Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '18

 
Kategori
Şiir
 

Hayaller Perde Perde

Hayaller Perde Perde
 

Ayvansaray'da ben :)


Kagir cumbalı evimizin 
unutulmayan komşusuydun Necla abla
seni en son 5 yıl öncesi görmüştüm
ve hala
sıcacık gülüşün, o şen kahkahanla
birde aklımda kalan çarpıcı losyonların
''hatıralar ve İstanbul geceleri''
ha unutmadan birde çingene rengi sardunyaların!
 
'' Hatıralar ''
 
Ne güzeldi koskoca bir elli yılı 
yarım asrı, hatıralara sığdırmak
çocukların 
biz ve diğer oyun arkadaşlarımızı
yazmayıp kalemi ikilemde 
bırakmamak gerek, öyle değil mi?
 
Kızlarının birini
benim gibi gurbete vermişsin
diğeri ise yan caddede
sana yakın oturuyormuş
keşke
annemin benden başka bir kızı 
daha olsaydı da 
yalnız kalmasaydı dedim birden!
 
Her akşam yemeği sonrası
kagir evin büyük demirli kapısında
tam cumbanın altında 
bir kaç komşumuzun annem de dahil olmak üzre
yer minderlerini evden getirip
mermer basamaklara oturarak 
bir kilo ay çekirdeğini nasıl da 
çitlediğiniz geldi gözümün önüne
tabi ki, tüm çocuklar ve benimle beraber!
 
'' İstanbul geceleri ''
 
Annemin cumbalı evde dikiş dikip
beni Ayvan-saraydan Balat'a 
renkli makara, iplik almaya gönderişi
sen ve kızlarınla 
o yolları
sayısız kez neşe içerisinde
gezintileri
özellikle de parfüm dükkanından
'' İstanbul geceleri '' ni almadan
çıkmayışı-mızı nasıl unuturum!
 
'' çingene rengi sardunyaların ''
 
Ya o
çingene renkli envayı sardunyaların
ve dahi 
pembe, kırmızı, ebruli, 
bordo, mor beyazın 
renkli dökümlerini!
tıpkı,senin gülüşün gibi
şahsına münhasır
adeta bir bebek severcesine 
yaprak, yaprak dökülmelerine inat!
 
İnan bana
attığın o şuh kahkahanla
cumbalı hatıralarımın arasındasın
tatlı ve hiç unutulmayan kadın!
 
Hayaller perde, perde dolar mı ki gözlerin
Konu komşuyu bildik canısı seçilmezken
Şimdi kim bilir nerde dalar mı ki gözlerin
Kah ağladık kah güldük anısı geçilmezken!  
 
 
 
Toplam blog
: 425
: 412
Kayıt tarihi
: 24.02.13
 
 

37 Yıldır  yurtdışında yaşıyorum , 1000 den fazla şiirim var,  çeşitli edebiyat sitelerinde, derg..