Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '08

 
Kategori
Anılar
 

Hayat, insanlar, ilişkiler..

Hayat, insanlar, ilişkiler..
 

Karikaturist MEHMET ALTUG 1975Odul


Benim bir siyaset bilimi hocam vardı, da o zamanlar farkında değildim onun.
Aklı beş karış havada derler ya öyleydim, artı değeri biliyordum ya, ailenin özel mülkiyetin, , kapitalin sayfalarını çevirmiştim, kimse bir şey öğretemezdi bana, ben öğretiyordum. Hocayı hiç dinlemiyordum; siyaset bilimini, psikolojisini, tarihini, toplum bilimini bile es geçiyordum..

Oysa bir şey öğreten ne öğretir?

O, , 80'li, , insanların kaybedildiği, çürütüldüğü, hala hesabının verilmediği, yıllar..

Hocam Kadir Cengizbay'dı. Akademik ünvanını hiç kullanmazdı, ya da ben böyle hatırlıyorum. Bisikletle gelir gider, eski mersedesinde uyur, kendi zamanında yaşardı.

Sonradan aklımın boş olduğunu bilince yazdıklarından, çevirilerinden çok şey öğrendim, sanıyorum. Bir gün derste anlatıyor, ben yine sınıfta değilim, birden hocanın bir cümlesini duyuyorum, alman kafası, fransız kafası /beyni fransızları över gibi geldi, Proudhon kaynaklı..kalktım birden hocam kafanın nasıl milliyeti olur, fransız alman kafası diye itiraz.. etmez olaydım..

-Sen kimsin çık dışarı, dedi, attı sınıftan beni.. iyi yapmış.
Ben anfinin arka sıralarından aşağı hışımla inerek çıkıyorum, kapıdan tam çıktım, kolu elimde kaldı.. kütt, nasıl çarptı, , , ne yapacağımı şaşırmıştım, rengim kıpkırmızı, hoca fırladı peşimden,

-Sen daha kapıyı örtmeyi bilmiyorsun!!!
Kapının kolu elimde gözüm kapının kolunda, binbir özürr..

Esas şimdi çok özür diliyorum, çok pişmanım, derslerinizde verdiğiniz emeği fark etmediğim için, sizi gönülden, derinden dinleyecek akla sahip olmadığım için.

Yıllar sonra bir gün, hep gittiği benim arasıra gittiğim bir lokantada aynı masada oturduk, gülümsedi tanıdı beni, o gün rahatlamıştım. O rakısını içti ben ayranımı..

Hayat garip dikkat ve özen göstermek istiyor ..çünkü kaçıp gidiveriyor elinizden.
DİKKAT!

Hayat insanlar, ilişkiler, birazda gökyüzü..

"Öğrenmeyi sevmek, kişiyi bilgiye yakınlaştırır. Eylemde gerçek bir çaba sergilemek, kişiyi insanlığa yakınlaştırır. Utancı bilmek, cesarete yakınlaştırır.

Bu üç şeyi bilen kişi, kendini gerçekleştirme yolunu bilir." Konfüçyüs

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..