Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '06

 
Kategori
Su Sporları
 

Hayalimdi

Hayalimdi
 

Deniz benim ilk sevdiğim büyük mavilik. Daha 3 yaşımda yüzmeye başlamışım... Yıllar ilerledikçe denize olan tutkum dahada fazlalaşıyor ve ilk sualtı deneyimim babama aglayarak aldırdığım maske, palet ve şnorkel oluyor. İşte böyle başlıyor sualtına tutkum. Daha sonra zannediyorum yıllardan 1992 yılının şubat ayı idi, Galatasaray Su Sporları kulübünün dalış kurslarına başladım.

1992 yılının mart ayında 1* dalıcı sertifikamı aldım. Almış olduğum bu sertifikayla 1997 yılına kadar dalışlarımı yaptım. 1997 yılında İstanbul Üniversitesi Sualtı Teknolojisine girdim ve profesyonel dalış hayatım böylelikle başlamış oldu. Bu tarihten sonra 2 ve 3 yıldız(sertifika derecesi) dalıcı setifikalarımı aldım ve hayat benim için inanılmaz bir güzelliğe büründü. Daha sonra 1ve 2 yıldız eğitmen balık adam sertifikalarınıda alarak öğrenci yetiştirme zevkine de varmaya başlamıştım.

Bu arada yavaş yavaş su altı işleri yapmaya da devam ediyorduk. Bu ufak tefek işlerle bizlerinde tecrübeleri artmaya başlamıştı. Staj zamanı geldiğinde turizm dalgıçlıgı yapmak istedim ve Kemer'de bir dalış okulunda eğitmen olarak işe başladım; amacım tabi ki dalış sayımı ve tecrübemi arttırmaktı. Dalış okulunda bir sezon çalıştıktan sonra okulların da açılma zamanı geldi ve yaptıgım stajla ikinci sınıfa geçmeyi de haketmiştim. İkinci sınıfta beni biraz daha zor günler bekliyordu. Dersler daha zorlaşmıştı. Herkesin mezuniyet gününü beklediği gibi ben de okulun sonunu mezun olacağım dönemi sabirla ve stajlarımı yaparak o güne büyük bir sevinçle erdim. Çünkü sonunda okulu 2000 yılının Eylül ayında bitirmiştim. Artık profesyonel bir dalgıç olmuştum. Sualtı teknolojisi benim meslek hayatımın başlangıcı oldu.

2001 yılının Mayıs ayında ilk profesyonel iş teklifi yurt dışından gelmişti. Umman'da çalışmaya başlamıştım artık. Bir inşaat şirketinde dalgıç, süpervayzır ve basınç odası operatörü olarak çalışıyordum. Yaptığımız iş ise liman içerisinde rıhtım inşaası idi. Suyun 21 metre altında zemin temizliği, ardından zemin düzeltme ve 55 tonluk blokları yerleştirerek zeminden suyun üzerine çıkmamız gerekiyordu. İşe önce suyun 21 metre altında air lift (suyun altına indirilen hortuma hava vererek vakum yolu ile zemindeki kumu ve istenmiyen malzemeyi suyun dışına pompalamak) denilen sistemle zemin temizleyerek zemin tesfiyesine hazırlık yapıyorduk. Suyun altına indirdiğimiz 12 metreye 6 metre boyutlarındaki çerçeveye önce yumruk büyüklüğünde taş atıp bunları düzeltiyorduk. Daha sonra 20-40 diye tabir edilen mıcırı düzleyerek blokların zeminini hazırlıyorduk. Tabi bunları yaparken iş makinelerini ve duba diye tabir edilen platformları kullanıyorduk.

Zemin artık 55 ila 95 ton aralığındaki blokları yerine yerleştirme işine gelmişti. Başlık diye tabir ettiğimiz satıhtan ikmalli dalış takımını kullanarak su üzeriyle konuşma imkanımız oluyordu. Bu kullandığımız sistemi biraz daha açmak gerekirse; platformda bulunan kompresörden hortum vasıtasıyla su altındaki başlığa hava pompalanır. Böylelikle dalgıç konuşarak yukarıdaki vinç operatörüne bloğu nereye koymak istediğini tarif ederek blok yerine konur. Bu işlem 11 kat yukarı çıkarak su üzerine ulaşır. 1150 metre rıhtımı tamamlamak için kullanılan blok sayısı takriben 12000 adettir ve bunların tamamı dalgıç ekibi tarafından tek tek konularak tamamlanır. Belki biraz zor bir işimiz var fakat birçok dalgıç gibi ben de bu zorlukları işimden aldığım zevkle çok daha rahat bir şekilde bitirdim. Yurt dışındaki en büyük avatajım ufkumun genişlemesi oldu, ayrıca mesleğimden fazla uzaklaşmadan izin dönemimde de ülkemin şirin bir ili olan Burdur'da askerlik görevimi tamamladım. İlk işim 4 yıl kadar sürmüştü ve 2005 yılında ülkeme geri dönmüştüm. Diğer yazılarımda sizlerle yurt dışında çalışırken başımdan geçen olayları birer birer paylaşacağım...

Teşekkürler...

 
Toplam blog
: 4
: 3398
Kayıt tarihi
: 18.12.06
 
 

29 yaşındayım, İstanbul Üniversitesi Sualtı Teknolojisi mezunuyum. Profesyonel dalgıçlık ve basınç o..