Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '07

 
Kategori
Dilbilim
 

Hayat, Dam ü Danelerle doludur!

Hayat, Dam ü Danelerle doludur!
 

Tasavvuf Edebiyatı ile ilgili bir kitap okumuştum bundan yıllar önce, "Hayat dam ü danelerle doludur." diyordu. Anlamını araştırmak üzere bir yere not almıştım. Yıllar sonra, üniversiteye gidince hocama sordum, "Ne demektir bu?" diye, önce güldü, sonra anlattı;

"Her kuşun eti yenmese de kuş eti genelde güzeldir. Eskiden, kuşları yakalayabilmek için; biraz bulguru yere serperlermiş sonra da bir çamaşır selesini bulgurların üzerine getirir, bir tahta çöp ile seleye destek verirlermiş. Bu tahtanın ucuna da uzunca bir ip bağlarlar sonra da geçip bir köşede beklerlermiş. Ne zaman ki bir kuş gelir, o zaman ipi çekerler ve seleyi düşürerek kuşu avlarlarmış."

Dam ü dane, yani dam ve tane şu demektir;
1) Bazı kötü niyetli insanlar sizi tuzağa düşürebilmek için önünüze cazipmiş gibi görünen fırsatlar sunabilirler.
2) Bir fırsatı yakaladığınızda hemen ondan faydalanmaya kalkmayın, olabilecek riskleri de düşünün.
3) Allah'tan bir şey isterken, hayırlısını isteyin ve sonun güzel olması için dua edin...

Tasavvuf ve divan edebiyatında sıkça karşılaşılan bir söylemdir bu. Sanki kıssadan hisse gibi bir şey...

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..