26 Eylül '07

Ben Bildiriyorum

Hayallerim var Güllük sevdalıyım

“Hayallerim var, Güllük sevdalıyım. Ben 9 yıldır Güllükte belediye başkanlığı yapıyorum. İlk seçildiğim günden itibaren en büyük sorunun su sorunu olduğunun farkındaydım. Daha geçenlerde Bodrum Belediye başkanı Sayın Musa Ağan bir basın toplantısı yaptı ve iki sorunlarının çok önemli olduğunun altını çizdi. Birincisi su sorunu ikincisi ise arıtma dedi. Ben bu iki sorunu da çözmenin iç erincini Güllük halkı ile birlikte yaşamaktan sevinçliyim.

Artık evlerin musluklarından içme suyu akmakta. Benim beldemde uygulanan bu su projesi gerçekten güzel bir proje ve Türkiye’de başka bir yerde uygulandığını sanmıyorum. Bütün ülkeye örnek olabilecek bir proje. Su sorunu ile ilgili çok gürültü koparıldı ama artık bu sorun çözüldü. 2008 yılında da arıtma tam verimiyle devreye girecek. Birçok ilçede arıtma bir sorun oluşturuyorken bizim küçük ve küçük olduğu kadar doğasıyla özenilecek bir yer olan beldemizde arıtmayı yaşama geçiriyoruz. Amacımız ve hedefimiz beldemizdeki kaynakları yerinde ve iyi kullanarak insanlarımızın yaşam kalitesini artırmaktır. Doğal dokuyu bozmadan belde halkının geleceğini de güvence altına almaya tüm olanakları seferber ederek çalışıyoruz. Bir iki ay içinde marinanın da ihalesi yapılacak. Gençlerimize iş sahası yaratmak için de tüm gücümüzle çalışıyoruz. Peki, çalışmalarımız herkesi memnun ediyor mu? Hayır. Doğal olarak herkesi memnun etmek zor iş. Bunun için size bir söylenceden bahsedeceğim. ‘Kıyı kasabalarından birinde bir belediye başkanı varmış. Tüm gücüyle çalışıyormuş. Ama bir türlü insanları ve gazetecileri memnun edemiyormuş. Bu durma çok üzülüyor bir çare arıyormuş. Bir gün tüm insanlara bir anons yaptırtmış. “Yarın sabah iskelede toplanın karşı kıyıya yürüyerek geçeceğim.” Bunu duyan halk ve gazeteciler şaşırmış. “Başkan ne yapacak?” diye merak ettiklerinden ertesi günü herkes iskelede toplanmış. Başkan gelmiş meraklı bakışlar arasında ayağını suyun üzerine atmış ve gerçekten karşı kıyıya yürüyerek geçmiş. Ertesi gün tüm gazetelerde ki başlık neymiş biliyor musunuz? “Belediye başkanı yüzme bilmiyor.„ ’ İşte ben de ne denli sorunları çözsem yine de memnun olmayan bir kısım insan olacak. Onun için benim sevdam Güllüğe. Burada doğmuşum burada yaşıyorum.”

Güllük Belediye Başkanı Yavuz Demir de sorunlardan birini çözmenin sevincini yaşamakta. Heyecanlı ve gururlu; bir sorunu daha sorun olmaktan çıkardığı için.

Sonunda Güllükteki evlerin musluğundan tatlı içme suyu akmaya başladı. Su ile ilgili sorunlarında isyan etmişlerdi ve çok çabalar harcamışlardı ama sonuç mutlu bitti.

Ben de Güllüğü çok seviyorum. Benim doğduğum o şirin Karadeniz kasabasına benzediği için. Benim kasabama Küre Dağlarından doğru inerken de aynı Güllüğe dağların arasından iner gibi gidiyorsunuz.

Karayolu yapılmadan önce ulaşım denizdendi ve halkının geçim kaynağı balıkçılıktı. En yakın köylere bile önceden motorla denizden gidiyorduk. Sonra dağların arasındaki sarp yolları kullanıyorduk.

Ama Güllük benim doğduğum kasabadan daha şanslı çünkü dünyaya açılan bir kapısı, limanı var. Oysa yolcu gemileri bile benim kasabamda kıyıdan iki üç mil açığa durur öyle indirirdi yolcularını.

Ben martılarla yarışırcasına yolcu gemilerinin demir attığı yere dek yüzerdim.

Yavuz Demir sözlerine şöyle devam ediyor; “Güllüğün çağdaş bir belde olması gün geçtikçe gelişmesi beni başka türlü mutlu ediyor. Ben özlemiyor muyum eski günleri çocukluğumun geçtiği bu yerlerdeki her anıyı her güzelliği. Hem de çok özlüyorum ama ileriye bakmamız gerektiğini de çok iyi biliyorum. En çok beni sevindiren duygu da sizler gibi yazlık diye gelip yerleşenleri görmek. Demek ki beldemde güzel şeyler oluyor yaz tatilini geçirmek için gelen tatilciler gitmek istemiyorlar. Bu da bizim başarılarımızdan biri diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Güllük halkının sorunu benim sorunumdur.”

Güllük Belediye Başkanı Sayın Yavuz Demir’i beldenin sorunları ile baş başa bırakarak yanından ayrılıyorum.

: 22.07.06

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..