Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '16

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

Hayaller İspanya, Gerçekler Yazlık:)

Kışın tatil planları yaparken, bu yaz için mutlaka İspanya'ya gitmek istiyordum. Eşimle; nerede kalınır, ne yenir, ne yapılır araştırmalarına başlamıştık. Mayıs ayında dünyanın  en tatlı sürprizi ile karşılaştık ve hamile olduğumu öğrendik. Gitmeyi planladığımız İspanya tatili hamileliğimin 5. ayına rastlıyordu, doktoruma sorduğumuzda bir sakıncası yok demişti. Ancak üçüncü ayımın sonunda ortaya çıkan bacak ve kalça ağrım; hem İspanya tatiline, hem de ikinci alternatif olarak düşündüğümüz İzmir-Ege tatiline elveda dememize neden oldu.

Yazlıkçı Hamile

Üçüncü alternatif ise hiç ama hiç sevmediğim yazlık tatili idi. Eşimin ailesinin Silifke-Mersin tarafında bulunan yazlığına gidecektik. Bel ağrımdan dolayı ayakta çok kalamıyordum, uzanmak ayrı bir sıkıntı, uzandığım yerden kalkmak ayrı bir sıkıntı yaratıyordu. Ege'de bir akşam dışarı çıksak, en güzel bir restoranda yemek yesek dahi; en fazla bir saat oturabilecek, sonra odaya dönmek isteyecektim. Ne uzun sahil yürüyüşleri, ne gece gezmeleri, ne de yakın çevreyi keşfedelim diye çıkılan yolculuklar.... Hiçbirini yapamayacaktık ya da yapmaya kalksak bile zehir olacaktı.

Sadece yüzmek, şezlongda uzanabildiğim kadar güneşlenmek, sonra da serin bir odada uzanıp kitap okumak. Tatilde yapabileceğim aktiviteler bunlardı. Doktoruma denize girip giremeyeceğimi sordum. Kuru kalmak kaydıyla elbette dedi. Bu, denizden çıkar çıkmaz bikini değiştirmek demek oluyordu ki; yüzmek adına ödenebilecek küçük bir bedeldi.

Yazlık tüm bunlar için biçilmiş kaftan olduğundan, eşimin bana çok iyi bakacağına yönelik verdiği sözlerden (ki baktı da) sonra Şeker Bayramı ile birleştirdiğimiz üç buçuk haftalık tatilimize çıktık. Eşim verdiği sözleri tuttu, Birtan Pansiyon'a çevirdiği yazlıkta bebeğimize ve bana çok iyi baktı. Kendisine buradan aşk dolu bir teşekkür yolluyorum.

Yüzmek ve dinlenmek çok iyi geldi; tatil dönüşünde kalçamda ve bacağımda ağrı kalmamıştı, topallamıyordum ve karnım iyice büyümüştü:) Tabii yüzme dışında neredeyse hiç hareket etmiyor olmak, yazlıkta balkonda uzun organik kahvaltılar, geç yenen akşam yemekleri v.s. derken 3 kilo daha alarak döndüm tatilden. Zaten ilk 3 ayda da çok hızlı kilo almıştım, hayatımda hiç ulaşmadığım bir kiloyu gördüm ve hamileliliğimin başlangıcından bu yana 7 kilo almış oldum..

Tatilde Neler Yaptım?

1) Sabah ve akşam olmak üzere günde iki defa yüzdük, genellikle güneşlenmedim, yakın koylara gittiğimizde günü orada geçireceğimiz için şezlong kullandım, ama kuru kalmaya ve belime mümkün olduğunca dikkat ettim.

2) Bol bol dinlendim, arabayla yakın yerlere gittik ama kısa yolculuklarda bile mola vermeye özen gösterdik. Arabadan çıkıp 4-5 dakikalık kısa yürüyüşler yaptım.

3) Yemek konusunda kendimi kısıtlamadım, kahvaltı delisi olduğum için en çok yediğim öğün oldu. Akşamları ise çok ama çok az yiyebildim, hatta eşimin özenerek hazırladığı mangal lezzetlerinden o kadar az yiyebildim ki, istemeden de olsa onu üzdüm.

4) İnternetten uzak durdum, tv izlemedim. Bol bol kitap okudum, zihnimi dinlendirdim. Hayatta bazen 'durmak' gerekiyor. Bacağımdaki ağrının belkide tek iyi yanı bu oldu. Gerçekten dinlendim.

5) En heyecanla beklediğim şey 16. - 17. haftalarda bebeğimin bir kelebek çırpınışı kadar bile olsa hareketlerini hissedebilmekti. Gerçi daha önce doğum yapmış anneler için bu haftalarda hissetmek daha kolaymış, ama ben yine de bekledim. Ama olmadı.

Şu an 18. Haftanın içindeyim ve cumartesi doktor randevumuz var. Dörtlü tarama testi yapılacak. Bakalım bebeğimiz ne kadar büyüdü, test sonuçlarımız nasıl çıkacak. En çok da onu ultrasonda görmek için heyecanlanıyorum. Bildiğiniz özledim.

 

 
Toplam blog
: 47
: 1945
Kayıt tarihi
: 04.08.07
 
 

Eskişehir'de yaşıyorum. Kısa hikayeler yazıyorum. Bir oğlum var.   ..