Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '09

 
Kategori
Öykü
 

Hayat bugün bana ne demek istedi- 11/ beklerken!

...Beklerken!

Otobüs durağında bekliyordum bu sabah; her zamanki gibi saat dokuza beş kala duraktaydım. Dokuzu yedi dakika geçe gelecek olan belediye otobüsünü, 12 dakika sürecek olan bekleyişime başlamıştım. Üç tarafı camlarla çevrili durakta dikilip vakit geçirmeye çalışıyordum ki, durağın arkasını sınırlayan cama asılmış ilanlara gözüm takıldı! Hepsine şöyle bir göz gezdirdiğimde özellikle bir tanesi ilgimi çekti! Yaşlı bir insan tarafından yazıldığı belli olan bu ilanda, sol tarafa internetten indirilmiş farklı yaşlı insanların fotoğrafları yerleştirilmiş ve sağ tarafa da, genç insanlara otobüslerde yaşlı insanlara niçin yer vermediklerini soran ve yer vermeleri gerektiği konusunda serzenişte bulunan bir yazı yazılmıştı. A4 boyutunda olan bu ilanın, elin yarısı boyutlarına indirgenerek çoğaltılmış örnekleri de ilanın hemen yanına bantla tutturulmuş bir marlboro kutusunun içine yerleştirilmişti. Otobüs gelene kadar defalarca okudum yazıyı...

Öyleyse...

Bu sabah hayat bana ne demek istedi?

Bana sen de bir gün yaşlanacaksın ona göre davran, mı demek istedi hayat! Her gün bir saatlik yolda ayakta kalan yaşlıları mı düşün demek istedi! Bazen yer veren, bazen yer vermeyen bana ne demek istedi hayat? Ben mi çok alınganım acaba, hayatın herşeyini üzerime alınıyorum. Ama niye yanımda bir durak sonra inecek biri varken, daha bir saatlik yolu olan ben yer veriyorum ki! Peki ben yer verdikten bir durak sonra inen o öküze ne demeli? Ya da ben yer verdikten, iki durak sonra inen o yaşlı amca ve teyzeye ne demeli. Peki kaç kişi benim gibi yaşlılara yer vermeyip, ondan sonra da şehir merkezine gidene kadar vicdanının muhasebesini yapıyordur bir saat. Yolculuk boyunca uyuyacak olan, yanımda dikilen şu liseli genç mi? Bu şehir bizi daha ne kadar değiştirecek?

Otobüs sadece binilip gidilen bir araç değil ki! Ya da hayat sadece yaşanılıp harcanan bir süreç değil ki!

Peki ama, sadece, saat 10'dan sonra bedava diye belediye otobüslerine doluşan ve bir yerlere giden bu yaşlıları ne yapacağız? Otobüsler bedava diye, saat 10 ve 17 arası gün düzenleyen teyzeleri ne yapacağız!

Hayat bana bunu söylemiyor!

 
Toplam blog
: 101
: 429
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum. Yüksek lisans ve..