Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '15

 
Kategori
Meslekler
 

Hayaller ve gerçekler

Bundan beş yıl önce Türkiye'de uygulanan ve gerekli olduğunu benimsediğimiz üniversiteye giriş sınavında ülkenin en iyi eğtim fakültelerinden birine yerleşen, genellikle çocukların en çok hayalini kurduğu meslek olan öğretmenliği hayatı boyunca devam ettirmek isteyen, bir şeyleri öğrenmek kadar öğretmeyi de seven, öğretirken amacı ülkeye katkı sağlamak olan bana sesleniyorum; acaba çok mu çok düşündün de seçtin öğretmenliği de işsizsin şu anda? 

İşsizsin ve bir o kadar da mutsuzsun.Hayallerinin hiçbirine sahip olamamışsın ve belirsiz sularda yüzmeye çalışmaktasın işsiz arkadaşım! Benim akılsızım, benim hayalperestim!

Türkiye'de bir anket yapılsa ve temel soru "Üniveristeden sonraki ilk hedefiniz nedir?" olsa hiç kuşkusuz verilecek cevap "İş bulmak!" olur. Adımdan emin olduğum kadar eminim. Bunun nedeni, nasılı yok. Hangimiz geçim derdinde değiliz ki... Öğretmen maaşından yakınmam asla ya da öğrencilerin seviyesinden. Yakınacağım konu öğretmen olarak işsiz olmamdır. Elimde diploma, içimde öğretme aşkı var ama ortada ne okul ne öğrenci var. Yani hayallerle gerçekler şu an net olarak ayrılmış durumda. 

Diplımalı işsiz grubuna alındığım için gurur duymuyorum, ama hayallerle gerçekleri ayırmaya başladığım için kendimi kutluyorum!

 
Toplam blog
: 5
: 146
Kayıt tarihi
: 19.08.14
 
 

Hayatın içinden biri olduğum kesin, sizin gibi ;) ..