Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '19

 
Kategori
Sosyoloji
 

Hayaller Umutlar Batmayan Gün

Yaşlı sayılma yaşı +80, ileriki yıllarda değişir elbet, ama yukarıya doğru. 70’inde yaşlı diyen bilmiyor, 60’ında yaşlı diyen kafayı yemiş! İster kendi öyle düşünsün ister başkaları ona söylesin.

Tersine düşünülür; hani yaşlıyız ya yapacak bir şey yok, zaman geçmez.

Sen yavaşsın hayat hızlı, tepeyi aşıncaya kadar öğlen oluyor; bir de bunun geri dönmesi var al sana gün bitti!

Asıl zaman gençlikte ve çalışırken geçmiyor. Önünde upuzun yıllar, bitmez gibi görünen bir hayat. Bir de yaşam zor ise. Bu sefer de sen hızlısın hayat yavaş, hayaller umutlar batmayan güneşle bekleyip duruyor, bir gün bir ömür oluyor.

Yaşlısın önünde kısa bir süre kalmış, zaman bitmesin diyorsun o da inadına bitiyor.

Yaşlılıkta zaman çabuk geçiyor dedik kimse umursamadı. Daha doğrusu inanmadı. Bu senin hayatınla ilgili niye umursamıyorsun ki. Yaşlılar kimin umurunda, bir an önce ölüp gitsinler! Sor araştır, gerçekten böyle midir? Ben yaşlı değilim ama böyle olduğunu iddia ediyorum. Zaman hızlı geçiyorsa yavaşlatalım, zaten ne kaldı ki!

Ne yapılabilir? Ben yaşlılara yaşamamalarını öneriyorum. Yani şu eğlence, şamata. Hoş bir şey ama bardak çabuk boşalıyor, anlamıyorsunuz; ne günlerdi dahi diyemiyorsunuz.

Yaşlıların köşesine çekilmesi önerilir ve onlar da öyle yaparlar zaten. Bu aslında iyi bir şey, hayatın içinde ömür çabuk biter çünkü pencereden uzaklara bakarken günler yıl olur, müebbet gibi kısacık ömür bitmez bir türlü. Tek şart hayatın kıyısında olup yaşamı seyredeceksiniz. Gözünüzün önünden geçecek her bir görüntü size bir ömür yaşatır; çünkü iletişim kurduklarınızın ömrünü de yaşarsınız.

Yaşlılıkta zamanın çabuk geçmesinin en önemli nedeni yaşlının zamanın nasıl geçtiğinin farkına varmamasıdır. Yaşlı unutkandır dalgındır etrafında ülkesinde dünyada bir sürü olay olur takip edemez farkına varamaz.

Hapishanede mahkûm günlerini sayar bitsin diye bitmez, yaşlı da günlerini sayar tabii ki bitmesin diye, biter.

Biraz panikten de olur bu. Ben mesela ne zaman öleceğimi bildiğim için rahatım ama herkes öyle değil. Çevresinde 60’ında 70’inde ölen yaşlılar var ve kendisi de bu yaşlarda.

+80’e gelmeden yaşlı sayılmıyorsun, sağlıklı yaşıyorsan 90’ı geçmeden de ölmüyorsun. Sonrası da zaten doğal ölüm, ben doğal ölüme üzülmem; vücudumun hakkını vermişim çünkü. Eğer vade varsa zaten buradadır. Ben bunu bilerek yaşadım. Her şeyin bir sonu olduğu gibi madde olduğuna göre vücudumun da bir sonu var.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..