Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '13

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Hayallerim, emeğim, yolum. (Barbaros )

Hayallerim, emeğim, yolum. (Barbaros )
 

20 Mayıs Pazar

Saat 6.30 da güzel bir güne uyandım. Barbaros balıkçı barınağının kahvesinde çay ve poğaça ile kahvaltımı yaptıktan ve gazetelere göz attıktan sonra Kemal Albayrak a telefon ettim. Barbaros tan minibüse binerek Tekirdağ da Pazar yolunda indim. Oradan Kemalin tarif ettiği minibüs ile atölyenin yakında indim. Sözleştiğimiz kahvehanede oturup Kemal i bekliyorum. Kemal 10 -15 dakika sonra geldi. Oturduk birer çay daha içtik. Kötü haber Kemal atölyenin anahtarını evde unutmuş.

Kemal oğlunu arayarak anahtarı getirmesini istedi. Gence iş çıkardık sabah sabah. Anahtar geldikten sonra Kemal flok un alt yakasını önerilen ölçüde keserek yeniden dikti ve sağlamlaştırdı.

İşlem bitince yelkeni bir torbaya koyarak, yelken kulübüne vedalaşmaya gittim. Altan Bey, Fatma hanım, Gamze hanım ve diğer dostlarla vedalaştıktan sonra minibüs ile Barbaros’a balıkçı barınağına döndüm. Yola resmen çıkmıştım ama Devekuşu ndaki eksiklerden dolayı ilerleyemiyordum.

Flok u yerine taktım. Makaraların yerini değiştirmeye gerek yoktu. Iskota flokun açıortayına denk geliyordu. Fırdöndü sistemim de hala sıkıntı var arada takılıyor ve bu da tam olarak açılmasına engel oluyor.

21 Mayıs Pazartesi.   

Yeni sanayiye giderek motor için yağ aldım. Hüseyin ustayla hasbi hal ettikten sonra Barbaros’a döndüm.

Akşamüzeri Kemal ve Faruk Bey ile dertleşiyorduk. Konu tabi ki belli teknelerin sıkıntıları. Faruk Bey nedir bu bahsettiğin sıkıntı diye sordu.  Kâğıt üzerinde tarif ettim. Kestamit parçanın esnediği için takıldığını anlattım.  Kolay dedi. Ben sana oraya bir bilye çakarım hayatta bir daha takılmaz dedi. Son günlerin en sevindirici haberi. Çarşamba ve Perşembe günü işleri yoğunmuş ve Marmara Ereğlisi nde çalışacağı için ancak hafta sonuna yetiştirebilirim dedi. Benim için fark etmiyor. En kötü bu şekilde yoluma devam ederim, Şarköy ü geçmeden her halükarda Tekirdağ a gelir yapılacak parçayı alırım.

Barbaros balıkçı barınağında Avşa ve Erdek yönüne giden kamyonların kullandığı feribot iskelesi var. Üç büyük feribot barınağın neredeyse yarısını kullanıyor. Balıkçılara kalan alan neredeyse bunun yarısı kadar. Bu feribotlardan biri, geçenlerde bir balıkçı teknesine çarparak batmasına neden olmuş.

Barbaros balıkçı barınağından çıkıp Tekirdağ yönüne doğru kıyıdan yürüdüğünüzde küçük bir kumsal var. Tam tersi yönde ise yeni liman inşaatı. Kıyıda birkaç kahvehane, market adını verdikleri büfeler ve iki lokanta.

Faruk ustaya kestamitin ölçüsünü verdim. Hatırladığım kadarıyla 1,6 cm idi bilyenin bağlanacağı yer. Faruk usta hafta sonu hazır edecekti parçayı ben de yola devam edip, Hoşköy e vardığımda gerekirse birkaç gün kalarak ve uçmakdereye uğrayarak kirli çamaşırlarımı yıkar, sallanmayan bir yatakta uyurum diye düşünüyorum. Öğlenden sonra yağmur bardaktan boşalırcasına yağıyor. 

22 Mayıs Salı

Saat 8.00 de Barbaros’tan ayrıldım. http://ismailoruc.blogspot.com

 
Toplam blog
: 55
: 313
Kayıt tarihi
: 10.11.12
 
 

Yaşamımın büyük bir bölümünde , kafam kuma gömülü KARADAN DENİZE bakmıştım. Bundan böyle kafamı k..