Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '09

 
Kategori
Deneme
 

Hayat bir sınav değildir...

Hayat bir sınav değildir...
 

Sıkılırız bazen. Gidişat kötüdür. İntiharı düşünmek dahi tuhaf gelmez en iyimser insana. Ölüm ne kadar rahatlatır değil mi?

Hayata bir sınav gözüyle bakınca çok farklı şeyler görürsün. Nelerle karşılaşacağını önceden bilmiyorsun; nerede, ne zaman ne olacağını yaşadıktan sonra anlıyorsun. Halbuki bize öğretilen bu değil ki! Bize sınava dair her şey bildirilirdi. Ne zaman, nerede olacağını bilir, ona göre hazırlanırdık. Bi tek sorulardan ne çıkacağını bilmezdik; ama soru tarzları ve yöntemler öğretildi bize. Biz ÖSS'ye baraj aşmak için girmedik ki! Peki bu durumda hayat bir sınav oluyor mu? Bırakın öncesinden kestirmeyi, sonunda ne olacağımız bile şüpheli.

Hayatın içinde kader var dediler bize. Alınyazısını belledik. Kaderimizde yazılanı, yaşadıktan sonra öğreneceğimizi bile bile kabul ettik bu inancı, en azından çoğumuz. O zaman hayat bir sınav değildir benim için, ya da bize öğretilen sınav hayatla ilişkilendirilemez. Eğer yanılıyorsam, hayat bir sınav ise, hayat sınavlardan ibaret ise, ben bu sınava girmek istemedim, bu yüzden çıkmak istiyorum. Çünkü bize kaderden bahsetmediler...

 
Toplam blog
: 6
: 514
Kayıt tarihi
: 03.01.09
 
 

İstanbul'da doğdum ve 21 yıldır aynı semtte yaşıyorum. Farklı bakış açılarını ve görüşleri gündeme t..