Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Hayallerim, emeğim, yolum. (Tekirdağ da geçen günler-20 Nisan 2012)

Hayallerim, emeğim, yolum. (Tekirdağ da geçen günler-20 Nisan 2012)
 

20 Nisan Cuma-Tekirdağ

Her sabah mutad işim Yelken Kulubune gitmek. Adeta evim gibi oldu Tekirdağ Yelken kulubü. 23 Nisan da Bölge yarışları Tekirdağ da yapılacak. Yelken Kulubündeki tüm arkadaşlar yapılacak yarış için hazırlık yapıyorlar.

Eşyalarımı bir türlü teknenin içine yerleştiremiyorum. Baş altındaki bölmeye bir raf yaparsam, orada iki kat kullanım alanı elde edeceğim. Usturmaçaları kulubün malzeme odasına bırakıp, sanayiye Devekuşu'nun ilk kontraplaklarını kestiğimiz Hüseyin Karataş ın marangoz atölyesine gittim.

Hüseyin usta atölyede bir dolap yapıyor, yani meşgul. İşini kolayladıktan sonra, ihtiyacım olan ölçülerde bir MDF parça kestik. Kaporta kapağını içeriden açabilmem için de iki adet dolap kolu aldım. Konuşmalarımızın arasında şarjlı bir vidalama aletine ihtiyacım olduğundan bahsetmiştim. Hüseyin ustada fazladan çin malı bir şarjlı vidalama varmış. Ancak çalışmıyormuş. Caminin altında bu tür el aletlerini tamir eden bir yer var. Oraya götürdüm. Adaptörü bozukmuş. Tamir ettirdim. Hüseyin Ustanın hediyesi olan şarjlı vidalama yolda çok işime yaradı.

Sanayiden minibüse binerek Yelken kulubune geldim. Usturmaçaları Berk Hocayla birlikte şişirip uçlarına iplerini bağladık. Şişmiş usturmaçaların hacmi oldukça fazla. Minibüs ile gitmesi zor görünüyor, ayrıca elimde bir de MDF raf var. Hakan Hoca beni limana tekneye kadar arabasıyla götürdü.

Yarın bölge yelken yarışları başlayacak.Tekirdağ Yelken kulubü nün flamasını çarmıha takmak istedim, ama kulupte bulabildiğimiz flama dikdörtgen ve ölçüsü Devekuşu'nun takacağı flama ebadına göre çok büyük. Flamaya üçgen bir şekil vererek biraz da olsa küçültmek için terzi bulmam lazım. Terziyi Çiftlikönü semtinde bulabileceğimi söylediler. Adaşım olan bir terzi buldum. Flamayı olabildiğince küçülttük.

Teknede kahvem var ancak plastik bardak ve karıştırıcı almayı unutmuşum. Çiftlik önünde hangi markete girsem plastik bardak var ama karıştırıcı yok cevabını alıyorum. Market çalışanlarından birine sordum neden karıştırıcı satmıyorsunuz? Diye. Abi dedi. Burada bardağı genelde şarap içmek için alıyorlar. Kimse şarabı kaşıkla karıştırmak ihtiyacı duymuyor ki.  Haklıydı. Müşterinin taleplerine göre mal satması gerekiyor.

Hüseyin usta da aldığım dolap kollarından birini tavandaki kapağa, diğerini de arkadaki açılır kapağa taktım. İçerde bazı yerlere torba veya elbise asabilmek için birkaç vida ekledim.

Berk Hocayla, yarın başlayacak bölge yarışlarında Devekuşu nu hakem teknesi olarak kullanmayı düşünmüştük. Yarın deneyeceğiz. 

 
Toplam blog
: 55
: 313
Kayıt tarihi
: 10.11.12
 
 

Yaşamımın büyük bir bölümünde , kafam kuma gömülü KARADAN DENİZE bakmıştım. Bundan böyle kafamı k..