Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '11

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Hayallerde düşlediklerimiz...

Hayallerde düşlediklerimiz...
 

“İstediklerimizi” mi düşleriz yoksa “düşlediklerimizi” mi isteriz?


Hayat..

Sabah kalkmak kadar zor gelen bir şey yoktur kalktığımızda türlü türlü sorular vardır kafamızda yaşamla alaka yada yapıcaklarımızla alaka en çokta şu soru yaşar kafamızda yıllardan beri.. Mesela benim yıllardan beri kafamda yaşıyor sizinle paylaşmak istedim sizce hergün kalktığınızda bu hayatı mı yaşamak istiyoruz yoksa şimdi anlatacağım hayatı mı? Bu yazı bir söyleşi tarzında gecicek belkide hayal ettiğiniz hayatı bu yazıyı okuduktan sonra hayata gecirirsiniz.. Evet sabah kalktığımda perdeyi actım ve etrafı izledim ilk gözüme çarpan şey yaşayış şeklimizdi izlemeye başladım. Arabalar, insanlar, fabrikalar, dükkanlar ve günümüzün sorunlarından biri çevre kirliliği bir an aşağıya bakan gözlerin yukarıya doğru yükseldi. Gökyüzündeki masmavi olan büyüleyici renk, gün gectikce yok olucaktı dünya olmuyacaktı buna inanıyorum. Ne 2012 kıyamet endişesi ne de ölüm korkusu sonra düşündüm ve bu düşündüklerimi kaleme almaya karar verdim. Dünyayı yok eden tek nesne vardı oda bizler ne bir araba ne  de fabrika bizler olmasak onlar kendileri dünyayı kirletemezlerdi sıra geldi düşlediğimiz hayata benim hayalimi anlatmak istiyorum sizlere...

 Benim diyemem belki içlerinizde çoğunuzun hayalide bu. Ama işte adı üstünde hayal gercekleşmesi ihtimal olan kesin olmayan bir şey hayal ama mutluluk veren tek şey bazen hayal. Uyandığımızda sabahın erken vaktinde Allah bizi cağırırken uyanmayı alışkanlık edinsek mesela iş yerini erken açmayı alışkanlık edinsek mesela "erken kalkan yol alır"  felsefesini izlersek mesela pencereyi açtığımızda azot kokusu yerine oksijen alırsak mesela tarih öğretmenim demişti, bize oradan esinlenerek yazıyorum, sabah erken kalkarsak dinç olurmuşuz, dersi iyi dinlermişiz, sabahın bereketi başka olurmuş, o yüzden erken açılması gerekmiş dükkanlar, biz uyuşuk olursak şeytanın oyuncağı oluruz . Allah'ın beş defa çağırışına kulak verirsek eğer o zaman hayalimizde düşlediğimizi gerçeklerde avuturuz . Ezan  zamanını çok seviyorum çünkü ; o zaman zinalar duruyor, hırsızlar ellerini uzatmıyor, küfür eden diller susuyor, yatanlar Allah'a saygıya kalkıyor, ezanın nimeti başka oluyor. Sabah kalktığımızda pencereyi açtığımızda kuş seslerini dinlemek, akarsuyun şırıltısını dinlemek ,oksijen almak yada doğa harikalarını yaşamak kim istemez ki sizce yaşamdan memnunmuyuz ? Yoksa kendimizi düşlerle mi ? Avutuyoruz .... (yorum bekliyorum) 

 
Toplam blog
: 20
: 392
Kayıt tarihi
: 30.01.10
 
 

Ben yaşamayı seven insanım. İçimde gafleti anımsatan sözcük bulamazsınız. Emlak işlerinizi bana b..