ihtimali var mı? İşte orası bir muamma. Yeniden bu hayal gerçek olursa hayalim gerçek olabilecek mi işte orası da tamamen kader, kısmet, mukadderat.

Birden bire yeni kavramlar girdi araya. Oysa hayaller ve gerçekler fısıldaşmaya başlamıştı tamda...Gerçek olabilecek hayaller var hayatımızda yada hayal olan gerçekler. Hayaller hayal olarak kaldığında güzel olmaz mı düşündüğünüz de? Gerçek olan hayaller zaten hayal değiller ki artık. Karıştırmayalım derim ben hayallerle gerçekleri ayrı ayrı yerde tutalım zihnimizde sonunda hayal kırıklığına uğramamak için.

Hayal kırıklığı. Aradığımız cümle. Hayallerimiz gerçek olduktan sonra aslında hep hayal olarak kalmasını istediğimiz keşke öyle hayallerimde ki gibi kalsaydı dediğimiz o kurtulması imkansız duygu durumu.

Hayallerim gerçek olamayacak kadar hayal son zamanlarda. Ne zaman vazgeçtim onları gerçeğe çevirmekten dersiniz? Hiçbir zaman gerçek olamayacaklarını anladığımda. Şu aralar bol bol hayal kuruyorum. Bir gün avuçlarımın arasında bir yıldız tuttuğumu hayal ediyorum bir gün gün batımına kanat çırpan bir kuş olduğumu, bir gün gökkuşağının altında saklı hazineyi bulduğumu yada mavi gökyüzünde pamuk gibi dolanan bir bulut...Zihin okuyabilen bir insan olmayı, Batman gibi şehrimi kurtarmayı, Peter Pan gibi odamın camında süzülüp olmayan ülkeye doğru yola çıkmayı bunlar benim hayallerim işte. Sizin hayalleriniz böyle mi? Bir daha düşünün derim ben. Eğer beyaz atlı prensler yada şatonun kulesine hapsedilmiş prenseslerse hayalleriniz çok üzgünüm ama onlarda masal hayal değil.

Hayallerim kırılmasın istiyorum artık ben. Gerçekle ilgisi olmasın hayallerin. Gerçek olacaksa zaten hayal olmaz ki hayaller yada tam tersi gerçek olsaydı hayaller gerçek olmazdı ki gerçekler...

 

 

 
Toplam blog
: 61
: 1378
Kayıt tarihi
: 13.07.07
 
 

Sadece yazmayı seviyorum hepsi bu. ..