Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '09

 
Kategori
Haber
 

Hayallerim ve ben

Hayallerim ve ben
 

Kanada'daki British Columbia Üniversitesi tarafından yapılan araştırmaya göre, hayal kurmak beynin sorun çözme fonksiyonunu artırıyor

“Proceedings of the National Academy of Sciences” dergisinde yayımlanan araştırmada, hayal kurma sırasında beynin birçok merkezinin harekete geçtiği belirlendi.

ARAŞTIRMA ekibinden Profesör Kalina Christoff, genellikle hayal kurmanın tembellikle özdeşleştirildiğini, bu araştırmanın ise pek çok kişinin algılarını baştan gözden geçirmesini sağlayacağını söyledi. Prof. Christoff, insanların zamanlarının üçte birini hayal kurarak geçirdiğini belirterek, bilimin, hayatın bu büyük bölümünü göz ardı ettiğine dikkati çekti. (Kaynak: Milliyet)

İnsanın hayal kurması-kurabilmesi ne güzel şey... Bu habere göre zamanımızın üçte birini hayal kurarak geçiriyormuşuz. Haber doğru olsa bile hayal kurma işi yurdum insanı için fantazi. İçinde bulunduğumuz hayat koşullarında kimsenin hayal kurmaya hevesli olduğunu bile zannetmiyorum.

Hayal kurmak sorunları çözüyormuş. Ne büyük yalan...

Bizim milletin tek hayalı iş bulmak, kredi kartlarını icralık olmadan ödeyebilmek, kirasını ödeyebilmek, varsa bir ailesi kimseye muhtaç etmeden yaşatabilmek, bir aydan diğer aya borçsuz harçsız gelebilmek, şans oyunlarından para çıkması...

Bkz. Şekilde görüldüğü üzere hayaller hep Napolyon usulü... Napolyon'u bu anlamda kimsenin iyi dileklerle andığını zannetmiyorum...

Şimdi düşündüm de acaba kadınlar mı daha çok hayal kuruyor erkekler mi?

Bence kadınlar daha çok hayal kurar. Erkekler soyut şeylerle vakit harcamazlar gibime geliyor. Yanılıyor da olabilirim tabi. Benim ki sadece tahmin.

Hafızam beni yanıltmıyorsa Şenay söylüyordu. Yıllar öncesinden kalan bir şarkı

biryer varmış
dünyanın bir ucunda
biryer varmış
kaf dağının ardında

gülermiş oradaki
doğan çocuklar
pembe görünürmüş
göze ufuklar

tertemizmiş bütün
aşklar sevgiler
ölmezmiş
hiç yaşayanlar

orda gönül yarasız
orda gönül tasasız
gürültüsüz kavgasız
vicdan varmış yasasız

belki de bulacağım
uzansam tutacağım
bakarsam göreceğim
mutluluk denizinde
herkesi seveceğim

:) İyi bayramlar...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..