Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Hayat amacımız ve farkında olmadan yitirdiklerimiz

Hayat amacımız ve farkında olmadan yitirdiklerimiz
 

Hayat amacı


Bu yazının devamını okumadan önce arkanıza yaslanın ve ilk birkaç dakika sadece ve sadece bu hayatta niçin varolduğunuzu düşünün. Biliyorum bunu cevaplamak sanıldığı kadar kolay ve çabuk olmayacak. Hatta o anda cevapladıklarınızın biraz düşündükten sonra aslında gerçek hayat amacınız olmadığını da farkedeceksiniz ve bu döngüye bir başladınız mı aklınıza geldikçe “ben niye geldim bu dünyaya ve nereye gidiyorum, gitmeliyimi sorgulamaya başlayacaksınız”. Şu anda tek gözlemlediğim insanlığın para kazanmak uğruna tüm hayatını çılgınca, saatlerce yollarda, işyerlerinde ve bu amaç uğruna bir yerlerde harcıyor olması. Hepimiz ister istemez bu döngünün içindeyiz hem de uğruna harcadığımız saatlerin bir daha geri gelemeyeceğini bildiğimiz halde. Ben kendi adıma bu koşturmacadan hiç de hoşnut değilim doğrusu. Ancak hayatımızı bir şekilde devam ettirmek ve bir şeylerle uğraşmak durumundayız. Hayalimdeki iş yapmaktan zevk aldığım tüm hobilerimden para kazanmak. Hatta çoluk, çocuk haftasonu gezintisi yaparken bile birlikte geçirdiğimiz saatleri tatlı bir şekilde işimle birleştirebilmek. Aileme, çocuklarıma vakit ayırmak her şeyden daha çok hoşuma gidiyor. Çünkü onlardan çaldığım her dakika daha sonra bana sıkıntı ve stres olarak geri dönüyor. Bu yüzden iş ve aile yönetiminde her zaman iyi kurulmuş bir dengeden yanayım. Aksi takdirde hepsi birbirine karışıyor ve birileri ya da bir şeyler yarım kalıyor. Bu yüzden de çocuk da yaparım kariyer deyi en ideal şekilde dengelemek bundan sonraki hedefim. Bu zamana kadar burnumu bir çok alana batırdım ve bir çok konuda deneyim sahibi oldum. İnsan her şeyi yaşayarak öğreniyor ve kendine en uygun kalıbı bu sayede buluyor. Yeri geliyor, zaten daha önce deneyip, bildiği şeyleri bir daha test ediyor, ta ki kafasında iyice yer edene kadar. İşte ben de böyle yaptım. 

Defalarca bir çok şey denedim ve sonunda içimin en rahat ettiği, en keyif aldığım şeyleri buldum. Mesela yazmak bunlardan biri. Yığınla hobim var keyif aldığım. Buradan hareketle kendi hayat amacımı da iyice bulmuş oldum. Sevdiklerimi sürekli görerek, onlara vakit ayırarak özgürce yani kendi planladığım saatlerde hayatımı keyif alarak, gezerek, öğrenerek sürdürmek. Çocuklarımı da buna alıştırmaya, yeri geldiğinde siz benim asistanımsınız deyip onlara da iş öğretmeye çalışıyorum. Geçenlerde hep birlikte iş bölümü yaparak evde broşür hazırladık, çok da keyif aldık. Sıra sizde bakalım. Siz nelerden keyif alıyorsunuz? Sizin hayat amacınız ne? Sound of Serra 

 
Toplam blog
: 25
: 903
Kayıt tarihi
: 05.04.11
 
 

Uluslararası iş geliştirme uzmanı, doğa, deniz tutkunu, hayvansever, wellness meraklısı, hayat bo..