Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '09

 
Kategori
Deneme
 

Hayale mektup - I

Hayale mektup - I
 

_________________________________________________________________________________________________________


Yoksun nicedir!
Esti mi delice, gidersin sen de.
Vardır kızacağın bir şey hep.
Aylar geçti sensizlikte.
Döndün aniden.
Sanki hiçbir şey olmamıştı!
Gitmemiştin de karşımdaydın kapıda.
Gelişine sarılamadan gidişini solumuştum.
Bakma, alıştım ben.
Bilirim sensiz hüznü huzur kılmayı.
Merak edersin nasılı.
Gelmesen de benimledir bir yanın.
Sen bilmezsin sığınışlarımı.
O mağrur Galata'yı.
Köprü de eski köprü değil.
Hey gidi nam-ı diğer Mecidiye.
Çocukluk hayallerimle kaçtın Hasköy'e.
Bir başkaydı eskinin hüznü.
Yüzlerine bakıyorum balıkçıların.
Eksik olan ifade!
Üzüm salkımı gibi değil oltalar.
Hayata veda zokanın ucunda.
Amaçsızca tüketmek zamanı.
Durmuş saatler.
Yem mi arıyon abi?
Var mı aradığım sende?

Boşa mı döndüm dünyayı!
Heyhat!
Kamondo çağırıyor uzaktan.
Öyle yorgunum ki.
Nefesleniyorum yarı yolda.
Gök kapkara.
Silüetler ak değil.
Neden buradasın?
Ya sen abi?

Vezir gitti gidiyor.
Mattan kaçış.
Namıssızın karısı kaçtı eşşoğluna!
Namussuz kim be garibim!
Gözümde büyüyor basamaklar.
Şirket-i Umumiye'ye davet var!
Irène karşılasa, anlatsam seni.
Yokluğunda geçen onca yıl,
Olmayacak varlığında hayaller perdesi.
Bakma bana öyle kule.
Gelmeyeceğim sana.
Ne gitmediğim ülke,
Ne girmediğim sokak kaldı.
Hiç var oldun mu?
Belki de hayaldin hep.
Serpildin yüreğimde.
Sığamadın, yuvarlandın.
Oysa kocaman o yürek.
Ah bir gelsen.
Gitmesini bilmesen.
İlk damla geldi işte, habersiz.
Sana baktım hemen, yoktun.
Kucaklaştı yaşlarım.
Çağladılar yüreğime.
Ne çok göz var üzerimde.
Namussuz başta!
Karşı pervazdaki güvercin.
Camdan sarkan yaşlı teyze.
Sardunyaya konan belki sen!
Asırlık merdivenlere sinen anılar.
Damlaları örttüm özenle.
Oysa,
bizim değildi o anılar.
Namusluyla namıssız.
Oturduk yan yana.
Kaçanla giden yok ufukta.
Al bi fırt abi.
Bir fırt!
Kaçanı getirmiyor, belli.
Umudu belki! 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..