Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hayat bir yarış mı ?

Yaşamın, bana öğrettiği birçok şeyin içinde artı ve eksilerin olduğunun farkındayım. Eksileri artı yapmak için çabalarım devam etmekte. Bugün artılardan, bir tanesinden bahsetmek istiyorum. Zaman, bana İnsanları, incelemeyi öğretti. Çok küçük, yaşlarda oyun diye başladığım, şey, zamanla gelişip, yeteneğe, dönüşüverdi. Çocukluğumda, insanları inceleyip hareketleri ve konuşmalarındaki vurgularla, onların kişiliklerini anlamaya çalışırdım. Bu uğraşım zamanla oyun olmaktan çıkıp hayatıma girdi. Karşıma çıkan, insanları, uzun zaman, izleyip, verdiğim kararlarda, yanılmamaya başladığımda, zaman içinde çabalarımın karşılığını almış oldum.

İnsanları, incelemeye, başladığınızda, onların, tavırlarıyla, kişiliklerinin, aynı orantıda olduğunu görürsünüz. Arada, gizlenmeyi başaranlar olsa da, genelde zaafları, istekleri ve eksiklikleriyle, farkında olmadan, kendini ele verecek davranışlar sergilerler.

Benim anlayamadığım tek şey, insanların, bir yarış içerisinde olmalarıdır. Başka bir insanın başarısını övmek ve onu cesaretlendirmek, çok az insanın, gönülden yaptığı, bir hareket oluyor çoğu zaman. Benmerkezcilik, toplumun, birçok bölümünü sarmış durumda. “Ben her konuda en iyi olmalıyım, en başarılı ben olmalıyım, neden, onun yerine ben olamıyorum? “ gibi cümleler, insanları, farkında olmadan, başarısızlığa iter.

Şunu anlamak istemiyoruz, her insanın özelliği ve başarılı olduğu konular farklıdır. Bir doktorun işini bir mühendis, bir mühendisin işini bir avukat yapabilir mi? Her, meslek dalı, kendi içinde, insanlara, faydalı olabilmek için uğraş verir. Bunların bütünlüğüyle hayat kolaylaşır.

Karşılıklı, sohbetlerde, birinden, bahsedilirken, söylenen bir söz vardır; “Senden iyi olmasın”. Ben bu görüşe katılmıyorum. Aksine, benden daha iyi olsun. Bunu, kabul etmek bu kadar zor bir şey mi acaba? İnsanlar, her konuda başarılı,olamayacağının bilincinde olmalıdırlar. Başarılı olduklarık onularda, bile, kendilerinden, daha bilgili insanların, var olduğunu bilip kabul etmelidirler. Bana göre yapacakları ile hayata varlıklarını kabul ettirme savaşında olan insanlara yardımcı olmalıyız. Verdiğimiz bu destek, bir gün ihtiyacımız olduğunda aynı şekilde bize geri dönecektir.

İnsanlar, yapabilecekleri, şeylerin, en güzelini yapmak adına, kişileri örnek alabilir. Zaten bu olması gereken şeydir. Fakat, emek, vermeden, bir şeye sahip olma istegi, zamanla insanın dengesini bozar. Daha iyisini yapmak adına, yarış içinde, olmak bize şevk verir. 

Hayatı, güzelleştirmek, ve yaşamı kolaylaştırmak adına, verilen her emeğe saygı duymalıyız Önce emeğe saygı duymayı ve ardından emeğimizle  yapabileceğimiz şeyleri çoğaltmayı düşünürsek, bu dünya yaşanası bir yer haline gelir. Ektiğimiz bir fidanın bile, yaşamaya çalıştığımız,dünyaya, bir katkısı olduğunu düşünürsek eğer, az ya da çok diye düşünmeden, emek verilen, her işe saygı duyulması gerektiğinin bilincinde oluruz.  Yarışla değil, kararında yaşamanız dileği ile.

 
Toplam blog
: 47
: 402
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

İzmir'de doğdum.  Adana!da yaşıyorum. Evli ve iki çocuk annesiyim. Uzun zaman bir gazetede köşe y..